close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הדברה נגד מקקים שעובדת

מערכת שורשג ניסן, תשפב04/04/2022

המקקים משתלטים על המטבח בלילות? מה ניתן לעשות כדי להדביר אותם לצמיתות? אילו פעולות כדאי לנקוט כדי למנוע מהם לחזור?

תגיות:
צילום: המדביר המוסמך
זה יכול לקרות בכל בית, המקקים יתרבו ויהפכו למטרד גדול שנכנס לכל מקום בלילות בעיקר. המקקים לא בוחלים בדבר בחיפושם אחר מזון, הם יהיו בארונות, יכנסו לאריזות אוכל ויגרמו לנזקים רבים. אז כיצד מבצעים הדברה נגד מקקים לתמיד וכיצד מונעים מהם לחזור? כבר נסביר על הכול.

הדברה נגד מקקים – מזהים את המקק
המקקים יכולים להוות מטרד משמעותי בחיינו, במיוחד בכל הנוגע למטבח ולאוכל. הם מסתתרים ברוב שעות היום ויוצאים בלילות בחיפוש אחר מזון. לעיתים קרובות אנו ניתקל בהם פתאום בלילה כשניגש למטבח, בדרך כלל הם יטיילו על השיש או יהיו באריזות
צילום: המדביר המוסמך
מזון.

המקקים והג'וקים גורמים לנזקים רבים כיוון שהם נכנסים למזון ומזהמים אותו. צריך לזכור שהמקקים, בזמן שהם לא נמצאים בבית שלנו, נמצאים בביוב ואת הזוהמה והמחלות מהביוב הם יכולים להביא למזון.

אז איך מזהים שיש מקקים בבית? קודם כל אפשר לבדוק בלילה את אזור המטבח, כמה שעות לאחר כיבוי האורות בבית. ניתן גם לזהות את הימצאות המקקים על ידי בחינת השיש והמגירות אחר הצואה שלהם.

מדוע חשוב להרחיק את המקקים?
מקקים הם דבר שלא נעים לחיות אתו. מלבד העובדה שהם יכולים מאוד להלחיץ בנוכחותם, המקקים גורמים ללכלוך, לנזק לאוכל ולחוסר היגיינה. כאמור, הם יכולים להוביל מחלות שונות מהביוב הישר לאוכל שאותו אנו אוכלים.

שיטות להדברת מקקים
הדברה נגד מקקים ניתן לבצע בכמה שיטות וההמלצה הטובה ביותר הנה לבצע את ההדברה עם בעל מקצוע. אדם המוסמך להדביר מקקים יבחן את סוג המקקים שנמצאים בבית ועל פי סוגם יבחר את שיטת ההדברה.

השיטה המקובלת ביותר כיום להדברה הנה באמצעות פיתיונות וג'לים. מניחים את הפיתיונות במקומות ייעודיים, המקקים אוכלים מהם, הולכים לקן ומדביקים את כל המושבה. שיטה זו נחשבת ליעילה במיוחד ואם הפיתיון מותאם היא מחסלת את הבעיה לגמרי. עוד שיטות להדברה הן באמצעות ריסוס או מלכודות, אך כיום נעשה בהן פחות ופחות שימוש והכול בהתאם לתנאי השטח.

מונעים מהמקקים לחזור בשנית
אחרי שמסיימים עם ההדברה רצוי לוודא שהמקקים לא חוזרים. יש לסגור חריצים ופתחים בקירות ובמשקופים, לפנות גרוטאות מהגינה ולוודא כי הגינה מטופחת וללא ערימות של אוכל או זבל. יש לשמור על סביבות הפח נקי, לא להשאיר אוכל של כלבים בלילה בחוץ ולנקות את הבית משאריות אוכל.

רצוי לזרוק את הזבל בכל ערב ולא להשאיר קופסאות מזון פתוחות על השיש. רצוי גם לטאטא את הרצפה ולוודא שהיא נקייה ולעשות שימוש בתחנות האכלה נגד מקקים באופן קבוע.

בניינים וועדי בתים מומלץ להזמין הדברה לבניין פעם בשנה לפני הקיץ בסביבות חודש אפריל-מאי.

הדברה נגד מקקים מקצועית תבטיח את העלמות המזיקים, את ניקיון הבית ואת רמת ההיגיינה שלו ואת אי חזרתם.
להצעת מחיר להדברה ללא סיכונים פנו כבר עכשיו למדביר המוסמך – 055-939-5722.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה