close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדוע אין לזלזל בטיפול שיניים בילדים

מערכת שורשיז טבת, תשפג10/01/2023

ניתן למנוע עששת בשיניים על ידי היגיינת פה טובה. חשוב להתחיל מגיל צעיר, כאשר השיניים מתפתחות

תגיות:
צילום: freepik

טיפול מונע
עששת דנטלית היא המחלה הכרונית השכיחה ביותר בקרב ילדים. אך לעתים קרובות היא מוערכת בחסר תכנון בריאות הפה. בריאות פה לקויה יכולה להשפיע על האכילה, הדיבור והלמידה של הילד, ועששת לא מטופלת עלולה להוביל לזיהומים וכאבים.

ישנם אמצעי מניעה רבים שהורה יכול לנקוט כדי להפחית את הסיכון של ילד לייצר עששת. צחצוח ושימוש בחוט דנטלי באופן קבוע יסיר חלקיקי מזון ורובד מהשיניים והחניכיים. עם זאת, אם נותנים לייצור העששת להתקדם, ילד עשוי להזדקק למילוי סתימה או לכתר.

ניתן למנוע עששת בשיניים באמצעות בדיקות סדירות,

צילום: freepik
טיפולי פלואוריד מקומיים וחומרי איטום. הבאת ילד לקבל שירותים אלה בשלב מוקדם בחייו תפחית משמעותית את הסיכון שלו לפתח עששת דנטלית בעתיד. הגדלת מספר ביקורי המניעה עשויה לעזור לשפר את הבריאות הכללית של הילד, ולחסוך להורה כספים רבים. האחריות הממשלתית היא בליצור אחריות לשיפור הגישה לשירותי שיניים לילדים

רשת שיניים – ד"ר ע. בוחניק
מרפאות רשת שיניים הפרושות ברחבי ישראל  ממרפאהבחדרה ועד למרפאות בדרום המעניקות טיפול שיניים מקצועי, שרות משובח ואדיב ויחס אישי לכל מטופל בכל גיל. במרפאות תמצאו צוות רופאים מומחים בתחומי רפואת השיניים השונים וצוות רופאי שיניים מנוסה, מקצועי ומיומן בכל תחומי רפואת השיניים. שם תוכלו למצוא את כל תחומי רפואת השיניים תחת קורת גג אחת – טיפולים משמרים, טיפולי אסתטיקה, יישור שיניים לילדים, כירורגיה, ציפויי שיניים, טיפולי שיננית ועוד. מלבד כישוריהם המקצועיים של הרופאים הקפדנו גם לגבש צוות עובדים אדיב ורגיש שידע להתחשב ברגישויות של המטופל ובצרכיו.

אכילת תזונה מאוזנת
אכילה תזונתית מאוזנת היא המפתח לשיניים וחניכיים בריאות. חשוב להגביל מזונות שעלולים לקדם עששת. עם זאת, יש הרבה אופציות טובות אחרות.

למאכלים שילדים אוכלים יכולה להיות השפעה ישירה על בריאות הפה שלהם. זו הסיבה שחשוב לוודא שהילדים שלכם אוכלים את הדברים הנכונים.

בתור התחלה, הימנעו ממשקאות ממותקים, משקאות מוגזים ומשקאות ספורט. אלה מכילים חומצות מזיקות התוקפות את השיניים. במקום זאת, שתו הרבה מים כדי לעזור לשטוף חיידקים וסוכר. אתה יכול גם ללמד את ילדיך לצחצח שיניים לאחר הארוחות.

אם ילדכם עדיין לא אוכל תזונה מאוזנת, הציגו לו מגוון פירות וירקות. ירקות טובים לשיניים כי הם מפרקים פלאק. זה גם מעודד ייצור של רוק, המגן על הפה.

דיאטה תזונתית לילדים יכולה להיות דרך מצוינת לחזק את הלסת ולמנוע מחלות חניכיים. זה גם עוזר לגוף להדוף חיידקים. תזונה מאוזנת מעודדת צריכת פירות וירקות, שהם מקור מצוין לחומרים מזינים.

כשהשיניים של הילדים שלך בריאות, הם יהיו פחות מועדים לחורים. בנוסף לתזונה מזינה, רצוי לעבור בדיקות שיניים קבועות כדי לפקוח עין על בעיות בשלב מוקדם.

תזונה בריאה לילדים יכולה להיות מהנה מאוד. הם יקבלו את היתרונות של מזונות מלאים וייהנו ממגוון טעמים. הם גם ילמדו הרגלים טובים שיחזיקו מעמד כל החיים.

תזונה טובה לילדים כוללת איזון של חלבונים, מוצרי חלב, פירות וירקות. זה צריך לכלול כמה דגנים מלאים, שהם מקור חשוב לויטמינים ומינרלים.

בדיקות שגרתיות
אמנם זה נכון שהרבה אנשים לא מתלהבים מהרעיון של ביקור אצל הרופא, אבל לילד שלך מגיע את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שאפשר. רופא מיומן יכול להבטיח את בריאותו ורווחתו לטווח ארוך של ילדכם. זו הסיבה שמדיניות בריאות טובה היא אחת ההשקעות הטובות ביותר שאתה יכול לעשות. תוכנית ביטוח בריאות שתכסה הכל, כולל הדברים הקטנים כמו ביקורי רופא שיניים. הרופאים הטובים ביותר יספקו את הטיפול הבריאותי המונע המקיף ביותר.

בדיקה שגרתית יכולה להציל חיים. זוהי הזדמנות מצוינת לדון בחששות ובבעיות פוטנציאליות עם הרופא של הילד. בנוסף, קופת חולים יכולה לשמש כקופת חיסכון לצרכי הבריאות העתידיים של ילדכם. קופת חולים עם השתתפות עצמית גבוהה יכולה גם להוות חיסכון.

ההיבט החשוב ביותר בכל תוכנית בריאות הוא להבטיח שהילדים שבטיפולך מקבלים את מה שהם צריכים. זה אומר לא רק להבטיח את בריאותם הפיזית, אלא גם את חוויתם מהתהליך.

עששת דנטלית קשה עלולה לפגוע באיכות החיים
עששת דנטלית היא אחת מבעיות בריאות הציבור המשמעותיות ביותר אצל ילדים. זה יכול לפגוע בגדילה, לגרום לכאבים וזיהום, ואף להוביל לעקירת שיניים. זה נפוץ במיוחד בקרב ילדים צעירים.

מחקרים רבים נעשו על השפעת העששת על איכות החיים של ילדים. מחקרים אלו מראים שככל שמצב השיניים חמור יותר, כך ההשפעה שלילית יותר על איכות החיים של הילד. ההשפעות השליליות קשורות למספר הנגעים העששתיים ולחומרת המחלה.

ניתן למנוע עששת בשיניים על ידי היגיינת פה טובה. חשוב להתחיל מגיל צעיר, כאשר השיניים מתפתחות. הימנעות ממשקאות ממותקים יכולה לעזור. נוכחות של מצבים כרוניים כגון סוכרת או המופיליה עלולה להגביר את הסיכון לעששת.

כמה מחקרים מצביעים גם על כך שטיפול בעששת שיניים בילדים בגיל הרך יכול לשפר את איכות הגדילה. זה הוכיח את את עצמו בשיפור איכות החיים של מיליוני ילדים ברחבי העולם.

מחקר על השפעות העששת והטיפול בה על איכות החיים של ילדים בגיל הרך הראה כי חומרת מצב השיניים קשורה לאיכות חיים ירודה יותר. למרות שרוב ההורים לא דיווחו על השפעות שליליות על איכות החיים, רוב נבדקי המחקר דיווחו על השפעה שלילית. הפריטים השכיחים ביותר שדווחו על ידי משתתפי המחקר היו קושי באכילה, חיוך, שתייה, שינה ועצבנות.

מחקרים אחרים הראו שילדים עם עששת בגיל הרך חווים איכות חיים גרועה יותר מהקבוצה ללא עששת. זה יכול לנבוע מצמיחה לקויה, ירידה במשקל ורמות נמוכות של אלבומין בסרום. יתרה מכך, ילדים עם עששת מפגינים סיכויים גבוהים יותר לסטטוס נמוך של ויטמין D.

המאמר בחסות: https://hashmal.shop 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה