close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על טעם ועל ריח - נפלאות הגבינה הכחולה

מערכת שורשטז ניסן, תשפב17/04/2022

גבינות כחולות הן ללא ספק מבין מוצרי המזון היחידים ששילוב שלהן עם עובש עושה להן רק טוב והרבה ממנו!

תגיות:
צילום: freepik
הגבינה הכחולה מתהדרת בעובש העשוי מתרבית של פטריות (ומושתל בתוך הגבינה על ידי הזרקה), אל דאגה - מדובר בפטריות מסוג "פניציליום" המוכר תודות לשימוש שלו במגוון תרופות.

אז מאיפה הגיחה הגבינה הכחולה לחיינו?
האגדה המפורסמת ביותר היא על רואה צאן צרפתי אי שם במאה ה-11, כאשר יום אחד
צילום: freepik
בזמן שהוביל את עדר הצאן שלו באזור רוקפור (הממוקמת בצרפת) אשר מוקף במערות (מערות קמבלו), נתקל בסיטואציה שאילצה אותו לתפוס מחסה באחת המערות ולהשאיר את העדר לבדו.

אותו רועה צאן הביא איתו כיכר לחם וחתיכת גבינה, ולאחר שהסכנה חלפה הוא חזר לכיוון העדר שלו אך שכח את הכיכר והגבינה בתוך המערה, לאחר מספר ימים הרועה חזר שוב למערה ומצא את הגבינה עם מעט עובש עליה...

הרועה היה רעב במיוחד והחליט לקחת ממנה ביס למראות הנראות שלה, הטעם היה שילוב של מתוק, חריף ומלוח והרגיש טעים במיוחד - וכך נוצרה לה גבינת הרוקפור.

גבינת הרוקפור היא רק אחת ממגוון הגבינות הכחולות שניתן למצוא היום בין כותלי המעדנייה, אז הגיע הזמן שתכירו את:
הגבינה הכחולה "סטילטון" - או בשם המלא ה"בלו סטילטון" המיוצרת מחלב בקר בלבד, ועוברת תהליך הבחלה של 3-18 חודשים אשר בסופו מתקבלת גבינה טעימה בעלת ריכוז שומן של 48-55 אחוזים.

הגבינה הכחולה "גורגונזולה" - מדובר באחת הגבינות הכחולות המוצלחות בעולם! בעלת מגוון טעמים עשיר ומרקם מעולה. אפשר למצוא אותה בסגנון רך ("דולצ'ה") עם תיבול עדין ומתקתק או בסגנון "הגבינה המתיישנת" בטעם יותר פיקנטי ובעלת מרקם פירורי, את שני הסוגים מייצרים באיטליה (בלומברדיה).

הגבינה הכחולה "פורם ד'אמבר" - גבינה חצי רכה, אשר מזריקים לה יין לבן מתוק בזמן היישון.

היא בעלת טעמים אגוזיים ופירותיים וריח ממכר. היא עדינה ומצופה בנייר אלומיניום דק.

הגבינה הכחולה "בוואריה בלו" - גבינה שמיוצרת בעזרת שני סוגים שונים של עובשים (לבן וכחול), אשר מתבססת על גבינת הברי. מדובר בגבינה רכה המכילה 70% שומן ומבשילה במשך שבועיים עד חודש.

אז בזמן שהמחשבות שלכם נודדות לעבר איטליה או צרפת, אנחנו שמחים לבשר לכם שתוכלו לגרום לגבינה הכחולה המועדפת עליכם להגיע ממש עד לפתח הבית שלכם!

הכירו את המעדנייה המובחרת "חוות נעמי" המחזיקה גם במספר מעדניות ברחבי הארץ, ומחזיקה באתר אונליין המאפשר לכם לרכוש אונליין מבחר גבינות עשיר ומוצרי מעדנייה נלווים.

ומה לגבי השילובים? מה ילך הכי טוב עם הגבינה הכחולה?
הגבינה הכחולה הולכת טוב עם פירות ויין.

למשל גבינת הסטילטון תלך טוב עם יינות וקרקרים או יינות אדומים ופירותיים.

גבינת הגורגונזולה תלך נהדר עם פירות יבשים או אגסים ויינות לבנים.

גבינת הבוואריה בלו עם יינות מבעבעים או יין קינוח לבן ואפילו לצד בירה.

גבינת "פורם ד'אמבר" תוגש טוב ליד יין קינוח לבן מתקתק ופירות מתוקים ועסיסיים.

אז אם גם לכם עשינו חשק לגבינה כחולה כאן ועכשיו, אתם מוזמנים להיכנס לאתר של חוות נעמי ולהזמין ממיטב הגבינות הכחולות המובחרות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה