close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה כדאי לדעת על תזונת חיות מחמד לפני שהולכים לחנות חיות?

מערכת שורשכג טבת, תשפג16/01/2023

תזונת חיית המחמד שלכם תהווה חלק קריטי מאורח חייו של בעל החיים שלכם. בין אם מדובר בכלב, חתול, ארנב, דגים או כל בעל חיים אחר

תגיות:
צילום: freepik

תזונת חיית המחמד שלכם תהווה חלק קריטי מאורח חייו של בעל החיים שלכם. בין אם מדובר בכלב, חתול, ארנב, דגים או כל בעל חיים אחר שהחלטתם לאמץ – חשוב יהיה לקרוא וללמוד היטב אודות התזונה של אותו בעל חיים. במאמר זה נתייחס בעיקר לכלבים וחתולים אולם מרבית העקרונות עשויים להתאים גם לבעלי חיים אחרים. אז מה כדאי ללמוד על תזונת חיות מחמד לפני שאתם הולכים לחנות החיות שלכם?

ראשית – היכן נמצאת חנות החיות שלכם?
מיקום חנות החיות שלכם עשויה להיות קריטית להתנהלות השוטפת שלכם עם חיית המחמד. אתם רוצים לוודא שהחנות מספיק קרובה אליכם

צילום: freepik
פיזית או נגישה אונליין. לדוגמה, אם אתם גרים בתל אביב תרצו לחפש אחר חנות חיות בתל אביב, אם אתם גרים בחיפה תחפשו אחר חנות הנמצאת באזור שלכם וכך הלאה. כיום בעידן הדיגיטלי ניתן בהחלט להסתמך על הזמנות אונליין של מזון ומוצרים לחיות מחמד אולם אם חשוב לכם להגיע פיזית לחנות או לשלם במזומן (מה שמצריך לרוב הגעה פיזית לחנות) הרי שתצטרכו לבחור בחנות פיזית כמובן.

בחירת סוג המזון והיצרן:
כעת חשוב יהיה לעשות שיעורי בית אודות היצרנים השונים וסוגי המזון השונים. כדאי להכיר תחילה את היצרנים המומלצים, הפידבקים עליהם, המוניטין שלהם, האם הם מייצרים אוכל המתאים בעיקר לגיל מסוים או גזע מסוים? כמו כן חשוב להכיר את סוגי המזון השונים. כדאי לדעת כי צריך להתאים את סוג המזון בהתאם לגזע הכלב, לגיל שלו, למבנה הגוף שלו, למצבו הבריאות וכן לגבי פרמטרים רבים ושונים. גם יש אוכל מיוחד לכלבים עם אלרגיות או בעיות בריאות שונות ורגישות למזון. יש מזונות המיועדים לכלבים הזקוקים לדיאטה ועוד. בחירת סוג המזון המתאים לחיית המחמד שלכם היא קריטית גם כדי לספק לו את צרכיו מבחינת ויטמינים, מינרליים וסיבים תזונתיים חשובים והן מבחינת ההתאמה לגילו ולמצבו הבריאותי. כך למשל גורים זקוקים למזון עם יותר קלוריות ואנרגיות ואילו כלבים מבוגרים זקוקים למזון עם פחות שומן שכן הם עושים פחות פעילות בדרך כלל ולכן שורפים פחות קלוריות.

ההבדל בין חטיפים למזון רגיל:
אנשים רבים נוטים לפנק את הכלבים שלהם עם חטיפים רבים לעתים קרובות, לעתים אפילו מספר פעמים ביום. לאחר מכן כשצריך לתת להם לאכול הם אומרים לעצמם "שיחכו עד הערב או למחר בבוקר עם האוכל הם קיבלו עכשיו חטיף". חשוב להבין כי חטיפים זה לא אוכל. זה ממתק כצ'ופר שאתם רוצים לפנק את הכלב שלכם בנוסף לאכול, כאשר הוא מתנהג יפה או כאשר אתם רוצים להעסיק אותו. יש גם חטיפים המיועדים לאילוף ובניית קשר בין הכלב לבעלים. עם זאת חטיפים לכלב לא מחליפים את הצורך במנת מזון איכותית עם כל הוויטמינים והמינרלים הנדרשים לכלב.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה