close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית

מערכת שורשד אב, תשפב01/08/2022

ספר חדש וחשוב אודות בשר מתורבת ודרך הפקתו. מעניין

תגיות:
צילום: freepik
בעתיד הלא רחוק כל כך נוכל ליהנות מבשר משובח ואיכותי מבלי לפגוע באף בעל חיים. זה נשמע כמו חלום, אבל זה בהחלט כבר כאן. בשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית נמצא כרגע בפיתוח. הרעיון הוא לקחת דגימה מבעל חיים כמו פרה ולהרבות את התאים
צילום: freepik
שלה בתנאי מעבדה מבלי לפגוע בפרה או להרוג אותה. האמצעים הטכנולוגיים והמדעיים נמצאים כרגע בפיתוח, ונכון להיום מדובר בטכנולוגיה יקרה עם זאת, מדענים ומפתחים עושים כל שביכולתם כדי להנגיש את נושא החקלאות התאית לציבור במהירות.

כיצד החקלאות התאית והבשר המתורבת יתרמו לעולם?
בשר מתורבת כחלק מנושא של חקלאות תאית הוא תחום שהולך ומתפתח. ככל שישיגו יותר שליטה בתחום זה וילמדו להפיק בשר מרקמות של בעלי החיים, כן העולם ייתרם מכך יותר. אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון בנושא החקלאות התאית:
• כולם יוכלו ליהנות מבשר ללא ייסורי מצפון – הצמחוניים והטבעוניים שנמנעים מלאכול בשר, ישמחו שיש תחליף והמאבק שלהם לא היה לשווא. כך גם הקרניבורים שאינם יכולים לוותר על נקניקיות או סטייק בארוחת הצהריים. כולם יוכלו ליהנות מבשר טעים מבלי להרגיש רע עם זה שהם תורמים להרג בעלי החיים.
• פחות זיהום אוויר – אם הבשר המתורבת ייכנס אל השוק, בתי מטבחיים רבים ייסגרו וכך יהיה פחות זיהום אוויר הנגרם כתוצאה מייצור הבשר.
• דאגה לרווחתם של בעלי חיים – בעלי החיים יוכלו להסתובב חופשי בעולם, מבלי שיהיו מאוימים על ידי בני אדם ומבלי שיוחזקו בתנאים מחפירים ולאחר מכן יישלחו לטבח.
• פתרון למדינות שיש בהן רעב גדול – ברגע שתושג שליטה על הפקת בשר מתאים, ניתן יהיה להפיק בשר בכמויות גדולות עבור מדינות שבהן הרעב שולט.

לומדים יותר על בשר מתורבת
לא יעבור זמן רב ובשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית יהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. אבל עד אז אנו צריכים ללמוד עליו לא מעט. בשר מתורבת הספר המלא מספק לכם הצצה לנושא שלם של הפקת בשר מתאים של בעלי חיים ועד התהליך שעובר הבשר הזה עד שהוא מגיע לצלחת שלנו. הספר מחולק לחלקים, כאשר הפרק הראשון מפגיש אותנו עם החקלאות התאית, הפרק השני מדבר על ביולוגיה בסיסית ועל מושגים שצריך לדעת, הפרק השלישי מנגיש לנו מונחים חשובים בחקלאות תאית, הפרק הרביעי מדבר על אתגרים בדרך, פרק חמש עוסק בחברות מובילות המקדמות את הנושא ולבסוף פרק שש מסכם את נושא החקלאות התאית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה