close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שאלה דחופה גבר נשוי ואשה פנויה

הרב יניב חניא  כד תשרי, תשסט  23/10/2008

.......................

שאלה:

שלום רב
אני בחורה חרדית ונשואה אמא לילדים לאחרונה מטרידה אותי שאלה הלכתית בעקבות שיחה עם חברות מהעבודה לטענתן:" אין איסור מהתורה לגבר נשוי לבגוד באשתו כביכול וללכת עם אשה שהיא פנויה או זונה
הדבר עורר בי זעם רב זאת לא הפעם הראשונה שאני שומעת את זה ואני שואלת את עצמי היתכן?? אם באמת יש פירצה כזאת אז כל גבר נשוי יכול ללכת עם פנויה או זונה אז למה להתחתן אם אין משהו בחוק התורה שאוסר זאת בתכלית האיסור?? שישאיר את הגברים נאמנים רק לנו??
רציתי לברר במדוייק במדוייק האם יש איסור הלכתי מהתורה ,ואם לא מהתורה איזה סייגים יש היום בהלכה שמונעת מגבר שעולה מחשבה כזאת בראשו לעשות זאת!!
אודה על תשובה מפורטת

תשובה:

א. באופן עקרוני גם לגברים יש איסור ללכת עם פנויה או זונה מסיבות שונות, ביניהן הסיבה של נידה, זונה עצמה (איסור זונה הוא איסור בפני עצמו, זו הגדרה הלכתית לא שם של מקצוע), איסור של גויות וכו'. כמו כן חכמים קובעים שאישה אסורה על גבר ללא כתובה וללא ברכת חתנים. 
ב. זה נכון שמבחינת ה"דאורייתא", אין איסור ישיר על קשר עם פנויה (זה יכול להיות מוגדר "פילגש"), והדבר נכון, מבחינה יבשה גם הפוך, דהיינו גם לנשים הפנויות...
ג. יש איסור מפורש מדאורייתא להיות "מקודש לזנות", דהיינו להיות פנוי לצורך קיום היחסים בלבד, כך שהיחסים צריכים להיות על בסיס של קשר מסויים ולא רק בשביל היחסים המיניים.
ד. היהדות איננה דת של תורה שבכתב בלבד, כפי שאת יודעת. זה לא נמדד בשאלה האם מותר מהפסוקים ללכת לזונה או לא, אלא בצורות הרבה יותר מקיפות. אין כמעט שום הלכה שאנחנו שומרים "רק מה שכתוב בתורה", האם אנחנו שומרים סוכות רק מה שכתוב בתורה? האם בריתמילה אנחנו עושים רק בגלל מה שכתוב בתורה? התורה מטילה מגבלות עצומות על היחסים המיניים ביהדות, שרובן מוטלות על הגבר.
ה. בשום צורה שהיא לא מותר לגבר לבגוד באשתו, בנביאים ובכל הספרים יש יחס מאוד מחמיר לגבי החטא הזה, גם אם הוא לא כתוב במפורש בתורה.
ו. רוב ה"זונות" המקצועיות הן איסורי תורה חמורים ביותר- אשת איש (רובן נשואות), אינוס, נידה ועוד איסורים רבים וחמורים.