close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לקראת הבחירות הקרובות בישראל - דברים שחשוב לדעת

מערכת שורשג אב, תשפב31/07/2022

הבחירות הארציות בישראל אמורות להתקיים יום שלישי, 1 בנובמבר 2022. אלו יהיו הבחירות לכנסת העשרים וחמש, וישמשו לבחירת 120 חברי כנסת של הרשות המחוקקת של ישראל

תגיות:
צילום: freepik
הבחירות הארציות בישראל אמורות להתקיים יום שלישי, 1 בנובמבר 2022. אלו יהיו הבחירות לכנסת העשרים וחמש, וישמשו לבחירת 120 חברי כנסת של הרשות המחוקקת של ישראל, מתוכם תצטרך הכנסת להצליח להרכיב רשות מבצעת- ממשלה שיש בה רוב של 61 חברי כנסת לפחות, ולהחזיק מעמד איתה למשך 4 שנים, מתוך תקווה שהיא תהיה ממשלה שטובה לעם היהודי בארץ ישראל ובתפוצות. ההצבעה תתקיים בשיטת הייצוג היחסי, שכל חבר כנסת מייצג בעצם את הייצוג היחסי של כלל המצביעים לחלק ל120. על מנת להצביע, על האזרחים להיות בני 18 לפחות ובעלי אזרחות ישראלית. אזרחים זכאים שאינם רשומים להצביע יכולים לעשות
צילום: freepik
זאת על ידי מתן הוכחת זהות ותושבות.

ביום הבחירות הקלפיות יהיו פתוחות משעה 7:00 בבוקר ועד 22:00 בערב. הבוחרים יידרשו להציג תעודה מזהה על מנת להצביע. לאחר הצבעת הקלפי, הבוחרים יפקידו את פתק ההצבעה במעטפה סגורה אשר תוכנס לתיבה נעולה. הפתקים ייספרו ביד והתוצאות צפויות להתפרסם תוך מספר שעות לאחר סגירת הקלפיות.
הבחירות הארציות בישראל הן אירוע חשוב בתהליך המדיני של המדינה. הם מספקים לאזרחים אפשרות להביע דעה על מי שמייצג אותם בכנסת ומסייעים לעצב את עתידה של המדינה. אם אתם בעלי זכות בחירה, חשוב לוודא שאתם רשומים להצבעה ולהכיר את התהליך. בכך תוכלו להבטיח שקולם יישמע בבחירות הארציות.

איזה מוסר השכל ניתן ללמוד מדרך ניהול הבחירות בישראל?
בישראל הבחירות מתנהלות בצורה שונה מאוד ממה שנעשה במדינות אחרות. בישראל אין דבר כזה מפלגה "רשמית". במקום זאת, כל מפלגה מורכבת מיחידים שמתאחדים כדי ליצור קואליציה. השיטה הזו מבטיחה שאף מפלגה אחת לא תוכל לשלוט בממשלה. כתוצאה מכך, הממשלה היא תמיד קואליציה של מפלגות שונות. מערכת זו גם מבטיחה שכל הקולות יישמעו. בישראל לכל אחד יש מה לומר איך המדינה מתנהלת. מוסר ההשכל של הסיפור הזה הוא שהדמוקרטיה מוגשת בצורה הטובה ביותר כאשר כל הקולות נשמעים. מתן אפשרות לכל אדם להשפיע על אופן ניהול המדינה מבטיח שכולם ירגישו מושקעים בעתיד המדינה. המערכת הזו אולי לא מושלמת, אבל היא בהחלט דמוקרטית יותר ממערכות שמאפשרות למפלגה אחת לשלוט בממשלה. אפשר לומר זאת גם בצורה כזו: על מנת להרכיב ממשלה בישראל, יש הכרח לאחד בין המפלגות והכוחות השונים - המסר כאן הוא ברור: עם ישראל לא יכול להתקיים בלי אחדות, האחדות שלו היא איננה תוספת אופציונלית, היא ההכרח הקיומי שבלעדיו הוא לא יכול להתקיים כלל כאורגניזם אחד שלם.

20 קצרים על הבחירות בישראל
1. ראש הממשלה הוא ראש הממשלה ואחראי על מינוי השרים האחרים.
2. תקופת כהונתה של הכנסת היא ארבע שנים.
3. ניתן לקיים בחירות מוקדם יותר אם הכנסת תצביע לפיזור עצמה או אם ראש הממשלה יתפטר
.4. 120 המושבים בכנסת מתחלקים בין המפלגות לפי חלקן בהצבעה.
5. אם מפלגה זוכה ביותר ממושב אחד במחוז בחירה, המושבים העודפים מתמלאים מרשימת אותה מפלגה לפי סדר העדפה.
6. על מנת לזכות במושב, על מפלגה לקבל לפחות 3.25% מהקולות.
7. אם מפלגה זוכה ביותר מ-3 מנדטים, נאמר שהיא "עברה את רף הבחירות" והיא זכאית לייצוג בכנסת
.8. מספר המושבים שכל מפלגה מקבלת הוא פרופורציונלי למספר הקולות שהיא מקבלת.
9. אין מספר מינימלי של קולות הנדרש כדי לזכות במושב בכנסת.
10. הבחירות מתנהלות בהצבעה חשאית.
11. אין חובה להצביע בישראל.
12. גיל ההצבעה הוא 18.
13. ישראלים בחו"ל יכולים להצביע בקלפי נפקדים
.14. מערכת הבחירות מתחילה רשמית ביום ראשון השני לפני הבחירות ונמשכת 28 ימים.
15. במהלך הקמפיין, קיימות הגבלות על כמות הכסף שניתן להוציא על ידי מועמדים ומפלגות.
16. קיימות גם הגבלות על משך הזמן שניתן להקדיש לקמפיין בטלוויזיה וברדיו.
17. תוצאות הבחירות מתפרסמות בדרך כלל תוך מספר שעות לאחר סגירת הקלפיות.
18. הכנסת החדשה מתכנסת לישיבתה הראשונה ביום שני הרביעי לאחר הבחירות.
19. הכנסת בוחרת מבין חבריה יו"ר וסגן יו"ר
.20. נשיא המדינה נבחר על ידי הכנסת מבין חבריה

שימוש בתוכנת שליחת SMS לפני בחירות ארציות
השימוש בתוכנת שליחת SMS לפני בחירות ארציות, כגון מסר גו שליחת SMSים יכול לעזור להבטיח שהודעת הטקסט הנכונה נשלחת לאנשים. זה יכול לעזור לוודא שאנשים יוכלו להצביע למפלגה הנכונה ושהם יודעים מתי ללכת לקלפיות. זה גם יכול לעזור להבטיח שאנשים יהיו מודעים לכל שינוי בתהליך ההצבעה. השימוש בתוכנת שליחת SMS יכול לעזור לוודא שאנשים יוכלו להצביע למפלגה הנכונה ושהם יודעים מתי ללכת לקלפי. מפלגות שונות משתמשות בתוכנה זו על מנת לשלוח פרסומות סמויות וגלויות לכלל בוחריהם או לבחורים הפוטנציאליים שלהם.

מהי הדרך הטובה ביותר עבור מפלגה להגדיל את מספר המצביעים שלה?
יש מגוון דרכים למפלגה להגדיל את מספר המצביעים שלה. אחת הדרכים היא להתמקד במאמצי הסברה ורישום. זה יכול לכלול עבודה עם ארגונים מקומיים כדי לפרסם את הבשורה של המפלגה ועד כמה המצע שלה הוא משמעותי עבור אותם בוחרים פוטנציאליים. כמו גם הקמת כונני רישום באזורים עתירי תנועה, שבהם רושמים עוד ועוד אנשים המזדהים עם מצע המפלגה, וביום הבחירות ניתן לוודא ששהם אכן יצאו להצביע בקלפי. דרך נוספת להגדיל את בסיס המצביעים של המפלגה היא לנהל קמפיינים פרסומיים ממוקדים המדגישים את המצע של המפלגה וכיצד היא מתיישרת עם אמונותיהם של מצביעים פוטנציאליים. בנוסף, המפלגה יכולה לפעול לרשום מצביעים שאינם קשורים כעת למפלגה כלשהי, על ידי שתשכנע אותם שהם יכולים להרוויח באופן אישי מהמדיניות שלה בנושא כלכלה מדינה והרמת איכות החיים והורדת יוקר המחייה - שזה דבר שכל אחד רוצה, ללא קשר לאידאולוגיה שיש או אין לו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה