close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ייעוד

הרב יניב חניא  כב סיוון, תשסז  08/06/2007

.......................

שאלה:

שלום,אני בת 22.בהגדרה מסורתית,חוגגת את כל החגים,שומרת על כשרות אך לא שומרת שבת ומצוות אחרות.
בגיל 8.5 חליתי בדלקת מפרקים של גיל הילדות,מדובר במחלה שאינה מסכנת חיים אך גורמת להמון סבל. בתור ילדה אימי אשר באה מעולם הדתי אסרה עלי לספר בציבור על המחלה בטענה שאני לא אמצא שידוך ורואים בזה פגם,"אנשים אחרים מתרחקים מאנשים חולים".וכך חייתי 10 שנים בהסתרה ופחד.

כמו שאתה בטוח שמחר תזרח השמש,כך אני בטוחה שאלוהים הביא אותי לעולם כדי לאמלל אותי. הייעוד שלי הוא להיות לבד ודחוייה ולמות בטרם עת מבלי לטעום את החיים האמיתיים.
למה שאלוהים יגזור עלי דבר כזה?,עובדה שהמחלה עדיין לא עברה כשהייתה אמורה לעבור לפני שנים,עובדה שאני חולה בכל פעם שמשהו טוב קורה לי. אני מפחדת כל יום כיפור ממה שהוא רושם שם למעלה,ישלח אותי לגהנום וימשיך במסכת ההתעללות שם.
למה שיביא עלי דבר כזה?.מה הוא ייעד לי במחלה?כלום.

תשובה:

בהחלט מדובר על שאלה קשה, אפילו קשה מאוד.

ההקדמה היא שכמובן יש בעולם רע שנראה לנו, יש אנשים שסובלים, שנולדים חולים, שעוברים קשיים בתחומים רבים וכדומה... זה לא קל להתמודד עם זה יש בשיעור הקולי הבא שיעור שלם על נושא זה גם בתשובה הבאה ניסיתי לענות על שאלת הרע בעולם (מנקודת מבט כללית כרגע, בלי קשר לשאלה ספציפית).

למעשה, ישנם רבים שנולדים לסבל גדול, ולעיתים זה בדברים שלא קשורים בהם כלל... לגבי השאלה למה שאלוקים יביא עליך דבר כזה,קשה לענות, זה פעמים רבות חלק מאיך שהעולם עובד (כמו שתיארנו בקישורים שנתתי למעלה), זה יכול להיות חלק מגלגול, זה יכול להיות משהו שבכלל לא קשור למשהו שעשית וכדומה.

אולם, חשוב לדעת שישנם רבים שהצליחו למרות מחלות לא פשוטות להתקדם בחיים ולחיות חיים מאושרים. יכול להיות שזה הנסיון שלך, זה הדבר שאיתו את צריכה להתמודד ושאם תנצחי בו- הרי שיהיה לך אושר גדול ובלתי סופי...

אנחנו לא יכולים לדעת למה לאדם אחד יש ניסיון כזה ולשני ניסיון אחר... למה למישהו יש ניסיון של עושר ולשני ניסיון של עוני, אבל אנחנו יודעים שלכל אחד יש מה לתקן בעולם, עבודה שהא חייב לעשות בשביל העולם כולו... וכנראה שזו העבודה שלך.

אני חושב שההסתרה והפחד שאת מתארת הם טעות גדולה, הרי בסופו של דבר תספרי לבעלך שיש לך מחלה כזו וזה נורא שכל חייך תחיה בהסתרה בגלל זה... להיפך, אני מכיר הרבה אנשים שהפכו מחלה כזו ליתרון (את יודעת שהשופטת המפורסמת שרה פריש, שהיא גם ראש המכללה למשפט (!) היא חולת פוליו? יש לה יד אחת שלא עובדת!! כל החיים!), לכן למה להסתיר? מי שיתחתן איתך יהיה חייב לקבל אותך כמו שאת.

לגבי מה שהקב"ה ייעד לך במחלה, כאן אני בטוח שזה לא כלום, להיפך, זה ניסיון שניצחון בו יבא עליך ברכה מרובה ולא כלום... צריך להתגבר ולנצח ואז תראי איך העניינים מסתדרים יותר מאשר לאחרים.

את צריכה לעבוד על הניצחון הזה, זה לא קל, אבל זה אפשרי בהחלט וכך תזכי גם באושר והרגשה טובה וגם בהצלחה יותר מאחרים, כי ניצחת משהו שלא כולם מתמודדים איתו.

בהצלחה.