close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חשמלי או נטען – איזה מפוח עלים כדאי לבחור?

מערכת שורשח חשוון, תשפג02/11/2022

מפוח עלים מפשט מאוד את העבודה בגינה הביתית עבור חובבנים וגם עבור אנשי מקצוע. איך מחליטים האם לבחור במפוח חשמלי או נטען? הנה כמה נקודות למחשבה

תגיות:
לורן עברה לפני כמה שנים לגור בבית פרטי, אחרי ששנים ארוכות חלמה על גינה פרטית. "האמת היא שכאשר גרים בבניין משותף, גינה פרטית נראית כמו חלום בלתי מושג. כשעוברים לבית פרטי, פתאום מבינים כמה עבודה נדרשת כדי שהגינה תשגשג ותפרח כל ימות השנה", צוחקת לורן.

בתחילת הדרך לורן עבדה בכלים פשוטים. "קניתי מגרפה, מעדר, מזמרה ועוד כל מיני כלי גינון. הרגשתי ממש גאה בעצמי כשיצאתי בבקרים לשתול, לעדור, להשקות. זה היה ממש התגשמות חלום מבחינתי. לאורך הדרך הבנתי שאם אני רוצה להחזיק בתחביב הזה לאורך זמן, אני צריכה להקל על עצמי בעבודה השוטפת, אחרת אני עלולה
לסבול מכאבי גב וברכיים בהמשך חיי".

לורן פנתה לגנן מקצועי, אשר יעץ לה אילו כלי עבודה חשמליים מוצעים ומה מתוכם כדאי לה לרכוש. "זה גנן שעבד אצלי בגינה מידי פעם", היא מספרת. "התפתחו בינינו יחסי חברות, וברוב המקרים כשהוא היה מגיע היינו עובדים יחד בגינה. למדתי ממנו המון והוא הדריך אותי איזה פרחים, עצים ושיחים מומלץ לשתול בכל מקום בגינה, בהתאם לחשיפה לשמש, רוחות ועוד. כאשר רציתי לרכוש כלים חשמליים, פניתי אליו לעצה, כי הוא אדם שלאורך הדרך היה מאוד אמין ובשום שלב לא ניסה לעגל פינות או לגרום לי לשלם על דברים שאין בהם צורך".

אותו גנן המליץ ללורן לרכוש מפוח עלים. "בהתחלה זה נראה לי הואצאה ממש גדולה ומיותרת", אומרת לורן. "לכן חיכיתי עם זה. החורף שהגיע באותה שנה היה מאוד קשה והגינה שלי התמלאה בעלים. הבנתי שאין מצב שאני כל יום גורפת, מרימה ומפנה את העלים והחלטתי לפעול בהתאם לעצת הגנן. כעת עמדה בפני השאלה האם לרכוש מפוח עלים נטען או חשמלי. אחרי מחשבה רבה החלטתי לבחור בנטען. הסיבות לכך היו מגוונות. ראשית, אני בעד שמירה על יחסי שכנות טובים ומפוח נטען פועל על חשמל ולא על דלק, מה שאומר שאין מפגעי ריח וגם הרעש שהמפוח מייצר הוא בעוצמה נמוכה מאוד. שנית, לא רציתי להסתובב בגינה עם כבלים מאריכים, אלא להיות חופשיה לפנות את העלים מכל פינה בלי מאמץ ולוגיסטיקה מיותרת. סיבה נוספת הייתה נוחות התפעול של המפוח הנטען. כל אלו הובילו אותי לרכוש מפוח עלים נטען ואני לא מתחרטת על כך לרגע".

מהרכישה המפוח הפך להיות אחד מכלי העבודה שבהם נעשה שימוש רב. "אני אוספת את העלים בקלות ובנוחיות", אומרת לורן. "נגמרו הימים שהייתי מתאמצת כדי לרכז את העלים לפינה אחת. הגינה שלי נקיה ומטופחת תמיד".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה