close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מלאכת הדיוק שמאחורי כתיבת חידות המילים

מערכת שורשב טבת, תשפג26/12/2022

תשבצים הינם מעין חידת מילים אשר ניתן לפתור אותה באמצעות מילוי רשת האותיות או התווים. אם נתבונן מבחינה היסטורית, התשבצים הראשונים פורסמו בשנת 1887 על ידי כתב בשם ארתור ווין

תגיות:
ההנחה הרווחת בחברה במגוון תחומים הינה שבכדי לבצע את פעולותינו כראוי אנו נדרשים להקפיד על הדיוק בביצוע. בבואי לגולל את מחשבותיי אודות חשיבותה של מלאכת הדיוק, אני נזכר בסיפור עתיק יומין שבמסגרתו הגיע תלמיד ישיבה צעיר אל רבו ושאל אותו מדוע צריך להקפיד יתרה על סדר הלבישה בבוקר טען התלמיד, למה זה כל כך חשוב לקב"ה?. רבו לא השיב. עוד הוסיף התלמיד, בפעם הקודמת שהייתי כאן שאלתי אותך על סדר קשירת הנעליים וגם אז טרם השבת לי. הנהן רבו ואמר לו: בדיוק, השבתי לך. למעשה, שלחתי לך על כך הודעת מסרון לפלאפון. הופתע התלמיד ואמר לרבו: רבי, אינני קיבלתי כל הודעה ממך.
אמר לו הרב, כנראה שכתבתי קודם את הספרה 8 ורק לאחר מכן את הספרה 9, אבל למה זה כל כך חשוב לך?. הסיפור המליצי הזה, מגלם למעשה את החשיבות היתרה בהפקדה על פרטים בכדי להגיע להצלחה המיוחלת. כאמור, אחד התחומים שמלאכת הדיוק הינה חשובה בהם לא פחות היא כתיבה של חידות מילים, כמו לדוגמה: כתיבת תשבצים. למעשה, אם ניקח לדוגמה את שוק העבודה, אנו יכולים להחיל את התפיסה הזו באופן רוחבי. כך, שגם אם אתה עובד כנגר שנדרש לייצר פריט ריהוט מסוים, הרי שיהיה עליך להפקיד על המידות הנדרשות. במקביל, גם במקצועות מתקדמים יותר כמו למשל מתכנת בשפת C, יהיה עליך להפקיד על הוד הסוגר את התסריט בכדי שהפעולה שאתה מעוניין שתתרחש תתקיים כהלכה.

מה הם תשבצים ומהי ההיסטוריה שלהם?
תשבצים הינם מעין חידת מילים אשר ניתן לפתור אותה באמצעות מילוי רשת האותיות או התווים. אם נתבונן מבחינה היסטורית, התשבצים הראשונים פורסמו בשנת 1887 על ידי כתב בשם ארתור ווין. אומנם בהתחלה הם לא הוגדרו כ"תשבצים", אך בשנת 1913 העיתון "ניו יורק וורלד" כינה אותם באופן לראשונה "תשבצי מילים" ומכאן למעשה מקור ההגדרה. בימינו, התשבצים מהווים צורה נפוצה של משחקי מילים וישנם חובבי תשחצים רבים במנעד גילאים רחב ובתרבויות שונות. לעיתים, תשחצים מהווים מעין תרגיל מנטלי שעשוי לשפר את מיומנויות הזיכרון והחשיבה של הפותרים.

כיצד תשבצים באים לידי ביטוי בעולם המודרני?
למעשה, הפאזל המסורתי נוצר באמצעות מעין רשת אותיות או תווים אשר על הפותר להשלים בכדי ליצור ביטויים או מילים משלל קטגוריות. כמו למשל, הגדרה נפוצה יכולה להיות ממציא הטלפון, כאשר הרמז שיוצג למשתתף שההגדרה הנדרשת כוללת 2 אותיות. כאשר אנו מדברים על תשבץ דיגיטלי מתקדם שמהווה גרסה אינטראקטיבית לגרסה המסורתית שפורטה, אנו מתכוונים למעשה לתשבץ שמופיע על גבי מכשיר פלאפון נייד או מסך מחשב כאשר המטרה היא להזין את התווים הנדרשים בכדי להשלים את ההגדרות. כאמור, ישנם כיום סוגים מגוונים של תשבצים שניתן למצוא בחנויות האפליקציות או באתרי אינטרנט מובילים שכוללים נושאים שונים. במקביל להתקדמות הטכנולוגיה, היום האפליקציות השונות פועלות על פי אלגוריתם של AI (בינה מלאכותית) שמאפשרת ליצור גרסאות של תשחצים ברמה גבוהה מאוד תוך שמירה על איכות חידת המילים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה