close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חברת OPTIO - מפתחת טכנולוגיה חדישה לאיתור מחקרים קליניים

מערכת שורשז אדר ב, תשפב10/03/2022

הרבה מחקרים עושים שימוש בבינה מלאכותית של מחשבים או של איברים מלאכותיים על מנת לחסוך את אי הנעימות שכרוכה בעריכת מחקר על בני אדם או חיות מעבדה

תגיות:

מחקרים קליניים כדרך לטיפול במחלות כרוניות יכולים לסייע לנו להבין טוב יותר מחלות שונות ולהציע להן תרופות או טיפולים טובים יותר. יש הרבה מאוד מחלות שרב הנסתר על הגלוי בהן ויש עוד הרבה מחקרים שנעשים עליהן. יש גם הרבה מחלות שכבר נעשו עליהן אלפי מחקרים אבל חוקרי הרפואה והמדעים ממשיכים לחקור אותן באופן מעמיק מזוויות שונות כמו למשל מחלות לב או השמנת יתר.

מחקרים קליניים כדרך לטיפול במחלות כרוניות – מה היתרונות של מחקרים קליניים?

היתרונות של מחקרים קליניים כדרך לטיפול במחלות כרוניות הם רבים. יש לחלק את המחקרים לשני

סוגי מחקר עיקריים:

  • מחקרים אודות הגורמים והסיבות להיווצרות המחלה.
  • מחקרים אודות פתרונות ותרופות שיביאו להחלמה מלאה או חלקית מהמחלה.

מחקרים אלו שימושיים מאוד עבור רופאים מטפלים כולל רופאים מומחים ורופאי ילדים ומשפחה. בכל תחומי הרפואה, המזון, הקוסמטיקה ואיכות החיים נעשים ללא הרף מגוון גדול של מחקרים קליניים שנועדו לתעד את ההתנהגות והבריאות (או התחלואה) של בני האדם. מחקרים אלו חשובים מאוד והם יכולים להציל חיים של אנשים רבים.

מחקרים קליניים כדרך לטיפול במחלות כרוניות – לאילו מטרות מחקרים קליניים יכולים לשמש?
כאשר אנחנו חושבים או מדברים על מחקרים קליניים אנחנו לא מדברים רק על מחקרים שנעשים על עכברים או חולדות אלא גם על מחקרים שנעשים על בני אדם (באישור מחמיר ומיוחד). לרוב מחקרים קליניים כדרך לטיפול במחלות כרוניות יעברו מספר שלבים עד שהם יקבלו אישור לבצע מחקר על בני אדם. הכוונה במחקר קליני היא או למחקר איכותני או למחקר כמותי.

אילו מחלות אפשר לחקור עם מחקרים קליניים?
באמצעות מחקרים קליניים שונים אפשר לחקור הרבה מאוד מחלות. מחקרים קליניים כדרך לטיפול במחלות כרוניות נועדו למצוא טיפול לא רק למחלות של הגוף כמו למשל סרטן או מחלות מעיים, כיום נעשים גם הרבה מאוד מחקרים שונים על תחלואה כרונית במחלות נפש כמו סכיזופרניה או הפרעה דו קוטבית. ההתמודדות עם כל מחלה כרונית פיזית או נפשית היא לא פשוטה אך יש הרבה מחלות שיש להן תרופה נגישה יותר תודות למחקרים רפואיים שנעשו אודותיהן בעבר.

עולם הרפואה והמדע ממשיך להמציא את עצמו מחדש מדי שנה עם עוד ועוד מחקרים חדשים ומפתיעים שהוא מבצע. ההתקדמות הטכנולוגית החדשה שיש כיום בעולם כולו מאפשרת למדענים ורופאים לערוך מחקרים עמוקים ורציניים יותר אודות מחלות שונות בתקווה למצוא להם טיפול מאריך חיים, טיפול שישפר את איכות החיים איתן או בתקווה למצוא להן ריפוי מלא. כיום הרבה מחקרים מסוג זה עושים שימוש בבינה מלאכותית של מחשבים או של איברים מלאכותיים על מנת לחסוך את אי הנעימות שכרוכה בעריכת מחקר על בני אדם או חיות מעבדה.

למידע נוסף - חברת OPTIO - מפתחת טכנולוגיה חדישה לאיתור מחקרים קליניים

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה