close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פתרונות חימום לבית לקראת החורף

מערכת שורשה חשוון, תשפג30/10/2022

לא מעט אנשים שואלים את עצמם, כיצד הם יבטיחו כי ביתם יהיה חמים ונעים כמה שיותר תוך כדי חיסכון מקסימלי בהוצאות

תגיות:
צילום: pixabay
אין אדם שלא רוצה לחזור לביתו ביום חורף גשום וקר, כאשר הוא יודע שבתוך הבית חמים ונעים. כל חורף מחדש לא מעט אנשים שואלים את עצמם, כיצד הם יבטיחו כי ביתם יהיה חמים ונעים כמה שיותר תוך כדי חיסכון מקסימלי בהוצאות, שמירה על הבטיחות של דיירי הבית ועוד. כיום ניתן למצוא לא מעט פתרונות חימום לבית וכדאי מאוד להכיר אותם היטב וזאת בכדי לבחור בצורה נכונה את הפתרון המתאים לכם ביותר בכל היבט אפשרי.

כיצד תבחרו פתרון חימום לביתכם?
אם אתם תוהים כיצד תבחרו את הפתרון החימום המתאים ביותר לביתכם, חשוב שתדעו כי ישנם מספר שאלות ופרמטרים
צילום: pixabay
שכדאי לכם להיות מודעים אליהם כאשר בוחרים מכשירי חימום: ראשית כל, עליכם לבדוק מהי מידת הבטיחות של המכשיר, האם הוא בטיחותי לילדים ופעוטות, האם התלקחות מהווה סיכון משמעותי ועוד. מעבר לכך, עליכם לשאול את עצמכם האם מדובר על חימום טבעי או מייבש שכן, אחת הבעיות העיקריות של פתרונות חימום שונים היא הנטייה שלהם לייבש את האוויר בחדר וכך ליצור סביבה לא נעימה ויבשה. כמו כן, עליכם לשאול את עצמכם האם ההתקנה קלה או שמא היא דורשת תכנון מקדים. כמובן שחשוב שתזכרו שלא כל פתרון חימום מסוגל לחמם בית שלם ועל כן עליכם לקחת זאת בחשבון. עוד פרמטר שעליכם לקחת בחשבון הוא העלויות. המחיר הראשוני של אמצעי החימום הנבחר, עלויות התפעול שלו ועוד. לא פעם מחיר ראשוני גבוה ישתלם בטווח הרחוק ועל כן יש לקחת זאת בחשבון.

האם כדאי לבחור במזגן?
המזגן מהווה את פתרון החימום הקלאסי והמועדף ברחבי ישראל ויש לו יתרון מרכזי אחד שהוא ממילא מותקן כמעט בכל דירה כיום בכדי להשתמש בו לצורך קירור בקיץ ועל כן, כבר כדאי לנצל אותו לצורך חימום. בד בבד, מדובר על מכשיר חשמלי חסכוני באופן יחסי ועלות ההפעלה שלו תהיה בערך 40 אגורות לשעה. עוד יתרונות שלו הם: הוא יעיל שכן הוא מסוגל לחמם חדרים גדולים וקטנים ואף חללים ששלמים בבית או בדירה בצורה יחסית מהירה וכן יש לו תרמוסטט אשר מווסת את הפעולה שלו לפי הטמפרטורה שתבחרו. מעבר לכך הוא קל להתקנה ונוח להפעלה. הוא כמובן גם בטיחותי. יחד עם זאת חשוב לדעת כי החיסרון של המזגן הוא האוויר היבש שהוא מפזר בחדר אשר עלול לגרום לתחושת מחנק, לכאבי ראש ולאי נעימות כללית.

פתרונות חימום נוספים
ניתן למצוא פתרונות חימום נוספים נקודתיים לבית כגון: מפזר חום שהוא בטיחותי באופן יחסי אך מתאים בעיקר לחללים קטנים. רדיאטור שהוא פתרון יחסית בטוח גם ואין לו סכנת התלקחות מכיוון שהוא לא פועל באמצעות אש גלויה. הוא כמובן לא מפזר אוויר חם ויבש בניגוד למזגן וזמן הפעולה שלו ארוך. גם הוא כמובן מפזר חום בחדר אחד בלבד. תנור ספירלה הוא גם אמצעי חימום אך בניגוד לרדיאטור ולמפזר חום הוא מסוכן שכן, החום שבוקע ממנו עוצמתי והוא עלול ליצור כוויות בקרב אדם שנוגע בו וכן מגע שלו עם שמיכה או בד עלול לגרום לשריפה.

פתרון נוסף הוא חימום תת רצפתי אשר מבוסס על מערכת הסקה מרכזית המחממת את הבית באמצעות אחת משלוש שיטות: צינורות מים רותחים, צינורות גז או גופי חימום שפועלים על חשמל אשר מניחים תחת הריצוף של הבית.

בין פתרונות החימום ניתן למצוא קמינים שהם למעשה תנור או אח העשויים מתכת או אבן שבאמצעותם מביעים חומרי בעירה שונים. הנפוצים בשימוש בישראל הם: עץ, סולר, נפט או גז בישול.

עוד פתרון אשר נחשב כיום יקר, אך לטווח הרחוק הוא חסכוני הוא: חימום באמצעות אנרגיה סולארית. מדובר על חימום המבוסס על התקנת מערכת סולארית על הגג, כאשר התקנת המערכת תעלה לכם ככל הנראה לא מעט. בטווח הרחוק, אתם תחסכו לא מעט בהוצאות החשמל ועל כן, ייתכן כי מדובר בפתרון מצוין מבחינתכם. חימום באמצעות אנרגיה סולארית הוא יעיל, איכותי, רלוונטי עבור חללים גדולים וכמובן, ידידותי לסביבה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה