close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תאונות פגע וברח מדוע הן מתרחשות

מערכת שורשכב טבת, תשפג15/01/2023

אם נקלעתם לתאונת דרכים, והנהג השני עוזב את המקום, חשוב לתעד את תביעתכם. עליך לצלם את הנזק למכונית שלך, כל פציעות גלויות שנגרמו לך, וכל עדות למה שקרה

תגיות:
צילום: freepik
תאונות פגע וברח מוגדרות לרוב כתאונות דרכים שבהן מעורב נהג שעוזב את המקום מבלי למסור כל מידע לרשויות. ישנן סיבות רבות מדוע
צילום: freepik
אנשים מבצעים תאונות פגע וברח. חלק מהם כוללים:
• ייתכן שהם בורחים מתאונה שהם היו מעורבים בה, אולי לא היה להם הרישיון או הביטוח שלהם,
• יכול להיות שהם היו שיכורים, או הם יכלו לנהוג תחת השפעה.

מדוע כל כך הרבה אנשים מעורבים במצב פגע וברח בזמן נהיגה
ישנם גורמים רבים שתורמים למספר הגבוה של מקרי פגע וברח מדי שנה. אחד הגורמים המשמעותיים ביותר הוא חוסר ידע לגבי מה לעשות כאשר מעורבים בתאונת דרכים. אנשים שנקלעים לתאונת דרכים פעמים רבות נבהלים ונמלטים מהמקום, וזו לא תמיד ההחלטה הטובה ביותר. תאונות פגע וברח שכיחות יותר באזורים צפופים מכיוון שיש יותר אנשים שיכולים להיכנס לתאונה בכל זמן נתון ויש יותר הזדמנויות לקרות תאונה.

מה קורה לנהג אם הוא נתפס?
נהג ללא ביטוח נוטה יותר להיתפס על ידי המשטרה. ההשלכות משתנות ממקרה למקרה, אך בדרך כלל, נהג שאין לו ביטוח ייקנס ועשוי לעונש מאסר, במקרה כזה חשוב למצוא עורך דין לתאונות דרכים שזאת ההתמחות שלו.

סוגי תאונות פגע וברח
תאונות פגע וברח הן תאונות שבהן האדם שגרם לתאונה עוזב את המקום מבלי לעצור לספק מידע. תאונות אלו נקראות גם "פגע וברח" או "בריחה מהמקום". ישנם שני סוגים של תאונות פגע וברח - פגע וברח, כלומר כאשר מישהו מתנגש בחפץ נייח, ופגע וברח, כלומר כאשר מישהו פוגע בחפץ נע ויוצא מהמקום. אם עברת תאונת פגע וברח, ייתכן שיהיה קשה לדעת מה לעשות הלאה. כדאי לדווח על כך לתחנת המשטרה המקומית בהקדם האפשרי כדי שיוכלו לגלות מי נהג ברכב שהותיר אותך פצוע בצד הדרך.

טיפים למניעת אחד בעצמך
יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי למנוע תאונת פגע וברח. אחד מהם הוא לוודא שיש לך כיסוי ביטוחי הולם. כדאי גם לוודא שהרכב שלכם מתוחזק היטב ותקין. כדאי גם לפקוח עין על התנועה סביבכם ולהיות מודעים למה שקורה מולכם. אנשים מסוימים עשויים להרגיש שהם בלתי מנוצחים כשהם נוהגים, אבל זה לא נכון. אם מישהו פוגע במכונית שלכם, סביר להניח שהוא ינסה להתרחק מהמקום במהירות האפשרית על מנת שיוכל להימנע מהתמודדות עם השלכות מעשיו – שתכלול עבורכם תביעה לביטוח רכב. עם זאת, ישנן כמה דרכים שבהן תוכל למנוע מצב זה להתרחש אם הוא אכן קורה על ידי הקפדה על שמירה על המכונית שלך ובמצב טוב, שימת לב לסביבתך ושמירה על ערנות בזמן הנהיגה.

מה לעשות לאחר תאונת פגע וברח
אם נקלעתם לתאונת דרכים, והנהג השני עוזב את המקום, חשוב לתעד את תביעתכם. עליך לצלם את הנזק למכונית שלך, כל פציעות גלויות שנגרמו לך, וכל עדות למה שקרה כמו סימני החלקה או שברי זכוכית על הכביש.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה