close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בקשה לקבלת רישיון יבוא - מדריך

מערכת שורשכג תשרי, תשפג18/10/2022

בשורה התחתונה, הוצאת האישורים והרישיונות הרלוונטים צריכה להיות הפעולה הראשונה אותה אתם עושה בדרך ליבוא מוצרים ארצה

תגיות:
צילום: freepik
בהתאם לחוק צו היבוא החופשי במדינת ישראל, מעניקה המדינה את האפשרות לכל אזרח לייבא מוצרים כאלו ואחרים מרחבי כל מדינה בעולם שמחזיקה ביחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל. זאת בעוד כי מותר לייבא כל מוצר אלא אם מדובר על מוצר שנאסרה הבאתו ארצה. עד כאן הכל נשמע פשוט וקל, אך ניתן לומר באופן חד משמעי כי המציאות משדרת תמונה אחרת לחלוטין. על כן, בפועל, מדובר על תעשייה הנתונה תחת בקרה ופיקוח כבדים ואם לומר את האמת - טוב שכך. זאת במיוחד על מנת להבטיח כי כלל היבואנים השונים אכן מייבאים מוצרים איכותיים, מוצרים כאלו שיבטיחו את הנאתו של הצרכן ולא פחות חשוב, מוצרים כאלה
צילום: freepik
שאכן עומדים בתקנים הרלוונטים ואינם מהווים בעיה כזו או אחרת.

האישורים הדרושים ליבוא
חשוב לציין כי על מנת להתחיל לייבא מוצרים ארצה בהתאם לחוק צו יבוא חופשי במדינת ישראל, ישנם מספר רישיונות ואישורים בסיסיים שיהיה עליכם לקבל:
• רישיון יבוא - רישיון יבוא הוא רישיון אשר ניתן על ידי משרד התמ"ת. זאת בעוד כי כל אזרח ישראלי או לחילופין חברה ישראלית רשומה יכולים ליהנות מרישיון זה. על מנת לקבל את רישיון היבוא, יהיה עליכם למלא את הטפסים הרלוונטים לצד פרטי החברה ממנה אתם מעוניינים לבצע את היבוא וכמובן, לצרף את החשבוניות של המוצרים המיועדים ליבוא.
• אישור במקרה של מוצר מיוחד - ישנם מצבים כאלו ואחרים אשר מצריכים יבוא של מוצרים מיוחדים, מוצרים אשר דורשים אישור מיוחד מטעם המשרד הממשלתי הרלוונטי. יבוא של מכוניות לדוגמא, הוא יבוא אשר מחייב באישור של משרד התחבורה, בעוד כי יבוא של תרופות וציוד רפואי מחייב אישור של משרד הבריאות וכך הלאה.
• אישור מטעם מכון התקנים - אישור נוסף שצריך לצרף לבקשת היבוא יהיה אישור מטעם מכון התקנים שכן, כל מוצר שתרצו לייבא מחייב מעבר מול מכון התקנים במטרה לקבל תו תקן ישראלי, תו תקן שמהווה את החותמת הסופית עבור הצרכנים הישראלים כי אכן מדובר על מוצר שעומד בכלל התקנים הרלוונטים והוא מתאים לשימוש.
• תווית ישראלית - פעולה נוספת שיש לבצע היא סימון המוצרים באמצעות תווית ישראלית הכתובה בעברית. מדובר למעשה על תווית הכוללת בתוכה את מקום הייצור, שם היצרן ופרטי היבואן.

בשורה התחתונה, הוצאת האישורים והרישיונות הרלוונטים צריכה להיות הפעולה הראשונה אותה אתם עושה בדרך ליבוא מוצרים ארצה. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי עניין הבירוקרטיה עשוי להימשך לאורך פרק זמן ארוך וגם אם הגעתם למצב בו אתם מוכנים להתקדם בכל הסובב סביב מציאת ספק אשר יעניק לכם את הסחורה, הרי שקודם לכן יהיה עליכם לסגור את עניין קבלת האישורים והרשיונות הנדרשים על מנת להמשיך בתהליך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה