close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אלנתן מלול - כיסופים

מערכת שורשכח תשרי, תשפג23/10/2022

יש בנו משהו מיוחד, שאין אפילו למלאכים. שיר חדש מאת אלנתן מלול - כיסופים

תגיות:
עטיפת הסינגל
צילום: יח"צ
בשלהי חודש תשרי, רגע אחרי החגים העמוסים שמחה וקדושה, לקראת החזרה המבורכת לשגרה, משחרר הזמר והיוצר אלנתן מלול סינגל חדש שמזכיר לנו מה הכי משמח את הקב"ה – כיסופים לעבודתו יתברך. על העיבוד וההפקה המוסיקלית הופקד המוסיקאי לוי יצחק מאורר.

באחד הימים הזדמנה לידיו של הזמר והיוצר אלנתן מלול חוברת ובה מאמר מהריי"צ מליובאוויטש, בנושא מראה הסנה של משה רבנו. במאמר הזכיר הריי"צ כי ידוע שהצדיקים נמשלו לעץ, "היש בה עץ אם אין", אמר משה למרגלים, תבדקו שאין בה צדיק. מה ה' מקבל מאילן? המון דברים צל, פירות, וכדומה ובהקבלה – תורה, מצוות וקירוב נשמות. אולם
עם ישראל הפשוטים כמונו, מה ה' מקבל מאיתנו?, הוא שואל.

הריי"צ הסביר שעם ישראל הפשוטים נמשלים לשיח, סנה מדברי וקוצני מלא במניעות וקשיים. לכן כל צעד שהאדם הפשוט רוצה לעשות בעבודת ה', נתקל במכשולים. אבל עדיין המיוחד בנו, זה ש"הסנה בוער ואיננו אוכל", יש בנו בעירה ואש פנימית שבוערת להתקרב ורוצה לעשות טוב. אש שלא נכבית לעולם, אש של כיסופים ורצון חזק ללא שום פשרות.

בתור חסיד ברסלב, המאמר התחבר לאלנתן כמו כפפה ליד לשיחה מרבי נחמן, שאמר כי העיקר אצל יהודי זה הרצון לעבוד את ה'. את האש הזאת מקבל בורא עולם מהאנשים הפשוטים כמונו, שרוצים לעשות טוב ולשמח את המלך. את הרעיון שמאחורי המאמר הפך אלנתן לשיר חדש שנקרא כמובן 'כיסופים' שרואה אור לקראת ימי החורף ויחמם אותנו בימים קרים. גם הפעם השיר נעטף בהפקה מוסיקלית של המעבד לוי יצחק מאורר.

"כעת, אחרי חודשיים של תשובה מחודש אלול, סליחות, ראש השנה, עשרת ימי תשובה, יום הכיפורים, סוכות - למרות שאני לא רואה כזה שינוי ענק שהתחולל בי וכאילו שהכל אותו הדבר, אבל באמת הכל שונה, הכל עם כיסופים חדשים!", אומר אלנתן שמאחל לנו שנה טובה מלאה ברצונות וכיסופים מוערכים ונחשבים, לפחות מצד עצמנו לעצמנו. כמו שה' רואה אותנו.




הוסף תגובה
עטיפת הסינגל
צילום: יח"צ
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה