close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איטום מרזב פנימי- כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

מערכת שורשי אדר ב, תשפב13/03/2022

איטום מרזב פנימי חייב להתבצע על ידי קבלן איטום מקצועי ומוסמך. קבלן איטום מעין זה יוכל לשחרר את החסימה אשר קיימת במרזב ולבדוק האם קיים נזק כלשהו נוסף

תגיות:
צילום: pexels
המרזב הוא חלק חשוב מאוד בכל בית. התפקיד של המרזב הוא לנזק מים בגג בעונת הגשמים כאשר המטרה היא למנוע היווצרות של נזקים שונים בגג וכן עובש שיכול להיווצר בשל חדירה של מים. בבתים רבים בישראל ניתן למצוא מרזבים אשר מותקנים בחלק החיצוני של המבנה או בחלק הפנימי של המבנה. אם המרזב הפנימי שבור או סדוק, הוא לא ינקז בצורה יעילה וטובה את המים החוצה ועל כן, חשוב מאוד מראש לאטום מרזב פנימי בצורה המקצועית והאיכותית ביותר וזאת בכדי למנוע נזקים ולאפשר לגג להתייבש בצורה מלאה. בכדי לעשות זאת יש לבחור בשירותיו של קבלן איטום מקצועי, מוסמך ומנוסה.

מרזב
צילום: pexels
פנימי- במה מדובר?

מרזב הוא צינור ארוך וחלול אשר מטרתו היא להעביר מים שהצטברו על הגג בצורה ישירה אל הקרקע. המרזבים כיום מיוצרים מחומרי גלם שונים כאשר נחושת ופלסטיק מהווים את שני החומרים הפופולאריים ביותר שמשתמשים בהם כיום. חשוב לדעת כי ההבדל בין חומרי הגלם השונים שמהם מיוצרים מרזבים יכול להשפיע בצורה משמעותית וניכרת על העמידות של המרזב ועל כמה הוא יעיל. ישנן סיבות שונות למרזב שנסתם או ניזוק כגון: לכלוך שהצטבר בו ומונע מעבר של מים או סדק שנוצר בו אשר גורם לנזילה ובגין זאת גם לריקבון של הקירות.
על אף שמרזב פנימי איננו גלוי לעין ויש לכך יתרונות שכן: הוא לא חשוף לפגעי מזג האוויר השונים וכן לא פוגע בנראות הוויזואלית של הבית, הרי שישנם חסרונות שונים במרזב זה שכן, כאשר נוצרת תקלה שיש לתקן במרזב המדובר, יותר מורכב לתקן אותה ועל כן, במקרה שישנה תקלה או בעיה כלשהי במרזב המדובר ותצטרכו לאטום מרזב פנימי חשוב מאוד להזמין איש מקצוע מיומן ומקצועי לצורך תיקון הבעיה או התקלה.

מה פוגע בפעולה התקינה של המרזב?
אם אתם תוהים כיצד תבינו יש לכם תקלה כלשהי במרזב הפנימי, אשר שישנם שני מקרים עיקריים שיכולים להעיד על כך שיש תקלה כלשהי במרזב ובגין זאת המרזב איננו אטום בצורה מספקת וגורם לרטיבות. המקרה הראשון הוא ריח של עובש שיכול להעיד על מים עומדים שלא מתרוקנים והמקרה השני הוא לחות בקירות או נזילה בתוך הבית שיכולים להעיד על מים שהשתחררו במקום הלא נכון. סתימה של המרזב נוצרת בעיקר בעונת החורף וזאת בשל העובדה שישנם עלים ולכלוך אשר חוסמים את הפתח של המרזב וגורמים לו להיות צר לעיתים המים שעוברים בצינור ידחפו את הלכלוך החוצה, אך לעיתים הם יגרמו לו להיתקע עמוק יותר בפנים וכך יחמירו את הבעיה. הצטברות מים במרזב פנימי עלולה לייצור בלאי מוקדם שבגינו המרזב עלול להתקלקל.

כיצד אוטמים מרזב פנימי?
איטום מרזב פנימי חייב להתבצע על ידי קבלן איטום מקצועי ומוסמך. קבלן איטום מעין זה יוכל לשחרר את החסימה אשר קיימת במרזב ולבדוק האם קיים נזק כלשהו נוסף כלשהו לאורך המרזב כגון: שבר או סדק אשר עלולים למנוע זרימה חלקה של מים דרכו. במקרים שבהם ניתן לאטום את הסדק ולתקן את הבעיה, הקבלן יבצע תיקון והמרזב יוכל להמשיך ולבצע את תפקידו. אולם, ישנם נקרים מורכבים וחמורים מאוד ויתכן שקבלן האיטום ימליץ במקרה המדובר להחליף את המרזב הפנימי למרזב חיצוני.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה