close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משרות שונות לאנשים שונים – איך בוחרים משרה?

מערכת שורשכג חשוון, תשפג17/11/2022

הדבר הטבעי ביותר כשיש לנו כישרון מסוים זה ללכת ללמוד מקצוע עם המשלב את התחום בו אנו טובים, או ללמוד את המקצוע עצמו

תגיות:
מסלול החיים של הישראלי הממוצע, בדומה, אגב, לאמריקאי הממוצע, כולל גן, בית-ספר, חטיבה ותיכון. לאחר מכן הישראלים הולכים לצבא, משהו שמרבית האמריקאים לא עושים, ולאחריו עושים את הטיול הגדול. אחרי זה כמובן הולכים לאוניברסיטה או למכללה, כדי לוודא שתוכלו לבחור את המשרה הנכונה ממגוון משרות כמעט אינסופי, שהולך ומשתנה.

עולם המשרות ושוק העבודה נמצאים בהתפתחות אינסופית ואקספוננציאלית. הצימוח הזה מתרחש מעצמו, על-רקע הכניסה של רשת האינטרנט לחיים, או אולי נכון יותר לומר כניסת החיים לאינטרנט. הטכנולוגיות מביאות דרישות חדשות, ועימן משרות חדשות שפשוט לא
היו קיימות קודם לכן. במקביל משרות שונות עוברות תהליכי אוטומציה ויורדות מהשוק, וכיום עם התפתחות עולם הבינה-המלאכותית ובקרוב עם המחשבים הקוונטיים חלק מסוים מהמשרות של ימינו יהפכו לא רלוונטיות, כאשר במקביל יצמחו להן מיני משרות חדשות לגמרי, שכיום אנחנו לא יכולים עוד לדמיין אותן.

אז איך בוחרים משרה?
דבר ראשון, לכולנו יש רקע. הרקע שלנו כולל את הדברים שאנחנו הכי נהנים מהם, הדברים שמאז שאנחנו ילדים עושים לנו טוב, ואנחנו עושים אותם טוב. בין אם זה לצייר ולאייר, ובין אם זה לחשב נוסחאות מתמטיקה במהירות וביעילות, הרי שמגוון היכולות של בני האדם רחב עד מאוד, ומשם גם מגוון האפשרויות בעולם המבוגרים.

אם יש לכם כישרון טבעי בתחום זה או אחר, וזה ברור במאה אחוז כי יש לכם כישרון שכזה, אתם יכולים להתפרנס ממנו. נכון, חלק מהכישרונות יוצרים פתח למשרות נחשבות יותר, אבל תתפלאו לגלות כמה אנשים שמגיעים עם כישרון לנושאים פחות "נחשבים" יכולים להרוויח אם הם פועלים כעצמאים למשל, או חושבים כיצד לבטא את היכולות שלהם מחוץ לקופסא.

כדאי מאוד לשלב כשרונות, ולהתעקש לעשות את מה שאתם אוהבים. משרה זה דבר שלוקחים לרוב לתקופה ארוכה, והיא תלך ותתארך אם אתם נהנים. משרה שאפשר להתמסר אליה לגמרי היא משרה שתיתן לכם סיפוק רק ותחושת מיצוי בחיים, ואין טוב יותר מלמצות את הפוטנציאל שלנו. המשרה הנכונה תגרום לכם לקום בבוקר בתחושת שליחות, מלאים באנרגיה, חדורים במוטיבציה, ועם רצון ללכת לעבוד. אם זה נשמע לכם כמו מדע בדיוני, כנראה שעד כה פשוט בחרתם במשרות שלא מתאימות לכם, שלא עונות על הצרכים האמיתיים שלכם, והמשרות הללו לא מעודדות את הכשרונות שלכם להתבטא כפי שהם יכולים.

בחרו אם כך משרה שמעוררת אתכם לחיים, והכסף יגיע עם הזמן. כשאתם עובדים במשהו שאתם אוהבים ונהנים ממנו, אתם שמחים יותר. כשאתם שמחים יותר, אתם בריאים יותר, ומבזבזים הרבה פחות כסף. האכילה הרגשית שמרבית האוכלוסייה עושה ומשלמת עליה יורדת ועימה ההוצאות יורדות. הצורך בבזבוזים כדי להרגיש טוב יותר נעלם כי טוב לכם ביום יום, ובקיצור, אתם מבזבזים פחות. במקביל אתם מרוויחים יותר ויותר, כי כשאתם נהנים מהעשייה היום יומית שלכם, אתם משתפרים בה, וככל שאתם טובים יותר, הערך שלכם במקצוע הולך ועולה.

אז יש לי כישרון. מה הלאה?
הדבר הטבעי ביותר כשיש לנו כישרון מסוים זה ללכת ללמוד מקצוע עם המשלב את התחום בו אנו טובים, או ללמוד את המקצוע עצמו. מה לעשות, ומי שטוב בציור למשל יכול ללמוד ציור, אבל לימודי אמנות לרוב לא יכניסו לו הרבה כסף בעתיד, אלא אם הוא יהיה מאוד בר מזל, או מאוד יצירתי (אוצרות, אספנות וכיו"ב).

אבל מה לגבי אהבה לציור ולימודי ארכיטקטורה? נכון, צריך שילוב של אהבה לכמה מקצועות ויכולות ולא רק לציור נטו, אבל זו רק דוגמא שנועדה לסבר את האוזן. אם יש לכם נטייה מתמטית ואהבה לשרטוט מדויק, זה יכול להיות מסלול מעניין עבורכם. אם יש מסלול של עבודה אונליין שעונה על הכשרונות שלכם בצורה מושלמת, שווה לבחון אותו היטב, שכן עולם האונליין מתפתח ומשתלם ביחד לעולם האופליין, לפחות במרבית המקרים, והדינמיות תאפשר לכם לצמוח, להתפתח, ואף להמציא את עצמכם מחדש עם השינויים ברוח הזמן, כמו גם להרוויח הרבה יותר כסף.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה