close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המשך לשאלה על ספק שז"ל

הרב יניב חניא  כה אב, תשסז  09/08/2007

.......................

שאלה:

בס"ד
קודם כל הרב, ממש תודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת להלן:
http://www.shoresh.org.il/spages/shut/main.aspx?ID=2370 אבל לא הבנתי כמה דברים...
ראשית, זה נכון שאני "נמשך" לההיא איתתא אבל לא מדובר רק תו"כ פגישות (אז ודאי בא יותר לידי ביטוי המראה והריח שהרב דיבר עליו) אלא גם בשיחות טלפון סתמיות. ואפילו בלי לדמיין אותה מול העיניים תו"כ השיחה. ממה זה נובע? מה עושים נגד זה?
(שכחתי לציין השאלה הקודמת, שבעיה דומה היתה לי גם בקשרים דומים אם כי במינון הרבה יותר נמוך)
שנית, בעניין ההפנמה, אני חושב שמאוד מופנם לי העניין שעכשיו מקום הבירור השכלי (עם הרגשי, ולא להיפך, קרי - ודאי לי שהשכלי הוא העיקר) ושודאי וודאי בעזרתו ית' אני לא מתכנן שום נפילה בכהוא זה ובאמת שאנחנו משתדלים לשמור על דיני הייחוד וכדו' אז מה נותר לי לשכנע יותר? על איזה נקודות בדיוק לעבוד?
שלישית, זו ודאי טעות, אבל הרב כתב בתשובה הקודמת "וכן לעשות מאמץ לדמיין קשר מיני איתה." - ודאי לא הבנתי, זה מוסב על ה"להימנע" במשפט הקודם, נכון?
חוצמזה, הרב האם יכול להיות שיש לי בכלל בעיה רפואית של "פליטה מוקדמת" (שמעתי פעם פרסומת ברדיו על זה...) איך בודקים את זה?
אני ממש מתנצל על השאלות הנוקבות, ותודה לאתר שורש שנותן את הבמה לשאול שאלות שכאלו בצנעה. בתודה רבה...

תשובה:

א) כמובן שהתכוונתי ל"לא לדמיין קשר מיני איתה".
ב) הבנתי כבר משאלתך הקודמת שמדובר בבעיה שמופיעה גם כאשר אתה מדבר בטלפון וכדומה... אני מבין שהבעיה לא שאתם עוברים על איסורים או ייחוד... אלא עיקר מה שניסיתי לייעץ הוא שהשינוי הוא בראש. זה ללא ספק קשה מאוד, אבל אתה צריך לעבור תהליך שבו אתה משכנע את עצמך שהאשה שמולך היא "אובייקט לבדיקה" בשלב זה (אחרי החתונה זה מתהפך) ושעיקר מטרתך היא לברר. השינוי הוא שכלי, וניתן (במובן רחב) להתגבר על המשיכה העזה בעזרת השכל... שוב, זה לא קל, אבל אני חושב שזה יתכן.
ג) אני לא חושב שאתה סובל מפליטה מוקדמת, זאת בעיה שמופיעה אצל גברים אחרי החתונה, אצל בחור בגילך, במתח המיני הכרוך בכך, הרי שזו תופעה די טבעית, ואכן, בחורים רבים שעסוקים בפגישות בגילך מספרים על קשיים דומים (אם כי אולי במינונים נמוכים יותר). שפיכה מוקדמת מופיעה בדרך כלל בגילאים מבוגרים יותר.

תודה על המילים הטובות בנוגע לאתר.