close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זיווג

הרב יניב חניא  כ סיוון, תשסח  23/06/2008

.......................

שאלה:

אני רק בת 19 ואני אמורה להתחתן בקרוב ואני ממש בספק ענק!!תעזרו לי!!
אני בחורה חרדית והבחור הוא חילוני שחוזר בתשובה למעני..הוא ממש מוצא חן בעיני בגלל טוב ליבו ,הוא לא חתיך,אבל אדם עם מידות טובות..
אבל ...אני חושבת לפעמים שאני צריכה בן תורה אמיתי שלומד כל היום ולא עובד ומקדיש 2-3 שעות בלילה ללימוד גמרא הלכות ודינים..
גם אבא שלי לא מסכים לקשר הזה ואפילו לא  מוכן לחתן אותנו בכלל!!ואפילו אבא שלי לא מדבר איתי וזה מאד קשה לי עם זה אני לא יודעת אם כן להתחתן או לא...
בבקשה תנו לי כיוון של מחשבה נכונה.!!?בבקשה..

תשובה:

השאלה כמובן קשה ומורכבת וקשה לענות עליה בלי להכיר את שניכם ממש טוב.

בכל זאת, אני אנסה לומר כמה כללים:
א) אני לא מאמין בזה שמישהו יכול לחזור בתושבה בשביל מישהו אחר, זה לא טוב ולא בריא. אם הוא היה חוזר בתשובה מעצמו, זה משהו אחד, אבל אם הוא חוזר בשבילך, זה לא נראה טוב. מה יקרה אם תריבו בהמשך (וכמו כל הזוגות, בודאי תריבו קצת), אז הוא פתאום יחזור בשאלה חזרה? כלומר: אני חושב שאת צריכה לבדוק טוב טוב למה הוא חוזר בתשובה ולחכות קצת כדי לראות אם הוא באמת מתעניין או שזה רק בשבילך. את צריכה לדמיין שאת מתחתנת איתו כפי שהוא עכשיו, בלבד, לא כמו שאת רוצה שהוא יהיה.
ב) כדי לבדוק ממש טוב את הסיבות שאת רוצה את הקשר, כי לאורה זה נראה קשר רחוק מאוד. איך נפגשתם? האם אין סתירה גדולה מידי בין הרצון שלך למישהו לומד למישהו שהוא ממש חילוני? זה נראה קיצוני מידי וצריך בדיקה.
ג) בכל מקרה, חשוב שלא תתחתני בניגוד לדעתו של אביך. גם אם תחליטי שאת ממש רוצה את הקשר ושאת לא מוכנה לוותר, תעשי הכל כדי שאביך יהיה איתך, מצידי שהבחור ישב בכולל ליד אבא שלך חודשים וילמד כמו גדול הלמדנים... אבל אל תעשי את הטעות של להתחתן נגד דעת ההורים.

אני מציע שבשלב הזה תקחי פסק זמן לבחינת הדברים- תראי אם הבחור באמת מתעניין בדת, תנסי לדבר עם אביך ותבחני את הרגשות שלך בכנות... אני חושב שפזיזות עכשיו יכולה להזיק.