close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתחברים למכבים בטיול חוויתי במיוחד

מערכת שורשכ כסליו, תשפג14/12/2022

רעיונות לטיול חנוכה באיזור מודיעין ומכבים...

תגיות:
צילום: pixabay
לכבוד חג החנוכה המתקרב בצעדי ענק, חשבנו עבורכם על אטרקציה קצת אחרת, כזו שתחבר אתכם ואת ילדיכם לחג בצורה מעט שונה הפעם. מובן כי בכל שנה אנו אוכלים מאכלים מטוגנים, לזכר נס פך השמן, מדליקים נרות ושרים שירים- כל זה טוב ויפה, אך מה לגבי החיבור ההיסטורי למכבים, מגיבורי העם שלנו? אם תרצו ללמוד עוד על ההיסטוריה המרתקת שעומדת מאחורי החג, בדרך חווייתית, זו ההזדמנות שלכם.

המפורסמים של העבר
זה הזמן להלהיב את ילדיכם על גיבורי האומה ההיסטוריים. נועה קירל אאוט, יהודה המכבי אין. ספרו לילדיכם את סיפור החג טרם היציאה לטיול, שאלו
צילום: pixabay
אותם שאלות ותנו להם להפגין את הידע שהם רכשו בבית הספר ובגן. אם גם אתם לא לגמרי זוכרים, בכל זאת הייתם בבית הספר לפני זמן רב- בואו ניזכר רגע יחד. חג החנוכה נחגג לזכר מרד החשמונאים אשר לחמו במלך אנטיוכוס הרביעי בערך בשנת 167 לפני הספירה. הקרבות המדוברים נערכו באזור השפלה ויהודה, אזור מודיעין של ימינו. לאחר שדיברתם עם ילדיכם על הכוכבים שהולכים ללוות את יומכם, ואולי הכנתם אפילו טריוויה חווייתית לנסיעה- זה הזמן לצאת לדרך.

עמק הנזירים וקברי המכבים
את הטיול שלנו נתחיל במקום המכונה עמק הנזירים. במקום נוכל לראות בריכת מים ששימשה כבר בתקופה הביזנטית. זו היא הזדמנות ללמוד עוד על התקופה ההיסטורית הזו ואף לראות שרידים של צלבים חקוקים על הקירות, כזכר לנזירים ולחייהם שם. לאחר הביקור שם נמשיך לנסוע מזרחה עד להגעה לצומת המכבים. בצומת המכבים פנו מיד ימינה ותוכלו לראות את קברי המכבים, אטרקציה שתחבר אתכם לתחילת יום הטיול שכולל צלילה להיסטוריה היהודית המרתקת. בשטח קברות המכבים, ניתן לראות קברים בשיטת הקבורה הרומית הכוללת חציבה בסלע. לא ניתן לדעת באופן חד משמעי האם אלו הם אכן קברי המכבים המקוריים, אך ממצאים ארכיאולוגיים ומחקרים נוטים לחשוב שכן. כך או כך זו היא הזדמנות להתרשם משיטת הקבורה הישנה ולהיכנס לאווירה העתיקה.

תצפית מעלה בית חורון
מעלה בית חורון, הממוקם בין בית חורון תחתון לבית חורון עליון. במקום זה התרחש אחד הניצחונות החשובים ביותר של יהודה המכבי במרד כנגד היוונים. בתקופת החשמונאים היה למקום זה חשיבות מופלגת מכיוון והוא חיבר בין השפלה לירושלים. זו היא הזדמנות נפלאה לספר לילדיכם על הקרב שבו ניצחו חיילים כה רבים ולתת להם שיעור על חנוכה, על המורשת שלהם וכמובן גם על תקווה ותושייה.

הכפר החשמונאי
הנקודה הבאה במסלול שלנו היא הכפר החשמונאי, המהווה שחזור מדויק של כפר מימי המכבים ויוכל לחבר אתכם ואת ילדיכם בצורה מעמיקה הרבה יותר לחוויה. זו היא הזדמנות נפלאה לצאת לרגע מסיפורי הקרבות וללמוד עוד על מלאכות עתיקות. בין המלאכות העתיקות המצויות במקום תוכלו ללמוד עוד על מיומנויות חקלאיות, טביעת מטבעות, חרשי ברזל וחרשי עץ ועל רעיית צאן. במסגרת השהייה במקום תוכלו להתנסות במיומנויות חווייתיות כמו קדרות, אריגה, שאיבת מים ועוד.

לסיכום
לאחר שצללתם ליום שלם של התחברות למורשת היהודית בדרך חווייתית במיוחד, הגיע הזמן לעבד יחד עם ילדיכם את חוויות הטיול. זו היא הזדמנות נפלאה לשבת יחד באחד מסניפי פיצה מודיעין וליהנות מארוחת ערב משפחתית משותפת. בזמן הארוחה תוכלו לספר מה כל אחד למד, להסתכל בתמונות שצילמתם ובעיקר ליהנות מזמן איכות משפחתי, אשר כל כך נדיר במהלך השגרה. אל תשכחו לסיים את היום עם הדלקת נרות וסופגנייה, שיהיה חג שמח.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה