close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תחליפי בשר

מערכת שורשו אדר א, תשפב07/02/2022

אנשים מבינים כי בבשר יש ערכים תזונתיים רבים שלא פעם יהיו חסרים להם ועל כן, חשוב מאוד שהם ימצאו תחליפים ראויים לבשר

תגיות:
לא מעט אנשים מחליטים לעבור להיות צמחוניים או טבעוניים וזאת בהתאם לערכים שהם מאמינים בהם. אותם אנשים אינם רוצים לפגוע בבעלי חיים ועל כן, הם מעדיפים שלא לצרוך בשר. יחד עם זאת, אותם אנשים מבינים כי בבשר יש ערכים תזונתיים רבים שלא פעם יהיו חסרים להם ועל כן, חשוב מאוד שהם ימצאו תחליפים ראויים לבשר, שמלבד העובדה שיעניקו להם ארוחות טובות וטעימות, גם יכניסו לתזונה שלהם ערכים תזונתיים טובים שיחפו על אלה החסרים בשל אי אכילת בשר. כיום ניתן למצוא תחליפי בשר שונים וחשוב מאוד להכיר כמה שיותר מהם, על מנת שכל אדם שבוחר בתזונה טבעונית או צמחונית יצליח למצוא את
התחליף המתאים לו.
תחליפי בשר- מה ניתן למצוא כיום?

הנה כמה סוגים של תחליפי בשר שניתן למצוא כיום:
ראשית כל, הסויה. הסויה היא קטנית ירוקה ואיכותית אשר סבלה שנים רבות משם רע, אך לאחרונה משרד הבריאות פרסם מחקרים שונים שבוצעו ב12 השנים האחרונות אשר מעידים כי צריכת סויה בטוחה מומלצת מאוד. חשוב מאוד לדעת כי פולי הסויה עתירי חלבון איכותי ומכילים את כל חומצות האמינו החיוניות עבור גוף האדם. הם גם כשירים בסיבים תזונתיים, ויטמיניים ומינרליים שונים כגון: אבץ, ברזל, סידן, אשלגן, וויטמינים מקבוצת B ועוד. כיום ניתן למצוא מוצרים רבים על בסיס סויה כגון: חלב סויה, יוגורט סויה, גבינות סויה, שניצל סויה ועוד. המוצרים הללו נמצאים בזמינות גבוהה והמחיר שלהם נוח כך שכל אדם שבוחר בתזונה טבעונית או צמחונית יכול להנות ממוצרי סויה טעימים, בריאים ואיכותיים.

תחליף נוסף לבשר הוא סייטן. הסייטן הוא למעשה חלבון חיטה ועל כן אם אתם טבעונים או צמחוניים אשר אלרגיים או רגישים לגלוטן לא תוכלו לבחור בסייטן כתחליף לבשר. סייטן מהווה מקור מצוי מאוד לחלבון ובמנה של 100 גרם מקבלים 25 גרם חלבון. הוא דל בשומן ועשיר במינרלים שונים כגון: סידן, ברזל וסלניום. ניתן להכין אותו בקלות בבית מקמח חיטה רגיל אך ההכנה דורשת לא מעט סבלנות. הסייטן שכיום מגיע אלינו מסין נחשב לתחליף בשר מצוין מאוד וזאת לאור המרקם שלו אשר מזכיר בשר והיכולת שלו לספוג טעמים שונים.

תחליף נוסף לבשר הוא קטניות מסוגים שונים לרבות עדשים, חומוס, שעועית ועוד. מקטניות ניתן להכין מרקים, ממרחים או להכניס אותם לתבשילים שונים ולהעשיר אותם מאוד. הקטניות מכילות כמות חלבון יפה מאוד כאשר בכל כוס של קטניות יש בין 20 ל25 גרם חלבון. ניתן לרכוש את הקטניות במחיר נוח מאוד והן ללא ספק יכולות להוות מצרך בסיסי מאוד בתזונה של כל אדם שלא אוכל בשר.
תחליף נהדר נוסף לבשר הוא פטריות. הפטרייה היא מעין חומר ביניים, לא צומח אך גם לא חי. יש עדויות שונות כי לפטריות יש תקשורת נדירה באמצעות רשתות השורשים התת קרקעיות שלה, אך היא לא עונה עדיין להגדרות של חי בשל העדר הוכחות. יחד עם זאת הפטריה עתירת חלבון והיא מהווה תחליף נפלא לבשר שכן התכונות שלה אינן שונות מאלה שבשר אך מנגד עלויות הגידול שלה נמוכות הרבה יותר מבשר.

כיום ניתן למצוא המבורגרים מפטריות ועוד מגוון רחב של מוצרים המבוססים על פטריות ומהווים תחליף לבשר. אם מתחשק לכם מתכון טעים ובריא, תמיד תוכלו למצוא מתכונים עם פטריות ברשת שיענו לכם על הצורך לאכול משהו טעים ובד בבד, משהו בריא ואיכותי שמהווה תחליף לבשר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה