close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מגזין דנטל אונליין מציג כמה טיפים לשיכוך כאבי השיניים

מערכת שורשיח טבת, תשפג11/01/2023

מגזין דנטל אונליין מכיל את כל המידע שאתם צריכים בנוגע לשיניים שלכם. כאב שיניים, טיפולי שיניים ותחומי ידע נוספים...

תגיות:
צילום: pixabay
יש משהו בכאב שמעורר אותך לשים לב לאיברים שעד עתה לא ממש התייחסת אליהם בכובד ראש. אף אחד מאיתנו לא משקיע זמן ומחשבה בנוגע לשיניים שלנו, אבל כשאלו כואבות, אנחנו לא יודעים את נפשנו מרוב כאבים. כאב בשיניים לפעמים מתבטא בצמרמורת עם כל טעימה של תבשיל חם או משקה קר, כאבים בשיניים, במקרים מסויימים,
צילום: pixabay
עלולים להוביל לנדודי שינה של ממש. ראשית, אנחנו רוצים להרגיע אתכם, אתם ממש לא הראשונים הסובלים מהתופעה. אנחנו, כאן, מגזין דנטל אונליין נסביר לכם בדיוק מה הגורמים לתופעה ומה אפשר לעשות בנושא.

כמה מילים על מבנה השן
כדי לדבר קצת על כאב שיניים, אנחנו צריכים לחזור אחורה ולדבר על מבנה השן. התפקיד של השן הוא מאוד ברור, זה לקחת את האוכל אותו אנחנו צורכים ביום, יום, כדי לפרק אותו בגוף לחומרי בניין שיאפשרו לגוף שלנו להמשיך ולתפקד. כדי שהשן תצליח במלאכתה, היא מצופה בחומר קשיח, העונה לשם 'אמייל', הוא החלק הלבן אותו אנחנו רואים כאשר אנחנו מחייכים בחיוך 'חושף שיניים'. מתחת לכל אחד מהמעטפות הלבנות הללו תמצאו את 'רקמת השן'. אוסף של רקמות רכות המונחות על החך בזכות 'שורש השן' שמחזיקה את כל הקונסטרוקציה הזו ביחד. כאב שיניים הוא תוצאה של רגישות ברקמת השן או בשורש השן בעקבות נסיבות שונות אשר הובילו למצב הזה.

מה הגורמים לכאבים בשיניים
עששת: עששת היא תרבית חיידקים המצטברת על השיניים, בין השיניים ובחיבור בין השן ובין החניכיים. תרבית החיידקים מתפתחת בנקודות הללו בעקבות לעיסה של מזון והיא זו שמובילה להתפתחות חורים בשיניים. החורים ממיסים את שכבת האמייל ולמעשה, חושפים את רקמת השן כמו גם את השורש למגע עם מזון, חיידקים ויוצרת את תחושת הכאב המוכרת.

שחיקה של שיניים: חריקת שיניים גם היא למעשה שוחקת את שכבת האמייל ומובילה להתפחות חורים, אשר בהמשך, חושפים את רקמת השן והשורש למזיקים שונים, כאמור, זה מה שגורם להיווצרות כאב שיניים.

חבלה או פציעה: חבלה חמורה עלולה ליצור סדקים בשיניים ואפילו נפילה של אחת השיניים, מטבע הדברים גם במקרה הזה אנחנו נראה סימפטומים של כאבי שיניים משמעותיים.

ראשית, כדאי לפנות לקבלת ייעוץ רפואי
אנחנו, מגזין דנטל אונליין, יכולים לתת לכם מידע כללי על התפתחות כאבי שיניים, אבל אנחנו כמובן לא יכולים להחליף היוועצות באיש מקצוע מנוסה המתוודע למקרה שלכם באופן אישי. מחלות שיניים הן תופעה שכיחה בעולם המערבי ומחלות בחלל הפה מלוות בערך שמונים אחוז מאוכלוסיית העולם. כך שבכל מקרה, גם אם יש אמצעים לטפל בתחושת הכאב, אי אפשר לוותר על טיפול רפואי שיסייע בדרך לפתרון הבעיה מהשורש.

אמצעים לשיכוך כאבים יכולים להועיל
כדורים לשיכוך כאבים יכולים לסייע בהפחתת תחושת הכאב. כמובן, חשוב ליטול משככי כאבים באחריות ובמסורה,שהרי כדורים מהסוג הזה עלולים להוביל להתמכרות במקרים מסוימים ולהחלשה של המערכת החיסונית. בנוסף, שימו לב כי יש לא מעט 'תרופות סבתא' המומלצות בתור תרופות 'עממיות' לשיכוך כאבי שיניים. לגבי זה, כדאי לציין כי אין הוכחה מדעית למידת האפקטיביות של התרופות הללו. במידה ואתם בוחרים לצרוך תבלינים מסוימים כמו כורכום או שן שום בשביל להפחית את תחושת הדלקת, אין בעיה. אבל מה שכן אפשר להגיד באופן חד משמעי הוא שאלכוהול, ערק או יין, אולי מצליחים לשכך את הכאב נקודתית, אבל הם ממש לא פתרון לטווח הארוך ואלו אפילו עלולים להוביל לנזק רב יותר בדיעבד.

מניעה וטיפול לאורך זמן
לשמור על הגיינת הפה היא הדרך הטובה ביותר להימנע מחזרה של מקרים מהסוג הזה. צחצוח שיניים פעמיים ביום, לעבור עם חוט דנטלי פעם אחת, כל אלו פשוט ישמרו על השיניים וימנעו כאב בטווח הארוך.

למידע נוסף המשיכו לקרוא
מגזין דנטל אונליין מכיל את כל המידע שאתם צריכים בנוגע לשיניים שלכם. כאב שיניים, טיפולי שיניים ותחומי ידע נוספים, הכל נמצא במגזין הדיגיטלי. כנסו לקרוא ולצרוך ידע חדש.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה