close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד נראה טיפול נטורופתי?

מערכת שורשב סיוון, תשפב01/06/2022

קצת אודות טיפול נטורופתי, ההגיון שבו ודרך הטיפול

תגיות:
צילום: freepik

בעוד שבימים עברו הרפואה הקונבנציונלית התנגדה באופן מסוים אל גישתה של הרפואה האלטרנטיבית, הרי שכיום ניתן למצוא בכל קופות החולים של ישראל, מערך שלם המספק מענה למטופליו בדמות טיפולי רפואה משלימה על סוגיהם השונים.

עוד בטרם נתמקד בנטורופתיה, נדגיש כי עיקרה של הרפואה המשלימה היא לעודד את יכולת הריפוי המובנת של הגוף. גישתה של הרפואה המשלימה רואה באדם כמכלול, מערכת סימביוטית של גוף ונפש המשפיעים זה על זה בכל רגע נתון. כאשר דבר מה במערכת איננו כשורה, הרי שהוא בא לידי ביטוי בדמות סוגיות רפואיות רגשיות ופיזיות.

לטעמם של נטורופתים

צילום: freepik
רבים, הרפואה הקונבנציונלית שוגה לא אחת בהתייחסה על התסמינים הצפים מעל פני המים בדמות כאב, חולי או סוגיה רגשית. זאת בעוד שהרפואה המשלימה צוללת פנימה ומטפלת בשורש הבעיה.

אודות הנטורופתיה
בהישענה על הגישה הכללית של הרפואה המשלימה, הנטורופתיה רותמת את המזון כתרופה העיקרית לסוגיות רפואיות שונות, ופועלת כדי לחזק את יכולת הריפוי הפנימית הטבעית של האדם.

הנטורופתיה שואפת להכווין לאורח חיים בריא ומיטיב, בו אדם ידאג לבריאותו, לצמצום תסמיני מחלה ואף להיעלמותה כליל, בזכות איזון מערכות הגוף, ושיפור יכולתו הטבעית להתמודד עם גורמי תחלואה שונים.

עיקר הטיפול מתבסס על תפריט תזונתי מותאם אישית, אולם כולל גם ייעוץ לצמחי מרפא, הומאופתיה, שימוש בתוספים תזונתיים, פרחי באך וכן הכוונה לאורח חיים בריא המבוסס על פעילות גופנית קבועה, שחרור מתחים וטיפול באמצעות מגע.

תשאול עומק
הטיפול הנטורופתי מתחיל בראש ובראשונה בתשאול מעמיק המתבצע יחד עם המטופל/ת.

כל נטורופת ונטורופתית מוסמכים, יבקשו לצרף יחד עם ההגעה למפגש, מסמכים רפואיים שונים בדמות בדיקות כגון בדיקות דם, וזאת כדי לקבל את מלוא הנתונים.

מטרת התשאול היא להבין את תחושותיו של המטופל, התסמינים מהם הוא סובל, מחלות רקע, אורח חיים כללי, הרגלים ועוד.

לצד התשאול, בדיקת הנתונים הרפואיים העולים מן הבדיקות, סוללים את הדרך להתחלתו של הטיפול והתאמתו באופן מדויק לצורכי המטופל.

בניית תכנית טיפולים
דרך יצירת תפריט מאוזן והנחייה לאורח חיים בריא, שואפים הנטורופתים לטיפול שורשי במחלה וצמצום התסמינים השונים העולים מעלה כתוצאה מן המחלה.

כך למשל, כאבי בטן, יכולים לנבוע מחוסר איזון פנימי בדרכי העיכול. מדובר בבעיה שגורה הפוגשת אנשים רבים כתוצאה מתזונה לקויה ועד לסטרס אשר משפיע באופן ישיר על תפקודה של מערכת העיכול.

דוגמה נהדרת לשוני טיפולי הקיים בין שני מטופלים הוא מטופל אחד הסובל מקנדידה שהאיזון שלה הופר כתוצאה מתזונה לקויה. לאור זאת, הוא סובל מבחילות תכופות ואי-נחת באזור הבטן. מנגד, מטופל אחר הסובל מבחילות, מלין על סטרס חמור, דבר אשר פוגם באופן ניכר בפעילותה של מערכת העיכול.

בעוד שלמטופל אחד ייבנה תפריט תזונתי למען השבת האיזון הפנימי של מערכת העיכול, הרי שלמטופל השני, תיבנה תזונה הפועלת כנגד תסמינים של דיכאון, סטרס וחרדה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה