close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך פיג'מה נהייתה פריט אופנתי שאפשר לצאת איתו מהבית?

מערכת שורשה ניסן, תשפב06/04/2022

איך הגענו למצב בו אנחנו מרגישים לגמרי בנוח לצאת לרחוב גם עם פיג'מה?

תגיות:
צילום: pexels
הפיג'מה עברה הרבה גלגולים, כשהמגמה היתה הפיכתה מבגד שלובשים ממש לפני השינה כי הוא נראה כך שאפילו בבית בשעות היום לא ראוי מלהסתובב איתו לבגד שלגמרי אפשר ללכת איתו בשעות היום בבית ולא רק מיועד לשינה, עד למצב בו אנחנו מרגישים לגמרי בנוח לצאת לרחוב גם עם פיג'מה. אז איך זה קרה? מה גרם לנו לראות עם הזמן בפיג'מה פריט לבוש שלא מיועד רק לשינה?

מפיג'מה קשיחה לפיג'מה רכה ונשפכת
רגע לפני שהפיג'מה הפכה להיות פריט אופנתי היא עברה שלב נוסף: היא הפכה מפריט לבוש לא מאוד נוח העשוי פעמים רבות בד קשיח (תיזכרו בפיג'מות
צילום: pexels
הפסים מסרטים ישנים...) לפריט לבוש נוח, רך ונעים על הגוף. פיתוח של בדים נעימים, רכים ונשפכים הביאו למהפך בעולם הפיג'מות שהתחיל קודם כל בתחושה שהפיג'מה עושה, בלי קשר לעיצוב שלה. הנוחות והרכות של הפיג'מה הביאו אנשים לרצון ללבוש אותה בכל הזדמנות, ועם האוכל מגיע התיאבון. אז החליטו להפוך את הפיג'מה לפריט שלא רק מרגישים איתו טוב אלא גם נראים איתו טוב.

מה הסיפור שלך?
וכמובן, כל דבר הקשור למראה, מקבל בוסט רציני מהרשתות החברתיות. היום כולם מצטלמים בכל מקום וכל הזמן ורוצים להרגיש טוב. אפשר לראות הרבה אושיות אינסטגרם שמעלים סטוריז כשהם עם פיג'מה, ולא דווקא כי התעוררו עכשיו ועדיין לא הספיקו להתארגן אלא כי זה המראה שהם רוצים להציג ולהראות. היום יש שפע של דוגמאות והדפסים מקסימים שבאמת יכולים לבלבל ולגרום למסתכל לא להבין אם זו פיג'מה או לא והאמת שזה בדיוק מה שבאים (בעיקר באות) אותן אושיות אינסטגרם להראות: שהגבולות מיטשטשים, שלא חייבים להגדיר מה זה בדיוק, האם זו פיג'מה, בגד בית או בגד לכל דבר שמסתובבים איתו. היום כל האפשרויות פתוחות והפיג'מה היא כבר מזמן לא דהויה או מרוטה אלא פריט אופנתי.

להצטלם יחד כל המשפחה או החברים במסיבה
ישנן משפחות שהלכו עוד יותר רחוק ואצלן ישנה פיג'מה זהה (לפחות אחת מתוך מגוון הפיג'מות שיש לכל אחד). הסטורי'ז שמעלות אותן משפחות כשכל המשפחה לובשת את אותה פיג'מה, במיוחד באירוע משפחתי רחב כמו יום הולדת עגול ובה משתתפים כולם, כולל הסבא והסבתא רק מראים עד כמה הוורסטיליות היא חלק מעולם האופנה ומהחיים בכלל. פיג'מה יכולה להיות חוצת גבולות וגילאים וולהתאים לכולם. גם מסיבות פיג'מות בהן המשתתפים/ות מצטלמים בפיג'מה זהה נראות יותר ויותר באינסטגרם.

שנתיים בבית? לפחות להוסיף צבע וחיים עם הפיג'מה
ויש גם מצבים לא צפויים שלא ייחלנו להם שדחפו את הפיג'מה להיות פריט אופנתי. אנחנו מדברים על הקורונה כמובן. שנתיים בהן היינו בבית הרבה יותר בצורה אינטנסיבית עשו את שלהן. השהות הרבה בבית, הניסיון להיאחז בכל דבר כיפי ולהכניס אותו לשגרה המוזרה, עודדו עוד יותר עיצוב פיג'מות בגזרות ועיצובים כיפיים, מדמויות דיסני דרך פרחים ובכלל עיצובים צבעוניים, ואם כבר פיג'מה יפה שלובשים בבית בסגר, לא נרד איתה גם למכולת או כדי לצאת עם הכלב? אנשים הבינו שאין טעם להחליף לבגד אחר וגם לא צריך: הפיג'מה מספיק יפה בשביל להחליט לאן רוצים ללכת איתה וכמה רחוק מהבית.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה