close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המדריך האולטימטיבי לרכישת פולי הקפה הטובים ביותר.

מערכת שורשיג אדר א, תשפב14/02/2022

יש כל כך הרבה סוגים של קפה בחוץ שזה יכול להיות מכריע כשאתם מנסים להחליט איזה מהם לרכוש...

תגיות:
צילום: freepik
אתם רוצים שהקפה של הבוקר שלכם יהיה חזק, מאוזן היטב ובעל ארומה נעימה. יש כל כך הרבה סוגים של קפה בחוץ שזה יכול להיות מכריע כשאתם מנסים להחליט איזה מהם לרכוש. אבל אל דאגה, אנחנו כאן כדי לעזור! אנו נסקור את כל מה שאתם צריכים לדעת על קניית פולי קפה וכיצד הם שונים זה מזה אז תצפו לקבל את הטעם והארומה הטובים ביותר מפולי הקפה שלכם. הצטרפו אלינו למסע מלא אנרגיה וקפאין!

מה זה פולי קפה?
פולי קפה הם הזרעים המגיעים מצמח הקפה. צמח הקפה גדל בתנאי אקלים טרופיים ויש לגדל את הצמח בזהירות תוך
מתן תשומת לב לפרטים קטנים בתנאי הגידול. כאשר הוא נקצר, הזרעים שלו עוברים שטיפה וניקוי ולאחר מכן נקלים בצורתם הגולמית או לאחר טחינה.

פולים קיימים בטבע בזנים רבים ושונים. לחלק מפולי הקפה הקלויים יש טעם פירותי בעוד שלאחרים יש טעם חזק של שוקולד. דברים נוספים שאפשר לעשות באמצעות הפולים בתהליכים שונים הם הפקת קפה נטול קפאין והפקת משקה קפה בטעמים שונים המזכירים אגוז לוז או פטל מהפולים עם הטעמים הפירותיים יותר. לא משנה איזה קפה אתם מחפשים כרגע, תשמרו על ראש פתוח לחוויות וטעמים שונים ולבסוף נמצא יחד את פולי הקפה המתאימים בדיוק לכם!

איך קונים פולי קפה?
ראשית, אתם צריכים לדעת מה אתם מחפשים כשזה מגיע לפולים שלכם. קפה שמתאים לאדם אחד אולי לא יהיה זה שהכי מתאים לאדם אחר.

בעת בחירת פולי הקפה שלכם, שים לב לפרמטרים הבאים:
- גוף - האם אתם אוהבים קפה בעל גוף מלא, טעם דומיננטי חזק במיוחד או קפה עם טעם חלש?
- איזון של חומציות - האם אתם אוהבים קפה המזכיר טעמים פירותיים? או קפה שהוא מתקתק או מריר
- ארומה - תריחו את פולי הקפה שלכם , האם הריח שלהם הוא ריח נעים ומגרה?
- תוכן קפאין - האם אתם רגישים לקפאין?

המקומות הטובים ביותר לקנות פולי קפה
יש מגוון רחב של מקומות לקנות פולי קפה מומלצים. ולמרות שאנו ממליצים לקנות אותם מבית קלייה מקומי, אתם יכולים גם לרכוש אותם באינטרנט. כמה דברים שכדאי לבדוק כשקונים קפה באינטרנט:
* הקלייה והחברה צריכות להיות אמינות ומוכרות (כלומר, עליהן להראות שביעות רצון גבוהה מקהל הלקוחות).
* אתם רוצים לוודא שבית הקלייה קיים לפחות שנתיים, מכיוון שחברות מסוימות עשויות להיות לא לגיטימיות - אחרות אולי רק מתחילות ולא מקצועניות.
* אתם רוצים שפולי הקפה שלכם יישלחו מהר ככל האפשר בסמוך למועד הקלייה (כלומר, תוך 2-3 ימים).
* אתם רוצים שהפולים שלכם יגיעו בשקית אטומה או צנצנת אטומה, ללא ריחות וטעמי לוואי.

איך מדינות שונות קולות את הפולים שלהן
אחד הדברים הראשונים שתבחינו בפולים הוא שהם שונים זה מזה בצבע. זה נובע מהאופן שבו הם נקלים. קלייה כהה היא יותר חומה, וקלייה בהירה היא יותר לכיוון צבע בז'. קלייה משפיעה ישירות על פרופיל הטעם וכן על משך הזמן שלוקח למיצוי לצאת מתוכן הפול בעת הכנת אספרסו ככל שהפול בהיר יותר יש בתוכו תכולה גבוהה יותר והמיצוי שלו אורך זמן ממושך יותר.

כמה כהה תהיה הקלייה? זה תלוי מי קולה אותם, מאיפה הם מגיעים ובאיזה סוג פולים מדובר. פולים קולומביאניים עשויים להיות בקלייה בהירה יותר מפולים ברזילאיים; פולים סומטריים עשויים להיות בקלייה כהה יותר מברזילאיים; וכן הלאה וכן הלאה.

סוגים שונים של פולי קפה
פולים מסווגים לרוב לפי פרופיל הטעם שלהם. פרופיל הטעמים של קפה (כגון אגוזי, שוקולדי או פירותי) נקבע על פי מגוון הפולים המשמשים בייצורו. אין דבר גרוע יותר מלרכוש את הקפה הטחון המועדף עליכם רק כדי לגלות שזה לא מה שרציתם. אז כדי להימנע מכך, הקפידו לרכוש פולים שלמים, אותם ניתן לטחון טרי לפני השימוש. רק זכרו שפולים שלמים מתיישנים בקצב מהיר יותר מקפה טחון אז אחסנו אותן בכלי אטום בטמפרטורת החדר.



סיכום
הפולים הם הזרעים המצויים בפרי הקפה, הגדלים על עצים ירוקי עד גדולים הידועים כצמחי קפה. הזרעים שבתוך פרי הקפה הם תוצאה סופית של תהליך שמתחיל בדובדבן ומסתיים בזרע. פולים הם זרעים המצויים בפרי הקפה, הגדלים על עצים אלו.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה