close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חשיבות של יועץ בטיחות בחברה

מערכת שורשיד שבט, תשפג05/02/2023

יועץ בטיחות הוא למעשה האדם אשר אחראי על איתור מפגעים וסכנות. הוא מסייע למנהלי העבודה למזער או למנוע אותם לחלוטין

תגיות:
צילום: צמח בטיחות

חשיבות התפקיד של יועץ בטיחות הולכת וגדלה בשנים האחרונות. ככל שגוברת המודעות לשמירה על הבטיחות במפעלים, במוסדות חינוך, במסעדות ובמקומות ציבוריים נוספים, כך התפקיד והצורך של יועץ בטיחות הופך להיות נצרך יותר ומשמעותי יותר. הצלחה במניעת מפגעים ותאונות במקום עבודה איננה מתרחשת במקרה. היא דורשת מודעות לנושא וכן השקעה רבה באמצעי בטיחות אשר בסופו של דבר מגנים על כל אדם שמצוי במקומות שבהם יש צורך בכך. בעבר, מנהלי עבודה עסקו בתחום הבטיחות במקום עבודה, אולם כיום מי שעוסקים בתחום המדובר הם

צילום: צמח בטיחות
אנשי מקצוע הקרויים יועצי בטיחות. אנשי מקצוע אלה למדו את התחום והוסמכו לעסוק בו

מה חשוב לדעת על יועץ בטיחות
יועץ בטיחות מהווה איש מקצוע חשוב ביותר. מפגעים וכן תאונות במקום עבודה הם לא פעם חלק ממהלך העבודה ולעיתים אין אפשרות לשנות זאת.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי בהחלט ניתן למזער הן את כמות התאונות והן את כמות המפגעים באופן כללי וזאת באמצעות הדרכה וכן באמצעות כלים שונים. יועץ בטיחות הוא איש מקצוע מיומן בתחום זה, אשר מכיר היטב את כל הסיכונים הרלוונטיים בכל מקום ויודע כיצד ניתן להקטין אותם. יועץ בטיחות במפעל מגיע למפעל, מכין תוכנית בטיחות בהתאם לצרכים הספציפיים של המקום אליו הוא הוזמן ומבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר כאשר המטרה אשר עומדת מנגד עיניו היא לצמצמם עד כמה שניתן את התאונות והמפגעים במקום העבודה שיכולים להסב נזקים גופניים, כלכליים ולא פעם גם למקרים קיצוניים של מוות של עובדים בגין תאונה.

איזו עבודה מבצע יועץ בטיחות?
יועץ בטיחות הוא למעשה האדם אשר אחראי על איתור מפגעים וסכנות. הוא מסייע למנהלי העבודה למזער או למנוע אותם לחלוטין.

כחלק מעבודתו הוא מבצע כמה תפקידים חשובים:

הוא כותב נהלי בטיחות בהתאם לאופי מקום העבודה וכן בהתאם לסיכונים הרלוונטיים לגביו. הוא כותב את הנהלים המדוברים ולאחר מכן מעביר אותם למנהלים אשר מעבירים את המידע לעובדים בכדי שיישמו אותם. מעבר לכך, הוא עורך סקר סיכונים בכדי ללמוד את הסביבה של המפעל או המקום שבו הוא נמצא. לאחר מכן הוא בונה תוכנית בטיחות אשר מטרתה היא לטפל בממצאי הסקרים. לאחר בניית התוכנית הוא דואג לביצוע של התוכנית אשר לא פעם ידרוש השקעה מצד בעל העסק, כך לדוגמא: לא פעם זה  ידרוש להתקין מערכת כיבוי אש, מערכת אזעקה, פתחי מילוט ואוורור ועוד.

לאחר שהוא מכין את התוכנית הוא מתחיל בהכשרת המקום לעבודה בטוחה. הוא מקים מערך בטיחות בשוטף והדבר אומר שיהיו אנשים שיעסקו בכך באופן קבוע ויוודאו כי הדרישות של התוכנית מתבצעות בצורה מדויקת. מעבר לכך יועץ הבטיחות עורך ביקורות אחת לפרק זמן כלשהו בכדי לוודא כי מערך הבטיחות פועל בצורה תקינה.

כיצד תבחרו יועץ בטיחות?
יועץ בטיחות הוא איש מקצוע אשר מגיע לרוב מבחוץ ועל כן, לא פעם הוא מקבל סמכות גדולה כחלק מהתפקיד שלו.

הוא מגלה את נקודות התורפה ואת המפגעים הבטיחותיים שבמקום העבודה, הוא בונה מערך בטיחות אשר מתאים בצורה מדויקת לצרכים של המקום והוא מייעץ למנהלים כיצד לשפר את הבטיחות במקום, איזה ציוד לרכוש, כיצד להיות מוכנים להתמודדות עם סכנות אפשרויות וכיצד לסייע לעובדים לבצע את העבודה בבטיחות המרבית.

יש לבחור יועץ בטיחות בעל ניסיון משמעותי ביותר בתחום, אשר יש לו ראייה מקצועית בטיחותית וכן ידע של נהלים ושל הדרישות של החוק הנוגעים למקום העבודה הספציפי שלכם.

לחברת צמח בטיחות יועצי בטיחות מומחים בתחומם, בעלי הכשרות שונות ומגוונות בתחום הבטיחות, בעלי ניסיון רב בתחומים שונים בעולם הבטיחות. צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ בטיחות לאתרכם.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה