close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הולכים לפגוש פסיכותרפיסטית? אבל מה זה פסיכותרפיה בכלל?

מערכת שורשיג ניסן, תשפב14/04/2022

כל הקשיים, הפחדים, הדפוסים, החרדות, העצב, ובעצם כל חוויה פנימית שלכם, היא, כשמה, פנימית, ולכן מתרחשת רק בתוככם, ויכולה להשתנות

תגיות:
אז המליצו לכם על פסיכותרפיסטית מומלצת, וכבר קבעתם פגישה, ואתם מתרגשים לקראתה. דבר ראשון, הרשו לנו לברך אתכם על הבחירה האמיצה לרפא את עצמכם, ולהיתמך על ידי אשת מקצוע. תהליך הריפוי העצמי והצמיחה הוא תהליך מבורך וייחודי, אשר מאפשר לאנשים רבים לזנק מעל הרגלי מחשבה ודפוסים מעכבים שיוצרים סבל ומונעים צמיחה. אתם בדרך הנכונה, אפילו אם רק לקחתם את הצעד הראשון.

ובכל זאת, עם כל הברכות והאיחולים, חשוב לחלק החושב שבנו, למוח, למחשבה, לדעת במה מדובר, ומה אנחנו הולכים לעשות. כדאי, אולי, ללמוד מעט על כל נושא הפסיכותרפיה, ולו בכדי לחסוך זמן על שאלות פשוטות
בחדר הטיפולים, שאלות שעלולות לגזול זמן יקר מתהליכים עדינים ומורכבים יותר, חזקים ועמוקים יותר, תהליכי ריפוי משמעותיים שממתינים בחדר הטיפולים.

מה פסיכותרפיסטית תציע לכם בעצם
עבודתה של פסיכותרפיסטית ביישום שיטות פסיכותרפיה, לעיתים רבות ומגוונות, ולעיתים שיטה אחת בהתמחות, מופנית בעצם לעבודה שלכם על עצמכם. היא עובדת, כדי שאתם תעבדו, ובעצם העבודה היא משותפת מחד, אך עצמאית מאידך. מבולבלים? אז בואו נעשה סדר.

כל הקשיים, הפחדים, הדפוסים, החרדות, העצב, ובעצם כל חוויה פנימית שלכם, היא, כשמה, פנימית, ולכן מתרחשת רק בתוככם, ויכולה להשתנות, לכאן או לכאן, רק בעצתכם. תפקיד הפסיכותרפיה אם כך הוא לא לרפא אתכם ממשהו, אלא לתמוך בכם בצורה מקצועית בעודכם לומדים את עצמכם, ולומדים כיצד לשנות את עצמכם מבפנים.

יש ריפוי בשיחה, שכן שיחה מאפשרת לנו לפרוט את נבכי הנפש שלנו, להעלות דברים מעולם תת-המודע, לבחון, להגדיר, לזהות, להבין, ובסופו של דבר, לשנות דפוסים שליליים בתוכנו. דפוס שלילי הוא כזה כאשר הוא מעכב, פוגע, ויוצר לנו סבל. השינוי שלו כרוך קודם כל בשפיכת אור, כדי שנוכל לראותו כפי שהוא, עם כל מה שמחובר אליו, ואת זה עושים בשיח, פנימי וחיצוני, בחדר הפסיכותרפיסטית.

הטיפול הזה נעשה על ידי אנשים אשר הוכשרו בתחומי הפסיכותרפיה. מדובר באנשי מקצוע בתחום הפסיכולוגיה, הפסיכיאטריה, העבודה הסוציאלית, והמטפלים באומנות, ולעיתים קרובות מדובר בטיפולים המשלבים כלים ממספר עולמות תוכן, בכדי לספק לכם מעטפת רחבה ויעילה לקבלת שיפור מהיר ככל הניתן, ועמוק ככל האפשר.

מי מגיע לטיפול?
כל פסיכותרפיסטית יכולה לבחור, בהתאם להתמחות שלה, באיזה קהל היא בוחרת לטפל. במידה ומדובר בעובדי מדינה, הרי שהם יקבלו את הקהל המופנה אליהם לפי המחלקה בה הם עובדים, אך בכל הנוגע לפסיכותרפיסטיות העובדות כעצמאיות, הן יכולות כמובן לבחור להתמקד בעבודה עם קבוצות מסוימות של אנשים.

דוגמאות לכך הן עבודה עם קשישים, או עם ילדים, או עבודה עם קהילות מסויימות. כל תחום שכזה דורש התמחות והבנה, לימוד וניסיון, שכן כל אחד מאלו מגיע, מעבר לעולמו האישי כאדם ככלל האדם, גם עם רק ייחוד על רקע הקבוצה שלו, ועם בעיות שונות ונפוצות יותר רק בקבוצה שלו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה