close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דפיברילטור אוטומטי – כל היתרונות

מערכת שורשט חשוון, תשפג03/11/2022

דפיברילטור אוטומטי הינו מכשיר מומלץ ביותר לשימוש ולהצבה במקומות ציבוריים, בנייני מגורים ועוד

תגיות:
צילום: canva
דפיברילטור,
צילום: canva
מכשיר החייאה הינו מכשיר איכותי, מקצועי ומתקדם אשר ביכולתו לזהות את קצב לב המטופל ובמידת הצורך לתת שוק חשמלי. דבר זה הינו קריטי אצל מטופל העובר דום לב פתאומי ומהווה כלי משמעותי בהצלת חיי אדם בשילוב עם עיסויים.
ישנם מכשירי החייאה רבים בשוק הנחלקים לכמה סוגים. במאמר זה נסקור סוג אחד וייחודי של דפיברילטור – דפיברילטור אוטומטי.

מתי נשתמש בדפיברילטור?
דפיברילטור הינו מכשיר אשר משתמשים בו בעת מצב של דום לב פתאומי – מצב בו אדם מחוסר הכרה שאינו מגיב לקול או לכאב ומחוסר נשימה. במצב זה אנו מכריזים על החייאה ושואפים להביא דפיברילטור בהקדם האפשרי, על מנת לתת שוק חשמלי שיסיע בהסדרת הפעילות החשמלית שבלב. לשמחתנו, דפיברילטורים פזורים במרחב הציבורי במוסדות ומקומות רבים לרבות חדרי כושר ובריכות, פארקים, מרכזי קניות, מרפאות, מוסדות לימוד וגם במקומות פרטיים. דפיברילטור הוכח באופן חד משמעי כמציל חיים!

אז מה זה דפיברילטור אוטומטי?
כדי להבין מהו דפיברילטור אוטומטי, יש צורך להבין מהו דפיברילטור חצי-אוטומטי:
דפיברילטור חצי אוטומטי הינו מכשיר אשר מאבחן את קצב לב המטופל באופן אוטומטי – מיד לאחד חיבור האלקטרודות ואילו מתן השוק החשמלי מתבצע אך ורק בעת לחיצה על כפתור. מכשיר זה הינו מצוין, אך חסרונו הוא כי בעת מצב לחץ עלול המטפל לחשוש או להתלבט ובכך לבזבז זמן יקר במתן שוק חשמלי למטופל, במצב חירום בו כל שניה היא קריטית.

מכשיר החייאה אוטומטי
מכשיר החייאה אוטומטי, הינו מכשיר מתקדם אשר יודע לאבחן ולתת שוק חשמלי ללא צורך במגע יד אדם. לאחר חיבור האלקטרודות לחזה המטופל, הדפיברילטור מתחיל באבחון קצב לב המטופל ובמידת הצורך – נותן שוק חשמלי ללא לחיצה על כפתור או צורך בפעולה מסוימת. הוא מכריז כי יש הוא נותן שוק חשמלי וסופר לאחור. בזמן זה, על המטפל לוודא כי הוא או אנשים אחרים אינם באים במגע עם המטופל. לאחר השוק החשמלי יש להמשיך לבצע עיסויי חזה.

למכשיר מסוג זה מספר יתרונות מובהקים:
- לאחר חיבור הדפיברילטור אין צורך ביד אדם – בעת הצורך יינתן שוק חשמלי למטופל.
- מהירות הטיפול – במצב של דום לב פתאומי, כל שניה ושניה הינן משמעותיות ביותר להצלת חיי המטופל. היסוס של מספר שניות בלחיצה על כפתור עלול לעיתים להוות הבדל גדול. במכשיר אוטומטי השוק החשמלי ניתן בדיוק בזמן הנכון.
- כל אחד יכול להשתמש – בשני סוגי המכשירים כל אדם ללא הכשרה רפואית מורשה להשתמש. אך עם זאת, ככל שישנן פחות פעולות ומיומנויות שצריך להבין ולרכוש, כך המכשיר ידידותי יותר למשתמש שאינו בעל רקע ברפואה והצלת חיים.

כמו כן, חשוב לשים לב ולדעת כי במכשיר החייאה אוטומטי, בעת שהמכשיר החל את תהליך מתן השוק החשמלי לא ניתן לעצור אותו וכי יש להיות קשובים ולהקפיד לא לבוא במגע עם החולה.


לסיכום,
דפיברילטור אוטומטי הינו מכשיר מומלץ ביותר לשימוש ולהצבה במקומות ציבוריים, בנייני מגורים ועוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה