close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תכנון מס

מערכת שורשכט שבט, תשפב31/01/2022

תכנון מס הוא תהליך שהמטרה שלו היא להפחית את תשלומי המס בדרכים חוקיות ומקובלות. תכנון זה מהווה חלק חשוב ובלתי נפרד מהניהול הפיננסי של חברה או יחיד

תגיות:
תכנון מס הוא תהליך שהמטרה שלו היא להפחית את תשלומי המס בדרכים חוקיות ומקובלות. תכנון זה מהווה חלק חשוב ובלתי נפרד מהניהול הפיננסי של חברה או יחיד. מדובר על זכות לגיטימית של הנישום על שיטות המס בישראל להפחית את חבות המס לו בצורה חוקית. כמובן שבכדי לתכנן מס בצורה נכונה יש צורך בידע בחוקים ובתקנות המס. חשוב מאוד להכיר את כל הפסיקות החדשות ביותר במערכת המשפט, להפגין יצירתיות ותחכום ועוד.

מדוע חשוב לתכנן מס?
באמצעות תכנון מס ניתן להפחית את חבות המס של יחיד או חברה, בין אם מדובר על עוסק מורשה, בין אם מדובר על חברה בע"מ ועוד. מדובר למעשה על הדרך להימנע בצורה חוקית ממס. האדם שמתכנן את המס בודק דרכי פעולה שונות ומשווה את התוצאות בכדי לבחור בדרך הכי משתלמת מבחינת חבות המס של הנישום. חשוב מאוד לציין כי בתכנון מס פועלים בצורה חוקית ולא מדובר על דרך כלשהי להתחמק מתשלומי מס. רואה חשבון מקצועי ומנוסה יבחן את דרכי הפעולה השונות והחוקיות שמטרתן היא להביא להפחתה של חבות המס ובד בבד, לשלם את המס הנדרש בצורה המיטבית וזאת בכדי לא להגיע למצב שהעסק יואשם באי תשלום מס רלוונטי. התנהלות תקינה וללא טעויות מול רשויות מס היא חובה שכן, כך נמנעים מקנסות כבדים וסנקציות חמורות שיוטלו על מי שייתפס לא משלם מס כפי שהוא נדרש לשלם או לא משלם מס כלל.

מה ההשלכות של אי תכנון מס?
כאמור, כל עסק נדרש לשלם את המס הרלוונטי בהתאם לספרי החשבונות שלו, ההוצאות של העסק, ההכנסות של העסק וכל נתון אחר המשפיע על גובה המס שהוא נדרש לשלם. עסק אשר לא יתכנן את תשלום המס שלו בצורה מסודרת ותקינה, עלול להגיע למצבים שבהם רשויות המס מטילות עליו סנקציות שונות או קנסות כבדים. בין אם מדובר על אי תכנון מס נכון בשל טעות שנעשתה בשוגג ובין אם מדובר על אי תכנון מס בצורה נכונה שהתבצע במזיד, הרי העונשים הצפויים על כך עלולים להיות כבדים מאוד ועל כן, כל בעל עסק חייב לוודא כי תכנון המס שלו מנוהל בצורה מדויקת וחוקית על ידי איש מקצוע שהוסמך בתחום ומורשה לכך.



כיצד רואה חשבון יכול לסייע בתכנון מס?
רואה חשבון מקצועי ומנוסה מכיר היטב את כל תכנוני המס אשר חייבים בדיווח לרשויות המס בהתאם לתקנות העדכניות ביותר. על רואה החשבון לשלוט בתקנות אשר מחייבות דיווחים בתחומים שונים כגון: מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין ועוד. בשל הידע המקצועי רחב ההיקף של רואה החשבון, ההבנה העמוקה שלו בתחום והניסיון שלו, הרי הוא זה שיכול לתכנן לכם את תשלומי המס הרלוונטיים בצורה המדויקת ביותר שמצד אחד לא יגרמו לכם לשלם יותר מס מכפי שאתם צריכים לשלם ומצד שני, לא יגרמו לכם להגיע למצב שבו לא שילמתם את המס הרלוונטי. רואה חשבון עוסק בניהול ספרי החשבונות של העסק, בהפקת דוחות רלוונטיים בהתאם למצב ועוד. אין ספק שהוא איש המקצוע שיכול לסייע לכם בתכנון מס יעיל.

באיזה מצבים אפשר לקבל החזר מס?
כיום גם שכירים וגם עצמאיים יכולים לקבל החזר מס בשל העובדה שלא פעם הם משלמים מס שנתי גבוה יותר מכפי שהם באמת צריכים לשלם וזאת בשל נקודות זכות בגין מצב אישי שאינן מעודכנות במס הכנסה או חישוב גבוה יותר של הכנסה שנתית מכפי שהיה בפועל. ישנם מקרים שונים שבהם בהחלט כדאי להגיש בקשה לקבלת החזר מס וחשוב מאוד להגיש אותה בצורה נכונה ומדויקת ועל כן, גם במקרה הזה כדאי מאוד שאיש מקצוע מתאים יסייע לכם בהגשת הבקשה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה