close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הנומרולוגיה – הרבה יותר ממה שחשבתם

מערכת שורשכה אייר, תשפג16/05/2023

כולנו יודעים שנומרולוגיה מבוססת על הגימטריה העברית, כך שלכל מספר יש אנרגיה כלשהי. נהוג לבצע חישובים נומרולוגיים שמבוססים על מספרים שונים כמו תאריכי לידה ועוד

תגיות:
כולנו יודעים שנומרולוגיה מבוססת על הגימטריה העברית, כך שלכל מספר יש אנרגיה כלשהי. נהוג לבצע חישובים נומרולוגיים שמבוססים על מספרים שונים כמו תאריכי לידה ועוד, אבל גם שמות כמו שם פרטי ושם משפחה, שמות ההורים ובני/בנות הזוג ועוד.

נומרולוגיה – התורה שהיוונים אימצו באהבה
רבים חושבים שהנומרולוגיה היא עוד קשקוש של עידן הניו-אייג', אבל מסתבר שכבר ביוון הקדומה המתמטיקאים (בעיקר אנשי האסכולה הפיתוגראית) האמינו בכך שלמספרים יש משמעות מיסטית והם קראו לתורה זו איסופספיה.

למעשה, עד פרסום "ספר החשבונייה" של המתמטיקאי
האיטלקי פיבונאצ'י ב-1202 זו הייתה השיטה הרווחת. אבל למרות שהאיסופספיה הלכה לעולמה היא ממש לא הרגה את הנומרולוגיה.

היוונים עדיין עושים שימוש באותיות במקום בספרות לציון מספרים סודרים (ציון מיקום של אובייקט ביחס לאובייקטים אחרים). ממש כמו שעושים שימוש בספרות רומיות לצורך זה בארה"ב ובמערב אירופה.

נומרולוגיה מול אסטרולוגיה
אחרים טוענים שנומרולוגיה דומה לאסטרולוגיה בכך שהיא נותנת משמעות לדברים חסרי שחר: האסטרולוגיה מתייחסת למיקום של גרמי השמיים השונים, בעוד הנומרולוגיה מתייחסת למספרים.

לא באנו כמובן לפסוק מי צודק, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהנומרולוגיה היא כנראה יותר ממה שנדמה לעין. מדובר בתורה עתיקה שמבוססת על אחת השפות העתיקות בעולם (עברית כמובן) ושלא נעלמה מהעולם. וזה כנראה גם לא הולך לקרות בקרוב אלא דווקא להיפך.

נומרולוגיה – מאז (וכנראה) לתמיד
ההוכחה הטובה מכולם היא העובדה בנומרולוגיה עושים שימוש לא רק דוברי עברית, מה שמצריך שימוש בשירותי תרגום לשפות שונות. וגם זה לא חדש. כבר בימי הביניים אנשי הדת המוסלמים עשו שימוש בגימטריה היהודית לצורך פירוש הקוראן.
ויותר מכך – נומרולוגיה פרצה גם את גבולות הטכנולוגיה. כיום יש תוכנות שונות שמחשבות את הגימטריה. אפילו בפרויקט השו"ת שנוצר ע"י אוניברסיטת בר אילן יש אפשרות לחיפוש פסוקים (ואפילו חלקים של פסוקים) לפי מחרוזות מסוימות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה