close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שלום שוב כבוד הרב

הרב יניב חניא  כה אב, תשסז  09/08/2007

.......................

שאלה:

תודה על התשובות אבל רציתי לחדד את שאלתי יותר.
במידה והאישה שומרת מצוות והקפידה על האיסור נגיעה ,לאחר הנישואין ,לאחר מספר שנים היא חוותה משבר שגרם לה לרצות את החיבוק של בעלה ללא שום רצון לקיום יחסים,אלא לתמיכה דבר זה חיזק ומחזק אותה מאוד,יש לציין שהם שומרים על טהרה,נידה,והפרדת מיטות.האם הנגיעה במקרה זה מותרת?

תשובה:

הבנתי כעת יותר.

חשובלהבין שנגיעת בעל באשתו בזמן נידה היא לדעות רבות איסור דאורייתא (נידה היא איסור ערווה לדעה זו, ממש כמו אימא, אחות וכו'). לפי זה רבים מהפוסקים לא מתירים נגיעה אפילו במצבים לא פשוטים כמו אישה חולה וכדומה. אמנם, בפיקוח נפש מתירים (וגם זה לא פשוט!!), אולם במקרים של מחלה וכדומה, לא.

אני מאוד מבין את הקושי ולפחות פעם אחת בעבר היתה גם לי בעיה כזו לא פשוטה, אולם נראה לי שאי אפשר למצוא היתר.מה גם שמצבה של האישה במקרה הזה יכול בהחלט להוביל לכך שהיא לא תתנגד ל"המשיך" (בהלכה סומכים על האישה הרבה יותר מהגבר לגבי איסורים אילו, ואם היא במצב נפשי לא פשוט, זה מחמיר את הבעיה). חשוב מאוד שהם יתחזקו גם באיסור זה... ואני חושב שלא ניתן למצוא היתר הלכתי (אלא אם כן מדובר על פיקוח נפש של ממש). חזקי אותם, דברי על ליבה והסבירי כמה זה חשוב. הם כמובן צריכים להביע את החיבה והמאבק המשותף בכל דרך אפשרית, אבל לא בנגיעה... במקרה מאוד קיצוני ניתן אפילו לשקולפניה לרופאת נשים שתיתן כדורים שיקצרו את הוסת או ידחו אותו...

יהי רצון שהשמירה על המצווה למרות הקושי הגדול מאוד תגן עליהם ותעזור לאישה להתקדם.