close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד האבות יכולים לעזור לבנות זוגם במהלך הלידה?

מערכת שורשיח תשרי, תשפג13/10/2022

הבאנו בשבילכם, הגברים כמה טיפים שיכולים לסייע לכם לעזור לבנות זוגתכן לעבור את הלידה בשלום

תגיות:
צילום: pexels
הלידה זה אחד האירועים המאושרים והמשמחים בחיים. כשהתינוק יוצא אל אוויר העולם זה רגע השיא המסיים את תשעת חודשי ההיריון הלא פשוטים. למרות האירוע המרגש הלידה יכולה להיות גם דבר קשה ומפרך עבור שני ההורים, בייחוד עבור האם. הבאנו בשבילכם, הגברים כמה טיפים שיכולים לסייע לכם לעזור לבנות זוגתכן לעבור את הלידה בשלום.

ידע הוא כוח
על מנת להתכונן ללידה בצורה הטובה ביותר מומלץ לאב העתידי לקרוא וללמוד מושגים הקשורים להיריון ולידה. להיות בקי בשלבי ההתפתחות של העובר, מתי נפתח הפקק
צילום: pexels
הרירי
, מה זה בדיקת חלבון עוברי ועוד.

להתכונן מראש
הכנות מוקדמות ללידה יכולות לסייע מאוד במהלך האירוע. חשוב לבחור באיזה בית חולים תרצו ללדת. המיקום של בית החולים יכול להיות חשוב גם לאבות בייחוד אחרי הלידה. האב חייב להתכונן לריצות ממושכות לבית החולים ובחזרה, לכן רצוי להכין תיק מבעוד מועד ולשים בו כל מה שהכרחי.

דבר נוסף אשר מומלץ לאב להשתתף יחד עם האם זה קורס הכנה ללידה. קורסי הכנה ללידה נועדו בעיקר לבעלים שעתידים לעזור לנשותיהם ברגע הקריטי. בקורס לומדים לזהות מהם סימני הלידה המתקרבת, לבצע תנוחות נכונות ונוחות ליולדת בזמן הצירים ועוד.

הלידה
זו תקופה מאתגרת ומלחיצה עבור האם. מומלץ בתקופה הזו לבלות יותר עם בת הזוג, ללכת איתה לסרט או לצאת איתה למסעדה או לעשות משהו כיפי בבית. כשהצירים מתחילים והמים יורדים חשוב לבן הזוג להקרין לבת הזוג קור רוח וביטחון שהעניינים תחת שליטה.

כשהצירים מתחילים נראה שרגע האמת הגיע והלידה מתחילה, אבל לפעמים לא כך הדבר, הצירים יכולים להימשך 8 שעות לפחות. בזמן השהייה בבית מומלץ להנחות את בת הזוג לקחת נשימות נכונות וסדירות, להכין לה אמבטיה חמה ולעסות את בטנה. כשהצירים מתגברים ויש מספיק פתיחה [3-4 ס"מ] חייבים להתפנות לבית החולים. אם יש לכם רכב תנהגו ברוגע ובלי לחץ, חשוב שתגיעו לבית החולים בריאים ושלמים. אם בן הזוג נמצא תחת לחץ כדאי להיעזר בקרוב משפחה או לקחת מונית. בהגעה לבית החולים בן הזוג הופך להיות איש הקשר בין האישה והרופאים. בשל המצב הפיזי והנפשי של היולדת היא לא תוכל לענות על כל שאלות הצוות הרפואי ולקבל החלטות גורליות. תפקידו של הבעל להיות בקשר עם הרופאים ולהשיב על כל השאלות.

כשהיולדת מובלת לחדר הלידה הבעל חייב להיות לצידה בכל העת, לעודד אותה ולעזור לה לשכב בתנוחה נכונה. כשבן הזוג נמצא לצד אישתו הוא חייב להזכיר לעצמו ולה לנשום עמוק, הדבר יתרום לשניהם ולבריאותו של התינוק.

התחלת חיים חדשים
אחרי תום המאמצים הפיזיים והנפשיים הילד או הילדה יוצאים אל אוויר העולם. קול הבכי הראשון שלו מביא שמחה והתחלת חיים חדשים. שותפות בין בני הזוג והדאגה המשותפת לילד אינה מסתיימת כשהתינוק נולד, אלא ממשיכה גם ביציאה מבית החולים, בטיפול בילד בבית ובלילות ללא שינה. ההורות מתחילה מרגע ההפריה ולא נגמרת אף פעם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה