close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אישות

הרב יניב חניא  כה אב, תשסז  09/08/2007

.......................

שאלה:

שאלה רגישה, נראה לי כי עדיף לא לפרסם.

אני נשוי, ואשתי ב"ה בהריון מתקדם (הריון שלישי).
אשתי סובלת מיובש בנרתיק המקשה על קיום יחסי אישות (כואב, וגורם לי לפצעים, גירוד וכאבים). הרופאים כלם אומרים שמדובר בדבר שגרתי בהריון. משחות אינן עוזרות. ולדברי הרופאים "יש פתרונות והם גם מותרים".
איני בקיא ברובד ההלכתי לבורותי, ורציתי לשאול:
האם מותר במסגרת קיום יחסים לא להוציא זרע בתוך גוף האישה ממש? אם כן מה מותר?
האם יחסי אישות עם הפה מותרים (השאלה בעיקר האם לאיש מותר, שהרי הסתכלות אסורה וכו').
בינתיים אני נוקט בשב ואל תעשה, אך גם זה לא קל.

סליחה על ה"ישירות" אבל העניין חשוב, וקשה לי לשאול רבנים שאני מכיר.
אודה על תשובתכם והתייחסותכם, למרות הרגישות.

תשובה:

שלום רב,

שאלתך לגיטימית וצריכה תשובה.

א) לגבי עצם העניין- חשוב שתקיימו יחסים גם בהריון ולא רצוי להפסיק זמן רב כל כך.
ב) למה משחות לא עוזרות? אני יודע בוודאות שישנן משחות למצב הזה ממש, או ג'ל (שנועד בדרך כלל לאולטרא סאונד) שפשוט פותר את הבעיה.
ג) אסור להוציא זרע שלא בתוך גוף האישה, אומנם לגבי ההגדרה הזו ישנה מחלוקת, הרמ"א (לאשכנזים) סובר שצריך להוציא את הזרע בנרתיק ממש, אולם רוב האחרים מתירים להוציאו בכל מקום שהוא בגוף... כלומר- בדרך כלל מדובר על כניסה מאחור... אולם, אם לא הורגלתם בזה, קיום יחסים כאלה הוא קשה (ישנם כאלה שזה עיקר תאוותם, אולם לרוב האנשים מדובר על דבר לא רגיל). בכל מקרה, האישה לא יכולה להנות כל כך מיחסים כאלה, כך שגם לדעות המותרות, אין בכך פתרון בשבילה.
הוצאת זרע בתוך פה האישה נראית לי לא שייכת כלל. לאיש אסור גם לנשק באותו מקום, ממילא קיום יחסים כאלה, כשאיש עושה לאישה, אסור. לגבי האישה לאיש- נשאלתי פעמים רבות באתר, ואני חושב שזה מותר, אולם ללא הוצאת זרע, ולא כדבר רגיל... אלא כדבר חריג מאוד, כמובן בהסכמה מלאה של האישה. אני יודע שישם רבנים שטוענים שיש להימנע מכך.

אני חושב שהפתרון הטוב ביותר הוא לקיים יחסים עם תוספת לחות, אני יודע שזה דבר קיים ורגיל לחלוטין. ואם לא- הדבר האחרון שצריך לעשות הוא להימנע מקיום יחסים במשך כל הזמן... ואז אולי תתאר לי את הבעיה בפרוטרוט יתר ואני אשאל את הרב אבינר עבורך.