close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מי צריך ייעוץ עסקי?

מערכת שורשכח אדר ב, תשפב31/03/2022

מקימים עסק חדש? העסק שלכם נקלע למבוי סתום ואתם לא מצליחים לצאת מהלופ? זה הזמן לשלב ייעוץ עסקי על מנת למצוא את הכיוון הנכון לעסק, בין אם הוא בחיתוליו ובין אם נמצא על פרשת דרכים

תגיות:
צילום: canva

למה בכלל צריך ייעוץ עסקי?
שאלה שאפשר לשאול גם על הרבה אנשי מקצוע אחרים כל עוד מכירים את התחום בקטנה אבל זה בדיוק העניין – בקטנה. כמו שלא תנסו לבנות בית כי הצלחתם לבנות בית עץ לילדים בחצר, כמו שלא תנסו לנתח למרות שיש לכם הכשרה של חובש מהצבא וכו'. גם אם הקמתם את העסק שלכם מתוך מחקר מקיף בתחום ואתם שוחים במידע כמו דג במים, תמיד יהיו גורמים שאיתם טרם התמודדתם ואותם לא לקחתם בחשבון כשהלכתם על כל הקופה. ואז כאשר תתקלו בהם, עם כל הכבוד לידע המוקדם שלכם ולרקע שחקרתם בפרטי פרטים, גם אם תצליחו להתמודד ולהחזיק את הראש מעל המים יש

צילום: canva
הבדל בין לשרוד לבין לצמוח למרות הכל. ייעוץ עסקי נכנס לתמונה בדיוק על מנת למנוע את מצב ההישרדות ולגרום לעסק שלכם לפרוח למרות ואולי אף בזכות האתגר שעומד מולכם.

דברים שרואים משם לא רואים מכאן
אחד המשפטים החזקים ביותר בזמר הישראלי תופס גם בתחום העסקי. כבעלי עסק אתם כל כך בתוך התהליך וכל כך מעורבים בו רגשית שקרוב לוודאי שאתם מפספסים הרבה פרטים שאדם ניטרלי רואה ובגדול. אולי אף מדובר בניהול שגוי שאתם מבצעים ואתם לא מודעים לכך או לא מודעים לנזק שזה עושה לעסק שלכם, אולי מדובר בכיוון לא נכון של העסק, אולי קהל לא נכון ואולי יש תהליכים שמיצו את עצמם אבל אתם כל כך שקועים בהם רגשית וכל כך רגילים לקיומם שקשה לכם לחשוב איך לתפעל את העסק בלעדיהם ואיך עושים מעבר חד מהרגל למשהו חדש.

ייעוץ עסקי נועד בדיוק לנושאים האלה, משום שיועץ עסקי חיצוני שלא נמצא בתוך המערכת, אינו מעורב בה רגשית ויכול להביט מבחוץ פנימה, יכול לזהות את כל הרעות החולות של העסק ובלי יותר מדי סנטימנטים לשנות את ההרגלים הרעים שמביאים את העסק למקומו כיום. אמנם התהליך יכול להיות כואב ומלווה בשינוי מהותי של התפיסה והמחשבה המניעות את העסק, אך יחד עם זאת, המקצועיות של יועץ עסקי והניסיון שהוא מביא עמו (או היא מביאה עמה) מוכיחים את עצמם ועם שיתוף פעולה מלא שלכם כבעלי העסק ושל כל הצוות בעסק, התוצאות לא יאחרו לבוא.

המשפט הזה תופס גם לגבי עסק חדש. משום שכשמקימים עסק חדש מקימים אותו מתוך איזשהו חלום, אידיאולוגיה שמתגשמת, חזון שנרקם לכדי משהו חדש ויש פה המון התרגשות ואופוריה שעלולות להיות לרועץ ולעוור בפני קשיים אפשריים. פתיחת עסק בליווי ייעוץ עסקי עשוי "לאפס" מעט את האופוריה ולהוריד לקרקע המציאות תוך כדי פיתוח ציפיות ריאליות והתמודדות עם "החיים האמיתיים". שלא תטעו, התפקיד של יועץ עסקי הוא לא לבאס, אלא לפרוס את הנתונים כפי שהם, להציג את העולם בדיוק כפי שהוא ולבנות יחד עם מקימי העסק משהו שיחזיק לאורך זמן, יהיה מספיק גמיש לשינויים ומספיק מגוון על מנת להסתגל כמעט לכל (בכל זאת לא תמיד ניתן לשלוט על כוחות בשוק ועל נסיבות חיצוניות שאינן תלויות בנו).

לעתים הכיוון של העסק החדש לא כזה ברור ומקימיו די "יורים באוויר" ומתפזרים כדי למצוא את הכיוון הנכון. תפקידו של ייעוץ עסקי במקרה כזה הוא "למקד" ולכוון על מנת שגם לא יהיה גיוון יתר אלא איזשהו מיקוד מספיק גמיש אך לא גמיש מדי.

אז בואו נסכם שייעוץ עסקי הוא שירות נחוץ בערך כמו אינסטלטור לתיקון צנרת שבורה או מנתח לתיקון נזק שהצטבר בגוף. אפשר גם שלא להיעזר בשירותיהם ולתת לבעיה להמשיך לכרסם, אבל הסטטיסטיקות מדברות וכולנו יודעים איך זה יסתיים ללא הכוונה מקצועית באחוז גבוה מהמקרים...

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה