close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חוק חדלות פירעון

מערכת שורשיב אדר א, תשפב13/02/2022

תהליך מחיקת החובות מאפשר לחייבים לבטל את כל הצווים והעיקולים כנגדם, וניתן לעצור גם במקביל את כל ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדם בבית המשפט

תגיות:
ישנם מקרים רבים בהם אנשים שחייבים כסף מסיבות שונות לגורמים כמו הממשלה וכדומה, יכולים
למחוק את החובות שלהם בתהליך שמכונה מחיקת חובות. חשוב לציין כי לא מדובר בהליך משפטי, אלא בתוצאה של הליכים מסוימים, אם כי חשוב שהתהליך יתבצע בליווי עורך דין ובצורה משפטית וחוקית. לפני שאתם קופצים על המציאה, כדאי לכם ללמוד על התהליך כולו ועל מה שמצפה לכם, וגם האם אתם גם יכולים למחוק את החובות שלכם? בואו נתחיל.

כאמור, לא בכל מקרה ניתן לבצע מחיקת חובות, אתם לא תוכלו למחוק את המשכנתא שלכם באמצעות התהליך המדובר, אך בהחלט ישנם חובות שאנשים מסתבכים בהם, שניתן למחוק אותם. הנה ההליכים שמתאפשר לבצע בהם מחיקת חובות:
1. פשיטת רגל
2. הסדרי חובות וכדומה, שמובילים לתוצאה של מחיקת חובות
3. פתיחת הליכים באמצעות חדלות פירעון שיעזור לשיקום כלכלי.
כאשר תחפשו עורך דין לחדלות פירעון, סביר להניח שתופנו לעורכי דין למחיקת חובות. מדובר באותו נושא ולכן הגעתם לעורך דין הנכון.

סגירת בית עסק
בשנתיים האחרונות, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, עשרות עסקים והמשק כולו ספג מכה קשה מאוד. המכה הכלכלית השפיעה רבות על המשק ובעלי עסקים רבים נאלצו לפטר עובדים או להוציא אותם לחל"ת וכתוצאה מכך הכנסות העסק כולם קרסו והם נכנסו לחובות עצומים.

חובות כאלה שאין שום סיבה שבעלי העסקים יישאו אותם על כתפיהם לבד ושנגרמו בעקבות הסגרים הרבים שהממשלה הטילה עלינו, ללא הצעת כל גיבוי כלכלי מצדם, ניתן למחוק כחלק מהליכים משפטיים.

בעזרת עורך דין שמתמחה במחיקת חובות, תוכלו לפעול כנגד הנושים, הבנקים, רשויות המס ומוסדות שונים, עם כל הכלים המשפטיים המתאימים והנכונים העומדים לרשותכם. כשאת רוצים לבחור עורך דין, כדאי לבדוק את תקדימיו המשפטיים בנושא, בהם הוא חילץ לקוחות בעזרת חשיבה מקורית ויצירתיות מחובות.

חוק מחיקת חובות
חוק חדלות פירעון שנכנס לתוקף בשנת 2018 אומר כי מכוח חוק זה בלבד, ניתן למחוק חובות, להוציא מקרים בהם החייב כבר מצוי בפשיטת רגל מתוקף פקודת פשיטת הרגל.

בדרך כלל, המבקש למחוק חובות יעשה זאת לאחר שכבר נפתחו נגדו תיקי הוצאה לפועל וננקטו כנגדו פעולות כמו: צו עיקול משכורת, צו עיקול חשבון, צו עיכוב יציאה מהארץ וכיוצא בזה עיקולים על ידי צדדי ג' שונים.

תהליך זה של מחיקת החובות מאפשר לחייבים לבטל את כל הצווים והעיקולים כנגדם, וניתן לעצור גם במקביל את כל ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדם בבית המשפט, בבית הדין לעבודה או בהוצאה לפועל (למעט צו עיכוב יציאה מארץ).

עם זאת, לא את כל החובות ניתן לבטל. בהתאם לסעיף 175 בחוק חדלות פירעון ישנם חובות שלא ניתן למחוק ועל החייב לשלם את חובו בתשלומים. חובות כמו תשלומי עונשין, גניבות ואלימות, מזונות וחובות פיצויים ישנים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה