close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שחשוב לדעת לקראת מבחן תאוריה

מערכת שורשכב אלול, תשפב18/09/2022

הדרך לקבלת רישיון נהיגה חייבת לעבור דרך מבחן התאוריה. ללא מעבר של המבחן, לא תוכלו להתקדם אל שלב השיעורים והטסט

תגיות:
צילום: Pixabay
הדרך לקבלת רישיון נהיגה חייבת לעבור דרך מבחן התאוריה. ללא מעבר של המבחן, לא תוכלו להתקדם אל שלב השיעורים והטסט. במבחן התיאוריה יש המון חוקים שחשובים לנהיגה נכונה בכביש. כאשר לומדים אותם מבלי להכיר היטב
צילום: Pixabay
את הכביש כנהגים, אפשר לומר שהמשימה היא יותר קשה מהרגיל מהסיבה שמי שאינו מעורה בחוקים, עשוי להתקשות בלדמיין אותם בכביש במהלך נסיעה. במאמר הבא נדבר על כל מה שחשוב לדעת כדי לעבור את מבחן התאוריה.

הפרטים הקטנים והאותיות הקטנות
החלק הכי קשה במבחן התאוריה הוא הדיוק על הפרטים. תלמידים רבים נופלים על מילים קטנות אשר משנות את המשמעויות של התשובות בשאלות השונות. הדגש על הדקויות הוא עקרוני וחשוב למשמעות חוקי התנועה. אם אתם עושים קורס תאוריה, ישימו על הדקויות האלו דגשים ברורים וגם יסבירו את המשמעות בצורה מדויקת שתעזור לכם לזכור את הסיבה שהשתמשו דווקא במילה מסוימת. תלמידים רבים רואים במילים כמו: לרבות או למעט, ו החיבור או מילת הניגוד או, כמילות קישור בלבד, אך המשמעות שלהן מאוד חשובה ומשפיעה בעת נהיגה וגם על התשובה הנכונה במבחן.

לדמיין את הסיטואציה בכביש
כדי לצלוח את המבחן, עליכם לדעת לדמיין את הסיטואציה על הכביש בכל נושא ונושא. אם לדוגמא אתם לומדים את הנושא של פניות בכביש, עליכם לדעת להבין מתי מבצעים פנייה ימינה ואיך היא מתבצעת וגם מתי ניתן לבצע פנייה שמאלה. הדרך הטובה ביותר ללמוד זאת היא לדמיין את הנעשה בכביש. בצורה כזו אתם תוכלו לדעת בוודאות מה לא ניתן לבצע בפנייה וכך להגיע לתשובה הנכונה. מכיוון שמבחן התיאוריה מתבצע לפני העלייה על הכביש, נבחנים רבים לא יודעים לדמיין זאת ולכן בזמן קורס תיאוריה יכולים לעזור לכם בצורה טובה יותר ולהסביר איך זה מתקיים בפועל.

לא לפספס פרקים
בלמידה לתיאוריה קיימים גם פרקים הקשורים למכאניקה של הרכב. אלו פרקים שתלמידים רבים לא אוהבים ומעדיפים לוותר על הלימוד שלהם. חשוב לדעת שבמבחן התיאוריה יש בנק שאלות רחב מאוד הכולל את כל הפרקים ולכן הסיכוי שתישאלו על נושא זה, הוא דיי גדול. מהסיבה הזו חשוב מאוד ללמוד את כל הפרקים, על מנת לאפשר לעצמכם טווח טעות קטן יותר.

ללמוד את התמרורים באופן יסודי
התמרורים הם בעלי משמעות רחבה מאוד על הנהיגה שלכם והם למעשה עוזרים לכם בכביש לציית לחוקים שנקבעו. משמעות התמרורים היא חשובה מאוד וחשוב שכל הנהגים ינהגו אותו דבר כאשר הם רואים תמרור מסוים, לכן שמים דגש מאוד גדול על התמרורים בעת המבחן. למדו להכיר את התמרורים בתמונה שלהם ואת ההגדרה המדויקת שלהם. חשוב מאוד גם להבין איך הם מתפקדים בכביש ומה הם מורים לכם לבצע או לא לבצע בעת הנהיגה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה