close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפולים במיגרנה

מערכת שורשיז טבת, תשפג10/01/2023

את המיגרנה לא ניתן לרפא לגמרי, אך ניתן בהחלט להפחית באופן משמעותי את חומרת ההתקפים ואת תדירותם. ישנן תרופות למיגרנה, אך כדי לזכות בהצלחה בטיפול מומלץ מאוד לבצע שינויים באורח החיים

תגיות:
צילום: freepik
המיגרנה היא כאב ראש חזק עם תסמינים נוספים שיכול להימשך כמה שעות וגם כמה ימים. יש שסובלים ממנה רק פעם אחת לחודש או אפילו כמה חודשים ויש כאלו שסובלים ממנה באופן קבוע, אפילו על בסיס יום יומי. מדובר על תופעה רחבה במיוחד שפוגעת בגברים ונשים רבים, רובם בטווח הגילאים שבין 20 עד 40, אך גם בגילאים צעירים יותר, והבשורה החשובה היא שיש מה לעשות בנידון. התאמת טיפול מדויק על פי מיגרנה ספציפית תסייע לצמצם באופן ניכר את כמות ההתקפים ולהפחית את רמות הכאב בזמן ההתקפים עצמם.

שינוי אורח החיים
את המיגרנה לא ניתן לרפא לגמרי, אך ניתן
צילום: freepik
בהחלט להפחית באופן משמעותי את חומרת ההתקפים וגם את תדירותם. כיום ישנן תרופות רבות המיועדות למיגרנה, אך כדי לזכות בהצלחת הטיפול מומלץ מאוד לבצע שינויים באורח החיים. תזונה מתאימה מחייבת כדי לזכות בהצלחת הטיפול, והיא כוללת הימנעות ממזון מעובד, אכילת ירקות ופירות טריים, הימנעות מגלוטן, הורדת שתייה ממותקת, הורדת כמות הקפאין, אכילת פחמימות מהטבע בלבד ופעילות גופנית לפחות שלוש פעמים בשבוע.

טיפולים לא תרופתיים
כיום ישנם טיפולים רבים לטיפול במיגרנה, רובם תרופתיים, אך קיימים גם טיפולים שאינם תרופתיים ובהם טיפול בפולס מגנטים ודיקור שנחשבים יעילים יותר מאחרים. כל טיפול יכול להיות מותאם אישית ולכלול לא מעט ניסוי וטעייה עד קבלת ההרכב המדויק שיסייע להפחתת התסמינים וההתקפים, כאשר לעיתים קרובות נראה כיצד שילוב של טיפולים לא תרופתיים, טיפולים תרופתיים ושינוי באורח חיים הם אלו שיפחיתו את ההתקפים ואת עוצמתם.

בטיפול בפולס מגנטי מקרינים פולסים מגנטיים לצד האחורי של הראש, וטיפול זה הוכח מחקרית כמסייע להפחתת עוצמת מיגרנות מסוג אאורה. בדיקור מוחדרות מחטים עדינות לנקודות בעור לזמן קצוב, בדרך כלל שעה, וגם טיפול זה הוכח כיעיל להפחתת כאבי הראש.

טיפול נוסף שמתאים לאנשים שלא רוצים לעשות שימוש בתרופות, או אנשים שהטיפולים התרופתיים השונים לא עזרו להם במידה ניכרת הוא באמצעות ויסות עצבי. בטיפול זה מכשירים מגרים את מערכת העצבים ואת המוח באמצעות גלים אלקטרומגנטיים.

טיפולים תרופתיים
ניתן לחלק את התרופות לטיפול במיגרנה לשני סוגים – תרופות שנועדו להפחית את הכאב ותרופות שמטרתן למנוע את המיגרנה. התרופות לכאב משמשות בשיא הכאב, כאשר ההתקף במצב החריף ביותר שלו, ותרופות המניעה נלקחות באופן שוטף כדי למנוע או לפחות להפחית את הופעת ההתקפים. ישנן תרופות מרשם שיכולות להיות יעילות במיוחד בתחילת ההתקף אך לא בשלבים המאוחרים שלו, ובכל מקרה ניתן להעדיף תרופות בכמוסות נגד כאב בג'ל. בכל מקרה שהוא יש לקרוא את העלון לצרכן ולהיות מלווים בטיפול רפואי בכל גיל, תוך ביקורת מתמדת על כמות התרופות הנלקחת. כמו כן, קיימות תרופות נוגדות דלקת ואספירין המסייעות להקלה בסימפטומים של מיגרנה קלה עד בינונית, ישנן תרופות נוגדות בחילה שמסייעות להתמודד עם הבחילות וההקאות המתלוות למיגרנה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה