close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ענף ההובלות - מה כדאי לדעת לפניי הובלה

מערכת שורשיא אייר, תשפב12/05/2022

במאמר הזה נדבר על ענף ההובלות. ניתן קצת נתונים סטטיסטים וגם קצת דברים שכדאי להיזהר מהם ואיך להיזהר מהם

תגיות:
בישראל יש בסה"כ נכון לשנת 2020, כ2.17 מיליון משפחות, מתוכן יש באזור ה300,000 משפחות שעוברות דירה כל שנה. זאת אומרת שכל משפחה עוברת דירה פעם בשבע שנים בממוצע. משפחות שגרות בשכירות עוברות דירה בתדירות גבוהה משמעותית ממשפחות שגרות בבית בבעלותן.

בשוק ההובלות יש לא מעט שחקנים, גם חברות הובלה ותיקות ומנוסות וגם מובילים עצמאים בלי הרבה נסיון.

ממה כדאי להיזהר
למרות שרוב המובילים בתחום הם מקצועיים ורוצים לתת שירות מעולה ללקוח, השוק נחשב לבעל חסם כניסה לא גבוה במיוחד, מה שגורם לכך שיכולים להיכנס לתחום גם כאלה ששירות
הלקוחות ברמה גבוהה לא כל-כך חשוב להם.

לפניך מספר דברים שכדאי לשים אליהם לב:
יש חברות הובלה שיתנו לך הצעת מחיר, יעמיסו לך את התכולה למשאית שלהם, ואז שאתה כבר "שבוי" שלהם, הם יעלו את המחיר בגלל איזו סיבה, כמו "היה יותר ציוד ממה שחשבנו" או "שביל הגישה היה בעייתי והמשאית נאלצה לחנות רחוק מידיי"

אז מה אפשר לעשות כדי לנסות לא להגיע למצב הזה?
דבר ראשון, תמיד להגיד את האמת, לא לנסות להסתיר מהמוביל מידע חינויי רק כדי לנסות לחסוך, כי בסוף הדברים האלה יכולים להתגלות והמחיר שסיכמתם כבר לא יהיה רלוונטי.

דבר שני שאפשר לעשות הוא לחתום על חוזה עבודה מסודר שבו יסוכם הסכום המלא ומה כוללת בדיוק העבודה שלו, ככה המוביל לא יוכל לבוא אליך בטענות שהוא לא ידע על דבר כזה או אחר.

עוד דבר שצריך להיזהר ממנו הוא הברזות. יש מובילים שיסגרו איתך על מחיר מסויים בתאריך שנוח לשניכם. ואז ביום ההובלה תגלה שהוא בכלל לא הגיע והבריז לך.

יכולות להיות מספר סיבות לכך שמישהו יבריז ברגע האחרון, חלקן יכולות להיות מוצדקות וקשורות לחיים האישיים או עניינים בריאותים. אבל בהנחה שההברזה נעשתה בזדון, הסיבה יכולה להיות שהמוביל סגר עם לקוח אחר באותו יום עסקה שבה הוא מרוויח יותר כסף, ולכן הוא יעדיף לתת שירות ללקוח אחר וישאיר אותך במצב בעייתי מאד.

אז מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה? אפשר להכין חוזה עבודה, ושם לפרט מה קורה במידה ואחד הצדדים מבטל, אם זה יכלול קנס למוביל, אז לא יהיה לו תמריץ כלכלי לקחת עבודה אחרת ואתה תוכל להיות פחות במתח לקראת יום ההובלה.


המאמר נכתב ע"י צוות האתר הובלות מובז: https://movz.co.il. באתר ניתן לקבל עוד מידע רב על תחום ההובלות בישראל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה