close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עיצה אישית לרב חניא

הרב יניב חניא  כה אב, תשסז  09/08/2007

.......................

שאלה:

האם האישה שאתה בקשר איתה דרך האינטרנט היא נשואה? האם היא גרושה?
היא גרושה

האם גם היא חרדית?
היא שומרת מסורת

וזה מה שאמרתי מקודם שאני חרדי זה שאני ממשפחה חרדית ואני לבוש כמו חרדי אבל למעשה אני לא עושה כלום אני יש לי רק שתי דברים שאני יכול להגיד עלי שאני שומר זה אני מניח תפילין כל יום ואני אומר את הפסוק שמע ישראל עד אחד ושומר שבת אבל כשבא לי לעשות משהו אני עושה

אבל עכשיו איתה איך שדברנו היא כן רוצה קצת יותר לשמור וגם קצת פחות

ואשתי כרגע לא איכפת לה כלום רק איך שאמרתי למעלה "מין"

עוד משהו שהיה לפני דקה
התינוק שלי הניח משהו על הכסא שלי כשהתישבתי והמכנס שלי התמרח עכשיו היא ראתה אותי יוצא ולא יכול להיות שהיא לא ראתה שזה מלוכלך ולא אמרה לי כלום יש עוד המון כאלה דברים שאני בכלל לא מרגש אותה משהו חוץ מ...


אני מקוה שהרב מבין אותי

מחכה לתשובה כל מה שאני מקבל תשובה מהר יש מה לדבר כי ענינים זזים אצלי עם שתייהם

גם עם אשתי היא מתחילה להרגיש שאני כועס וגם כבר דברנו על זה אבל היא נשארת אותה שזה הא וגם עם השניה שאנחנו כבר רוצים להפגש ולהתחיל לדבר על חתונה.

תודה

תשובה:

טוב, אז ככה.

א) לדעתי אין שום מקום לקשור את שני הדברים, כלומר: אתה בהחלט יכול להתקדם עם העניין של הגירושין מאשתך, אבל צריך לקחת בחשבון שזה לוקח המון המון זמן. במשך הזמן הזה, לדעתי, אסור לך להיפגש עם אף אחת אחרת או לדבר איתה על חתונה. חשוב לקחת בחשבון שעל פי החוק גם לא תוכל להתחתן עם אף אחת כל עוד לא התגרשת. זה לא שייך בכלל להיפגש עם משיהי כל עוד אתה נשוי ולא גרוש. זה לא שייך גם מבחינה דתית, אבל בעיקר זה לא שייך מבחינה אנושית. אתה חייב להגיע לסיכום עם אשתך, על גירושין, על פרידה או על כל דבר אחר... ואחר כך לחפש משהו חדש.

ב) אישית, אני חושב שמה שאשתך אומרת זה ממש מוזר. אולי היא רוצה להרגיז אותך או משהו כזה, אבל לא נשמע הגיוני שאשה תחיה עם גבר רק בשביל מין. זה יכול להיות אצל גברים, אבל לא הפוך. יכול להיות שיש לה סיבות נוספות (אולי היא צריכה אותך מבחינה כלכלית, אולי בגלל שהיא עפה מבית ספר ומצאה בך משען... זה לא חייב להיות שהיא אוהבת אותך, אבל לעניות דעתי חייבת להיות סיבה נוספת). צריך לבדוק למה הא אומרת דבר כזה.

ג) ניסיתם יועץ נישואין? נראה לי שהוא יכול ממש לעזור לכם.

יניב