close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך להתחיל להתנהל נכון בתור בעל עסק?

מערכת שורשכו אדר ב, תשפב29/03/2022

כבעל עסק, תצטרך להתנהל בצורה שונה לגמרי לעומת מי שמועסק כשכיר. זה הזמן להתחיל לפתח הרגלי חשיבה והרגלי התנהגות נכונים, שיעזרו להרים את העסק מבלי לאבד את הצפון

תגיות:
לפתוח חשבון עסקי בבנק
בתור בעל עסק, תצטרך לפתוח תיק במס הכנסה, תיק במע"מ, תיק בביטוח לאומי. אבל מלבד היבטים טכניים כאלה או שימוש בכלים, אפליקציות עסקיות, מחשבון מע"מ וכדומה, חשוב שתפתח כמה שיותר מוקדם חשבון עסקי. טעות חמורה של בעלי עסקים חדשים היא למזג את החשבון העסקי עם החשבון הפרטי. צריכה
להיות הפרדה מוחלטת. רק כך אפשר לנהל את הצד הפיננסי של העסק, מבלי לבלגן את החשבון האישי או המשפחתי.

לעבוד על פי תוכנית עסקית מסודרת
שכיר יכול להיות "ראש גדול", אבל הוא לא חייב. שכיר יכול פשוט לבצע את מה שמחליט הבוס או המנהל. עבור בעלי עסקים, כל הזמן צריכים להיות ראש גדול. אבל כדי שהיוזמה, הרעיונות והחזון באמת יצליחו ויתרוממו מבחינה עסקית, צריך לעבוד מסודר. חשוב כמה שיותר מוקדם להכין תוכנית עסקית מסודרת. זו התוכנית שתאפשר להתקדם בצורה עקבית, להשתמש נכון בתקציב העסקי, לבדוק מתי משיגים הצלחה ומה צריך לשפר.

לפעול בערוצי שיווק מגוונים
ניהול עסק אף פעם לא הולך בנפרד משיווק. עסק שלא משווק את עצמו ומסתמך רק על לקוחות שבמקרה מגיעים או שומעים על העסק מפה לאוזן, עלול להפסיד. לא משנה כמה לקוחות יש לכם כעת, בכל שלב מומלץ לפעול בערוצי שיווק מגוונים. אפשר להכין כרטיסי ביקור, להעלות אתר עסקי לאוויר, לפתוח עמוד עסקי ברשת חברתית, להזמין פלאיירים, לפרסם מודעה בעיתון או להעסיק נציג טלמרקטינג. עם זמן, אפשר לבדוק איזה ערוץ שיווקי משיג יותר מכירות. בערוץ הזה כדאי להשקיע יותר, העיקר – שכמה שיותר אנשים יכירו אתכם ויגיעו אליכם.

לנהל את הזמן במקום שהזמן ינהל אותך
בעלי עסקים שלא מתנהלים בצורה מסודרת עלולים להרגיש שהעסק שואב מהם יותר מדי אנרגיה. מטרת העסק היא לא רק להביא לך כסף אלא גם לאפשר לך לא להרגיש חנוק אלא ליהנות מזמן פנוי, מתחביבים, ממשפחה או מכל דבר אחר שרצוי לך. נכון שבעסק חדש צריך להשקיע יותר זמן, אבל זו לא סיבה לתת לזמן לנהל אותך. חשוב להתנהל עם לוחות זמנים מסודרים, אם צריך להגדיר משימות, לחלק מטלות לעיקר וטפל. ניהול זמן זה לא דבר פשוט, אך בנושא זה ניתן להיעזר במדריכים מפורטים או באימון אישי.

להגדיר יעדים ולבדוק אפקטיביות
בעסק שלך אף אחד לא יאמר לך מה לעשות. זה התפקיד שלך להגדיר לעצמך ולעובדים שלך (אם יש) משימות, מטלות ויעדים. במקביל, צריך לבדוק את האפקטיביות של הביצוע ואם צריך, לחפש דרכים להשתפר ולהתייעל על סמך הביצועים הרצויים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה