close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד להגדיל תפוקה ורווחיות באמצעות הטמעת מכונות אריזה וייצור פשוטות

מערכת שורשכו אייר, תשפג17/05/2023

תחום מכונות האריזה והייצור, הן אוטומטיות והן ידניות או חצי אוטומטיות, כולל כמה וכמה מכונות אשר רלבנטיות כמעט לכל בית עסק יצרני ולכל פס ייצור

תגיות:
צילום: freepik

צמצום הוצאות והגדלת תפוקה, הכנסות ורווחיות הן המטרות הבסיסית והמרכזיות של כל בית עסק, וישנן דרכים רבות ושונות לעשות זאת. אלו כמובן קשורות באופן הדוק לאופי הפעילות באותו בית עסק, התחום בו הוא פועל ומתחרה וגורמים רבים נוספים. במקרים רבים גם פעולות פשוטות ומהירות יחסית אשר זמינות לכל בעל עסק יצרני יכולות להכניס ייעול משמעותי בין לילה, אשר יגדיל תפוקה ורווחיות בטווח הקצר והארוך גם יחד.

תחום מכונות האריזה והייצור, הן אוטומטיות והן ידניות או חצי אוטומטיות, כולל כמה וכמה מכונות אשר רלבנטיות כמעט לכל בית עסק יצרני ולכל פס

צילום: freepik
ייצור. אלו יכולות להכניס ייעול משמעותי ומיידי לפעילות העסק, לשחרר "צווארי בקבוק"הנוצרים לרוב במערך האריזה והשילוח, להוריד בלאי ואובדן של תוצרת ועוד. להלן כמה מאותן מכונות נפוצות שכדאי לכל מנהל ובעל עסק להכיר –

מכונות ואקום – מכונת אריזה בוואקום היא כזו אשר מוציאה את כל האוויר מאריזת המוצר ואוטמת אותו בפנים בוואקום, כפי שניתן למצוא במוצרי מזון רבים הנמכרים בסופר מרקט, למשל. איטום בתנאי ואקום מונע ממרבית תהליכי החמצון הנוצרים באינטראקציה של המוצר עם האוויר, וכך מאריך משמעותית את אורך חיי המדף של המוצר. הארכה של עשרות אחוזים באורך חיי המוצר יכולה וצריכה להיתרגם ישירות לרווח גבוה יותר, מכיוון שמבחינה מסוימת מדובר בתהליך המקביל לעלייה של עשרות אחוזים בהיקף התפוקה המיוצרת. לכן משמשות כיום מכונות ואקום ביותר ויותר בתי עסק, במיוחד בענפים כמו מזון, תרופות, אלקטרוניקה וכיוצ"ב.

מכונת הדבקה – לכל מוצר המיוצר כיום מוצמדת לפחות תווית/מדבקה אחת אשר מפרטת מידע רלבנטי אודות המוצר, וגם לאריזה החיצונית ולארגזים בהם מרכזים מספר מוצרים (כמו גם ארגזים גדולים יותר ומשטחים שלמים) – על כולם ישנן כמה וכמה מדבקות ותוויות. מכונת הדבקה מקצועית מאפשרת להדביק בצורה אחידה, אפקטיבית, יסודית ועמידה כל תווית או מדבקה באשר הן, ולעשות זאת במהירות רבה. זה מאפשר להדביק אלפי ועשרות אלפי תוויות ומדבקות ביום, וכך ליצור מערך ייצור ואריזה מסודר ויעיל.

מלחם שקיות – מלחם שקיות מאפשר לסגור ולאטום בצורה מושלמת שקיות ניילון מסוגים וגדלים שונים, ולעשות זאת בקצב גבוה לאורך זמן. מלחם שקיות אוטומטי או חצי אוטומטי מתאים לייצור בהיקפים גדולים, ויכול להכניס שיפור ניכר וכמעט מיידי בקצב ואיכות העבודה של מערך הייצור והאריזה כולו.

מכונות פלופאק – שם מעט כללי לקטגוריה שלמה של מכונות אריזה אוטומטיות אשר כוללות סרט נע על גביו מועברים המוצרים במהירות רבה. כל מוצר נארז אוטומטית בצורה אחידה ואופן הפעולה של המכונה מאפשר לה לטפל בכמות גדולה ביותר של מוצרים מדי שעה. קיימות מכונות אריזה פלופאק מסוגים שונים (ובפרט מכונות אנכיות מול מכונות אופקיות) המותאמות לסוגי מוצרים שונים.

אלו הן רק כמה דוגמאות עיקריות למכונות אריזה וייצור אשר יכולות לייעל מיידית את פעילות מערך הייצור ורווחיות העסק כולו. מומלץ לבחון יותר לעומק תחום זה על מנת להכיר את כל סוגי המכונות הזמינות בשוק כיום, ביניהן גם אלו המתאימות ספציפית עבור בית העסק שלכם.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה