close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתכננים מעבר לרכב חשמלי? זה מה שתצטרכו לקחת בחשבון לפני הרכישה

מערכת שורשג סיוון, תשפג23/05/2023

מתכננים מעבר לרכב חשמלי? זהו אמנם תהליך שיש בו לא מעט יתרונות, אבל יש גם לא מעט דברים שצריך לדעת לגביו

תגיות:
צילום: pixabay
יותר ויותר נהגים בוחרים לעזוב את רכבי הבנזין ולעבור לרכבים החשמליים. אם גם אתם מתכננים מעבר לרכב חשמלי, זהו אמנם תהליך שיש בו לא מעט יתרונות, אבל יש גם לא מעט דברים שצריך לדעת לגביו. מה צריך לקחת בחשבון לפני שרוכשים רכב חשמלי, באיזו השקעה מדובר, ומה צריך לעשות לפני שאפשר להתחיל לנסוע ברכב? כל התשובות כאן

מעבר לרכב חשמלי מציע יתרונות רבים

מאז שנת 2019, ישנה מגמה חדשה ומרגשת בעולם הרכב. רכבים חשמליים, שלא מבוססים על בנזין או סולר אלא על טעינה חשמלית בלבד, עולים על הכביש ומתרבים עם כל יום שעובר. בשנה החולפת נוספו עשרות
צילום: pixabay
אלפי רכבים חשמליים שעלו על הכביש בישראל, ויש לכך סיבה טובה. המעבר לרכב חשמלי עושה שכל כשמבינים את יתרונותיו. זהו רכב חכם וחדיש, עם המערכות המתקדמות ביותר המותקנות בעולם הרכב כיום, שלא צורך בנזין וכך חוסך משמעותית בעלויות הדלק החודשיות. כבונוס הוא גם אינו פולט גזי חממה מזהמים ונחשב להתפתחות אקולוגית משמעותית.
אז כן, יש בהחלט ממה להתלהב, אבל לפני שגם אתם מחליטים לעבור לרכב חשמלי, עליכם לוודא שאתם אכן ערוכים למעבר הזה – ויש לא מעט דברים שצריך להקדיש להם תשומת לב.

קודם כל – לתכנן היטב כל מה שנוגע לטעינה בבית ומחוצה לו
טעינת הרכב היא הפעולה החשובה ביותר בכל הנוגע לשימוש ברכב חשמלי. כשמדובר בטעינה ביתית זה נראה פשוט – כל מה שצריך הוא להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי, ולטעון את הרכב לסוללה מלאה מדי לילה. תכלס בשטח, זה לא באמת צעד טריוויאלי.

שימו לב - בשביל להתקין עמדת טעינה ביתית עליכם:
• לוודא כי ישנה חניה רשומה בטאבו לדירה או לבית שלכם, בה תותקן עמדת הטעינה.
• לבצע את ההתקנה בצורה נכונה על ידי חשמלאי, עם עמדת טעינה שעומדת בתקן ומתאימה לרכב שאתם רוכשים.
• לוודא כי תשתית החשמל בחניה מתאימה לטעינת רכב חשמלי. תשתית החשמל אמורה להיות תלת פאזית, ואם זה לא המצב - יש לבצע את עבודת שדרוג תשתית החשמל לפני שהרכב מגיע ומתקינים את עמדת הטעינה.
• אם מדובר בבית משותף וחניה משותפת, עליכם לחבר את עמדת הטעינה לארון החשמל של הדירה שלכם. אם הדבר לא מתאפשר, יש להגיע להסדר שימוש בחשמל המשותף מול ועד הבית. ללא הסדר שכזה לא ניתן להתקין את עמדת הטעינה באופן חוקי.

כל זה נוגע רק לטעינה ביתית, אבל בואו לא נשכח שמפעם לפעם יהיה צורך גם בטעינה של הרכב מחוץ לבית. לפיכך, כדאי להיות בקיאים במפת עמדות הטעינה האולטרה-מהירות הפזורות ברחבי הארץ, שכן הן אינן מותקנות בכל תחנת דלק. מומלץ, בהקשר זה, לפנות לשירות לרכבים חשמליים שנותן מענה גם לגישה לעמדות הטעינה החיצוניות, וגם לכל מה שנחוץ עבור הטעינה הביתית.

עלויות הרכב לא מסתכמות רק ברכב עצמו
רכב חשמלי הוא מטבע הדברים רכב יחסית יקר – מדובר ברכבים חדשים וחדישים, שמחיר המחירון שלהם כיום הוא גבוה יותר מדגמי בנזין מקבילים. עם זאת, עלות הרכב לא מסתכמת רק ברכישה שלו, אלא גם בכל מה שסובב אותו.

יידרשו עוד כמה אלפי שקלים לרכישה והתקנה של עמדת הטעינה, לשדרוג תשתית החשמל אם הדבר נחוץ, וכמובן שגם לביטוח.
ביטוח הרכב החשמלי הוא לא רק הביטוח על הרכב עצמו אלא גם על הסוללה שלו – מה שמגיע לעתים בפוליסה נפרדת. מלבד זאת, חובה גם לעשות ביטוח לעמדת הטעינה, כולל ביטוח צד ג' לנזקים שיכולים להיגרם בסביבתה כתוצאה מהתקנתה. הדבר מעלה את עלות השימוש החודשית ברכב במידת מה.

לבסוף, כמובן שחשוב לזכור שאולי חוסכים את עלויות התדלוק עם רכבים חשמליים, אך גם לטעינה החשמלית יש מחיר שמתבטא בעלייה של כמה עשרות-מאות שקלים בחשבון החשמל החודשי. ועדיין... רכב חשמלי הוא בהחלט שדרוג לחיים.

אם החלטתם לעבור לרכב חשמלי, כדאי לכם לוודא שאתם עושים את המעבר הזה נכון. עם הנקודות שפירטנו כאן, ועם שירות מקצועי לרכבים חשמליים שיכול לדאוג לכל מה שבין טעינה לביטוח – תוכלו לעשות את המעבר הזה בחוכמה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה