close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הנצחה לנפטר

מערכת שורשטו אדר, תשפג08/03/2023

סקירה על אופנים שונים של הנצחת יקירנו...

תגיות:
צילום: canva

כיום בחברה הישראלית הנושא של הנצחה לנפטר הוא נושא רגיש ומורכב. במדינת ישראל שהוקמה על חורבות יהדות התפוצות לאחר תקופת השואה ומאז הקמתה ועד היום סופגת אבדות בנפש במלחמות, פעילות איבה ואסונות – הנושא של הנצחה לנפטר זוכה להתייחסות כמה פעמים בשנה, בנוסף לפעמים שהוא עולה מאליו אל סדר היום הציבורי. יש דרכים שונות ומגוונות להנציח נפטרים ויקירים והמאמר הזה יסביר מה הדרכים השונות להנצחת יקירנו

הנצחה לנפטר באמצעות מצבה
הנצחה על-ידי מצבה היא אחת מאפשרויות ההנצחה הנפוצות ביותר עבור אנשים שיקיריהם מעוניינים להנציח אותם בכבוד. על המצבה חורטים את שם הנפטר, תאריך הלידה שלו ותאריך הפטירה וגם כמה מילים על פועלו ומשפחתו וכך מסייעים להנצחתו.

הנצחה באמצעות לוח זיכרון
לוח הנצחה הוא אלמנט המרכז את שמות הנפטרים או הנהרגים באירוע ספציפי אחד. הנצחה לנפטרים באמצעות לוח זיכרון מופיעה בדרך כלל בכמות גדולה של אנשים אשר נרצחו, נהרגו או נספו וכו'..  לוח הנצחה מאפשר לחלוק כבוד למספר אנשים בו זמנית.

הנצחה באמצעות ספר תורה
ישנם הרבה אנשים המחליטים להנציח את יקיריהם באמצעות כתיבת ספר תורה לזכרו של הנפטר - בדרך זו נשמר זכרו של המנוח על הדבר הקדוש ביותר – התורה. וגם ישנם אנשים המשאירים צוואות אשר בצוואות הם דורשים בעצמם להנציח את שמם בכתיבת ספר תורה לזכרם.


הנצחה לנפטר באמצעות פעילות ספורט
הנצחה באמצעות פעילות ספורט מיועדת לתת ביטוי לערכים של הנופל או שלכם, בני משפחתו. פעילויות הספורט הופכות בדרך כלל למסורת המתקיימות כל שנה באותה תקופה. אנשים אשר לוקחים חלק בפעילויות מסוג זה הם הרכב קבוע של אנשים, המורכב מבני משפחת הנופל, מחבריו, וכן משתתפים נוספים ששמעו על האירוע, אם מחבריהם ואם מפרסומים בכלי התקשורת.

טקס אשכבה
על פי היהדות יום השנה של אדם שנפטר הוא תאריך פטירתו, המצוין על ידי משפחתו ומכריו מדי שנה בשנה. ביום השנה למותו של אדם לפי התאריך העברי נהוג לערוך טקס אזכרה.

אפשרויות הנצחה נוספות
ישנן דרכים רבות להנצחת הנפטר, במקרים מסויימים אנשים נוהגים לערוך אירועים מסויימים כגון: מופע לזכר הנפטר ואפילו אתר אינטרנט המקדש את פועלו ועוד..

מעבר לדרכים אשר ציינו במאמר קיימת דרך מיוחדת נוספת - באתר לזיכרון עולם ניתן להנציח את יקירכם על ידי מגוון חבילות הנצחה משתלמות ופרסום הנפטר ותמונותיו באתר ללא עלות באופן חופשי וקל

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה