close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם אפשר לקחת משכנתא לבניית בית?

מערכת שורשיז תשרי, תשפג12/10/2022

מדינת ישראל יכולה להיות מאוד נוקשה בכל מה שנוגע לבניית נכס מאפס. אך מה קורה לגבי לקיחת משכנתא לבניית בית מאפס?

תגיות:
צילום: DEPOSITPHOTOS
רכישת בית שנבנה על ידי קבלן היא משימה כמעט בלתי אפשרית. יוקר המחייה גורם לכך שהקבלנים מרשים לעצמם לעלות את המחירים ולדרוש הרבה יותר בהשוואה לעבר. מהסיבה הזאת יש כאלה שמחליטים לבנות את בית חלומותיהם באופן עצמאי לגמרי. ברוב המקרים צעד שכזה אמור להוזיל את העלות הכוללת בכמה מאות אלפי שקלים. אך צריך להבין כי מהלך מהסוג הזה יחייב אתכם להתמסר לטובת בניית הבית והתעסקות עם בירוקרטיה. הרי מדינת ישראל יכולה להיות מאוד נוקשה בכל מה שנוגע לבניית נכס מאפס. אך מה קורה לגבי לקיחת משכנתא לבניית בית מאפס?

האם הבנק נותן משכנתא לבנייה עצמית?
באופן כולל ניתן להגיד כי הבנקים נותנים משכנתאות למי שרוצה לבנות את הבית לבד. לקיחת משכנתא לבניית בית מאפס תהיה שונה בהשוואה ללקיחת משכנתא סטנדרטית. עם זאת השורה התחתונה היא שתהיה אופציה לעשות בדיוק את המהלך הזה. כמובן שיהיה עליכם לעבוד קצת יותר קשה כדי להראות שיש דברים בגו. הבנק מצידו ישתכנע רק כאשר תוכיחו לו כי הכספים הולכים ישירות לבניית הנכס מבחינתכם. לאחר שתקבלו את המשכנתא היא תהיה בדיוק כמו המשכנתא שאותה אתם מכירים. יכול להיות שבעבר כבר יצא לכם לקחת משכנתא, לכן המציאות היא אותה המציאות בדיוק.


מה ידרוש הבנק טרם מתן המשכנתא?
בעוד עבודה עם קבלן לא משאירה לכם עבודה מרובה, במקרה הזה הנטל כולו נופל עליכם. הרי תצטרכו להיות אלה שמתכננים את הבית מא' ועד ת' כדי שהוא יהיה מושלם בשבילכם. הבנק ידרוש לראות כמה מסמכים עוד לפני שהוא יאשר לתת לכם את המשכנתא. ראשית יהיה עליכם להגיע עם הון עצמי, בדיוק כמו שדורשים מכל מי שלוקח משכנתא. ישנה חובה להראות לבנק תוכניות ואישורים שמעידות כי השטח של הבית בבעלותכם. ישנה חובה להראות בשלב הזה היתרי בנייה, שמוכיחים כי אתם הולכים לבנות בשטח. בנוסף לכל זה יהיה עליכם להציג תוכניות בנייה שקיבלה את כל האישורים הדרושים. אם יש לכם חוזה פיתוח זה יכול לתרום ולזרז את אישור המשכנתא.

איך מקבלים את הכסף לאחר אישור המשכנתא?
לקיחת משכנתא לבניית בית היא אחרת לעומת מה שאתם מכירים. בעוד במקרה של רכישת דירה מקבלן תוכלו לקבל את כל הכסף אותו תעבירו ישירות לקבלן. במקרה של בניית בית מאפס את הכסף תקבלו בהתאם להתקדמות בפרויקט עצמו. כלומר בכל שלב תהיה לכם האופציה לקבל סכום מוגדר של כסף על מנת להתקדם קדימה. אחרי שסיימתם שלב אחד תוכלו לדרוש לקבל את הכסף על השלב הבא בתור. כך בקצב מסוים תוכלו לקבל את כל הכסף שאותו הייתם אמורים לקבל מהבנק. אך בכל פעם מחדש תמצאו את עצמכם פונים לבנק שיספק עוד כסף.
הוסף תגובה
צילום: DEPOSITPHOTOS
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה