close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יתרונות של תוכנת הנהלת חשבונות

מערכת שורשכט שבט, תשפב31/01/2022

אין ספק שכל עסק צריך להסתייע בכל מה שאפשר על מנת שההתנהלות הפיננסית שלו תהיה תקינה ונכונה- כולל חשבוניות און ליין

תגיות:
הנהלת חשבונות היא דבר חשוב ונחוץ מאוד עבור עסקים. בעבר, הנהלת חשבונות הייתה כרוכה בשימוש בטפסים ובמסמכים שונים, בקבלות ממשיות אשר מודפסות על נייר,
חשבוניות המודפסות על נייר ועוד. אולם הקדמה הטכנולוגית נתנה את אותותיה בכל רבדי החיים וגם בתחום הנהלת חשבונות כיום ניתן למצוא פתרון טכנולוגי מתקדם הרבה יותר. תוכנת הנהלת חשבונות ייעודית יוצרת בכל עסק אפשרות קלה ונוחה יותר בכל הנוגע לניהול חשבונות העסק באופן שוטף, הפקת דוחות רלוונטיים לצורך התנהלות מול רשויות המס ועוד.

למי רלוונטית תוכנת הנהלת חשבונות?
תוכנת הנהלת חשבוניות באינטרנט לעסקים מתאימה לכל עסק. בין אם מדובר על עוסק פטור ובין אם מדובר על עוסק מורשה. ידוע שלכל עסק יש חובת תיעוד של כל ההוצאות וההכנסות שלו על ידי הפקת חשבוניות וקבלות שונות וזאת בכדי לדווח באופן חודשי או שנתי למע"מ ולמס הכנסה את מה שדורש דיווח. באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות כל עסק יכול להפיק חשבוניות לספקים שלו, קבלות ללקוחות וכן הוא יכול להפיק דוחות חודשיים, מאזן שנתי ועוד. תוכנה מעין זאת מסייעת בתיעוד של כל הוצאה והכנסה של העסק.

מתי כדאי לבחור בתוכנה להנהלת חשבונות ומתי כדאי לבחור ברואה חשבון?
על אף שתוכנה להנהלת חשבונות יכולה להתאים לכל סוג עסק, ישנם עסקים שיכולים להסתפק בתוכנה זאת וישנם עסקים אשר יהיה עדיף להם להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. פרילנסרים, עוסקים פטורים ועסקים קטנים, בהחלט יכולים להסתפק בתוכנת הנהלת חשבונות, אך אם מדובר על עסקים גדולים שמוגדרים גם כעוסקים מורשים, חשוב לדעת כי הנהלת החשבונות שלהם חייבת להתבצע בצורה מדויקת וכל אי דיווח לרשויות המס גם אם נעשה בשוגג ולא במזיד, עלול לגרום לעסק להיענש על כך ועל כן, במקרה הזה, אין ספק שחשוב מאוד לבחור ברואה חשבון מקצועי ומנוסה, המומחה בתחום ניהול חשבונות של עסקים והתנהלות מול רשויות המס. בבחירה ברואה חשבון יש גם את הממד האנושי, דבר שלא פעם חסר לבעלי עסק שונים שבוחרים בתוכנה להנהלת חשבונות.

איזה כלים ואנשי מקצוע יכולים לסייע להתנהלות פיננסית טובה בעסק?
מעבר לרואה חשבון שמהווה ללא ספק איש מקצוע נחוץ וחשוב בכל הנוגע להתנהלות כלכלית תקינה בעסק, ישנם אנשים נוספים שיכולים לסייע בהתנהלות פיננסית טובה בעסק כגון: יועץ עסקי, אשר בהחלט יכול לסייע לכל עסק להגדיר מטרות ויעדים עסקיים ולעמוד בהם. ניתן כמובן גם לבחור גם בשירותיו של יועץ פיננסי שמטרתו היא להיות אחראי על כל התחום הנוגע לעמידה ביעדים הפיננסיים בעסק, לתכנון כל ההיבט הכלכלי בעסק בצורה נכונה ועוד. גם תוכנות בתחום בינה מלאכותית לעסק ללא ספק יכולות לסייע לעסק כיום להתנהל בצורה יעילה יותר וכך גם להיות פרודוקטיבי יותר מבחינה פיננסית.

אין ספק שכל עסק צריך להסתייע בכל מה שאפשר על מנת שההתנהלות הפיננסית שלו תהיה תקינה ונכונה וזאת בכדי שהעסק שלו יהיה במגמת צמיחה ורווח ולא יגיע למצב של הפסדים כלכליים או עמידה במקום מבחינה כלכלית, בשל כל סיבה באשר היא.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה