close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למה כל כך חשוב להציב מטרות?

מערכת שורשכב אלול, תשפב18/09/2022

אחד הדברים שיותר חשובים בחיים האלה הוא מה שנקרא הצבת מטרות. מחקרים רבים מראים כי אנשים שיודעים להציב מטרות וגם עושים את זה בפועל, הישגיים יותר

תגיות:
צילום: DEPOSITPHOTOS
אפשר לחלק את החיים שלנו לכל מיני תחומים ביניהם הקריירה שאנחנו שואפים לבנות והמסלול המקצועי שלנו, הבית שלנו, הזוגיות בה אנחנו נמצאים או שואפים להיות ולצד זה הילדים, המשפחה, הרצונות והחלומות שלנו. אחד הדברים שיותר חשובים בחיים האלה הוא מה שנקרא הצבת מטרות. מחקרים רבים מראים כי אנשים שיודעים להציב מטרות וגם עושים את זה בפועל, הישגיים יותר, ויחד עם זאת, גם מצליחים לעמוד בהן ולהגשים את חלומותיהם. הנה כל הסיבות מדוע גם לכם כדאי להציב מטרות וכמה טיפים לאיך באמת עושים את זה…

יש לאן לשאוף
ברגע שאנחנו מציבים לעצמנו מטרה מסוימת,
צילום: DEPOSITPHOTOS
וזה לא משנה אם מדובר ביעד מכירתי בעבודה, למצוא בת זוג בשנה הקרובה שתתאים לנו או לרדת במשקל, יש לנו לאן לשאוף. יש לנו יעד. בצורה כזו הדברים הופכים להיות הרבה יותר פשוטים, ברורים ואנחנו לא רק שואפים לאנשו, אנחנו גם מבינים איך אנחנו צריכים לעשות את זה, שלב אחר שלב.

הדברים נראים יותר ברורים
יש הבדל בין אני רוצה לרדת במשקל ולחטב את הגוף שלי, לבין אני יורד החודש 2.5 קילוגרמים ומשפר את הישג הריצה שלי מ-8 דקות לק“מ ל-7.5 דקות לקילומטרים. לכן, גם שאנחנו קובעים לעצמנו מטרות, חשוב שהמטרה תהיה כמה שיותר ספיציפית, כמה שיותר מדויקת ואז גם אפשר לעמוד בה.

החיים יפים יותר
הצבת מטרות מובילה לכך שהחיים שלנו הופכים טובים יותר, שמחים יותר וגם ברורים ושקופים יותר. הרי מה היה קורה אם כולנו היינו מתהלכים לנו ככה סתם בעולם, בלי שאיפות, בלי רצונות, בלי חלומות. מטרות הן חלק ממי שאנחנו וממי שאנחנו רוצים ושואפים להיות בכל תקופה בחיים שלנו. אז נכון זה ברור, יש תקופות יותר טובות ויש תקופות פחות טובות, ובכל זאת ברגע שאנחנו יודעים להציב לעצמנו מטרות ואנחנו גם עושים את זה, אנחנו משקפים לעצמנו את האני מאמין שלי ומבינים את התפקיד שלנו בעולם הזה.

טיפים להצבת מטרות
• חלקו את המטרות שלכם לפי נושאים כמו מטרה עם הילדים, מטרה בזוגיות, מטרה בעבודה וכדומה…
• הקפידו שהמטרות יהיו ישימות ויחד עם זאת שיהיה איזשהו אתגר קטן בדרך.
• בתקופות עמוסות הפחיתו מטרות ותנו לעצמכם יותר להשתחרר.
• שאתם מציבים מטרה ועומדים בה, פרגנו לעצמכם, בין אם זה על ידי מילה טובה, ובין אם בעזרת מתנה קטנה שרציתם לרכוש לעצמכם הרבה זמן.
• אל תציבו יותר משלוש מטרות בו זמנית.
• למדו את הילדים שלכם איך מציבים מטרות ויעדים ועומדים בהם.
• אם לא עמדתם במטרה, האריכו את הזמן שלה, ואל תתייאשו, שנו כיוון, נסו דרכים אחרות, מה שחשוב זה הדרך ולא רק התוצאה.
• חשוב שיהיו לכם מטרות לא רק בתחום הקריירה, אלא גם בתחומים אחרים בחיים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה