close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כולם טועים חוץ מאיתנו?

הרב יניב חניאו ניסן, תשפג28/03/2023

במסגרת הדיונים על היום שבו הושבתה המדינה בעקבות ה"רפורמה המשפטית", וההלם שאחז בנו מההשבתה הכללית במשק, כתבתי קבוצה פנימית על מידת ההלם שלי מכך שכולם שובתים... מישהו בקבוצה הגיב בציניות- "בקיצור, כולם טועים, חוץ מאיתנו...". רציתי לשתף בתגובה שהגבתי לו על זה...

תגיות:
צילום: freepik
מה זה כולם? ומה זה "מאיתנו", שניים וחצי מיליון זה מאיתנו או כולם?

אנשים שאומרים שהם לא יפציצו באיראן כי יבחרו שני שופטים לא אקטיביסטים לבג"צ , הם כולם או מאיתנו?

אנשים שמושכים חצי מיליארד שקל מהמדינה כי יבחרו שני שופטים מתוך חמש עשרה (!) שהם לא בעד עילת הסבירות, הם כולם?
אנשים שלוקחים כסף מעמותות גרמניות זרות כדי לשלם 250 ש"ח לכל מי שיחסום את שדה התעופה בפני נתניהו, הם כולם?
אנשים שזורקים כסף על חרדים כדי לצלם אותם רודפים אחרי שטרות. הם כולם?

אנשים שמתפרנסים על ידי מדינות זרות. 300 עמותות שמקבלות תקצוב
לפי מספר העתירות לבג"צ שהן מגישות. כמיליון ש"ח לעתירה. הם כולם?

וכל שאר היהודים. הרגילים. הפשוטים. הם המאיתנו?

מי קבע מי זה כולם?

זו הרי הבעיה. שזה מה שהם חינכו אותנו. שהם ה"כולם". ואנחנו המאיתנו.

טייס אומר שאם שני שופטים "מסכנים" מתוך 15 יהיו שלא על פי דעתו, הוא מפסיק לשרת. הוא "כולם". ואלה שימותו פה בגללו, הם המאיתנו. זה מדהים.

יהודים שנרצחים בחווארה. הם ה"מאיתנו", וכאלה שאוספים כסף למשפחות של תומכי הרוצחים ומחלקי ממתקים אחרי פיגוע. הם "כולם". ואחר כך מי שאסף את הכסף מצהיר שהוא לא בא יותר למילואים. כי הוא משרת את הממלכה ולא את המלך. הוא "כולם". והוא לא משרת את המלך. רק אוסף כסף לתת למשפחות שבצד של הרוצחים.

האוניברסיטה בתל אביב עורכת יום עיון בנושא הרפורמה. ומזמינה רק מרצים שמתנגדים לה. ללא יוצא מהכלל. ללא כניסה לתומכים. למה? כי הם כולם... וכל השאר לא נחשבים.

כי את יניב חניא (אותי) הם לא גייסו ל8200. למרות שהוא גאון מחשבים וסייבר. כי הוא נולד בצפת והוא לא שייך ל"כולם". ולמרות שהוא מנצח ביום אחד. לבד, כ500 האקרים איראנים- הוא יהיה כלב שמירה בגבעתי. כי הוא לא שייך ל"כולם" ב8200. והם הכולם. וכל השאר הם ה"מאיתנו...". ורק הם שולטים ורק הם יביאו את החברים ואת החברים של החברים ל8200. הם הכולם... וככה הם שולטים.

ואברי גלעד בעצמו אומר בפודקסט של נדב פרי שלפני שנים הוא ניגש למנהל של ערוץ 13 ואמר לו שיביא קצת ימין לערוץ. לא ימין פוליטי, אלא ימין אמריקאי... שמרנות בסגנון של סלע. והמנהל אמר לו- "שאני אביא לערוץ שלי את הברברים האלה.... מה פתאום".
אם תרצה אשלח לך קישור לאברי גלעד שאומר את זה בוידאו.

אז אחר כך זה פלא שהם משכנעים את העם שהם ה"כולם".

וכשהם מחלקים את כל הכסף של התרבות לעצמם. הם הוועדה. הם השופטים. הם המתחרים. והם הזוכים. ורק אם יכנס מישהו אחר, הם יחרימו אותו בצעקות על דיקטטורה. ואז "פתאום", כל הסרטים וכל התרבות היא של "כולם", והמאיתנו יכולים לעשות סרטים עם הכסף של אבא שלהם.

ואז זה נראה ש"כולם" באמת שולטים. כי הם מביאים אחד את השני. מממנים אחד את השני. שופטים אחד את השני. ונותנים פרסי תרבות אחד לשני. כי הם כולם. ובא נראה את ה"גבר" התרבותי שמצליח לגמור ספר של דוד גרוסמן מההתחלה לסוף. אבל גרוסמן יקבל את הפרסים. כי הוא כולם. והוא ימשיך לכתוב. כי את הכסף כולם נותנים רק לכולם. ולא לאף אחד מהמאיתנו
ואריה דרעי, כמה שאני לא אוהב אותו ורואה בו את הסמל של אוסלו. מוסר שומת מס באיזו עבירה טכנית חמורה. אבל הוא לא מ"כולם". אז הם ישפטו אותו בדין פלילי. בעוד שכל אחד אחר מ"כולם" , היה גומר בקנס מפקיד שומא. ויפסלו אותו מלהיות שר. ויזרקו את כל הבוחרים שלו, שאני לא קשור אליהם, לפח. כי הוא רק מ"איתנו". הוא לא "כולם". אז אפשר לנפח לו עבירה טכנית ולזרוק אותו מהממשלה. כי אנחנו דואגים ל"כולם". לא למאיתנו.

ועוד מילה על הכסף של ההי טק- במשך חיי ניסיתי להקים חמישה סטרט אפים. חמישה רעיונות שונים... שלושה מתוכם יושמו על ידי מישהו אחר... אחרי כמה שנים. והפכו להיות הצלחות ענקיות. אצלי הם היו רק רעיונות והדגמות. מעולם לא הצלחתי לגייס גם שקל אחד. מכל המשקיעים, העמותות, המאיצים, היזמים, מדען המדינה (שהיום קרוי הרשות לחדשנות), כלום. אף פעם. ולו גם שקל אחד. אז בהחלט יכול להיות שאני גרוע בלהציג רעיונות... והמצגות שלי לא משהו. אבל במדינה בעצמה מבינה שיש מתאר מאוד מדוייק של יזמי הי טק מצליחים... ודתיים, חרדים, אנשים מגיל מסויים... לא חברים בו. זה כסף של "כולם" שזורם במעגל... מזין את עצמו ויוצר אליטות שרק הם יכולות לקבל סיכוי.

לא. אין שם אף אחד "מאיתנו". ולכן הם שולטים והמדינה שלהם.
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה