close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שמירת נגיעה וצניעות.

הרב יניב חניא  כה אב, תשסז  09/08/2007

.......................

שאלה:

אינני שומרת נגיעה-זאת אומרת יש לי את הגבולות שלי-. ואני יודעת שהדבר חמור אך איני רואה כל נגיעה כדבר מיני דווקא. ושאלתי היא:
בן זוגי שומר נגיעה (משתדל) וקשה לי קצת לקבל את זה כי הדבר מאוד קשה לשיננו. הוא יודע שאני לא שומרת והאמת שכבר היה ביננו מגע כמה פעמים אבל הוא חזר ואמר שהוא רוצה לחזור לשמור נגיעה. הוא בעיקרון רוצה להתחתן ואני הסברתי לו שאינני מוכנה כעת. איך נוכל לשמור נגיעה כמו שהוא רוצה כשלשיננו מאוד קשה. (אני יודעת שקשה לו גם כי הוא טוען שאני מאוד מושכת וצורת הלבוש שלי לא מספיק נאותה בשבילו כי אני הולכת גם עם חולצות קצת מעל המרפק (ולא שלושתרבעה).. איך נוכל לשמור נגיעה אם אני לא רואה חתונה בשנה הקרובה ואוליי אפילו לא בעוד כמה שנים וגם אני לא רואה את עצמי הולכת בקיץ עם חולצות ארוכות מאיך שאני רגילה. (אני מרגישה מספיק נוח עם מה שאני לובשת, אני לא נראית כמו פרוצה ולכן טוב לי איך שאני) וקשה לשיננו ואני חושבת שגם אם הוא איתי הוא כבר חוטא בן אם הוא נוגע בי או לא כי הוא טוען שאני ממש מושכת אותו..
*חשוב לי לציין שלשנינו יש צדיקות כל שהיא ואנחנו אוהבים באמת והקשר איתו מביא לי הרגשה של שונות מכל הקשרים שהיו לי בעבר..
אז מה יש לכבוד הרב לאמר כדי להקל עלינו אם יש משהו שיכול להקל בזה?..

תשובה:

שלום רב,

אני חייב להודות שהצטערתי לקרוא את שאלתך, בדךך כלל אני נתקל בשאלות כאלה מבנים ש"לא יכולים לשלוט על עצמם" וכדומה... אבל מקרה שבו בני זוג נפגשים והבת היא זו שרוצה לגעת זה מקרה נדיר.

אני חושב שהדרך לנסות ולהתגבר על זה היא בראש ובראשונה להפנים את החשיבות... יש באתר המון תשובות על נגיעה ואת יכולה גם להיעזר באינדקס השו"ת כדי למצוא תשובות נוספות, יכול מאוד להיות שאם תקראי ותפנימי חלק מהדברים שכתובים שם הדבר יקל עליך ויעזור. אבל היעד הראשון חייב להיות הרצון... אם תחליטי שאת באמת רוצה, זה יהיה הפתח. אני חושב שממש חבל שאת תרגישי שאת זו שמפילה את החבר שלך שהוא כל כך רוצה לשמור...

לגבי השנים הארוכות, אני באמת חושב שזה לא טוב, אם את מרגישה שאת לא מסוגלת לחשוב על חתונה כעץ, אז כדאי שתיפרדו לזמן מה, עד שתרגישי שזה הזמן... אין טעם בפגישות סתם... זה ייסר אתכם מאוד.
לגבי החולצה, אנילא רואה בכך דבר נורא וזה קשור יותר לעניין של התפשרות, אם את תרגישי שממש חשוב לך הקשר, את יכולה לקבל על עצמך את העניין הזה רק בשביל הקשר. זה חשוב להפנים שחיים משותפים דורשים ויתורים... ושויתור שלך בעניין מאוד יעזור לזוגיות.

ספרי לי איך התרשמת מהתשובות שקראת...