close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אישי

הרב יניב חניא  ח אדר, תשסט  04/03/2009

.......................

שאלה:

כבוד הרב שאלה ממש ממש אישית יש לי חברה כבר שנתיים הכרנט בדרך לא דרך לצערי באינטרנט ונקשרנו ממש אנחנו ממש אוהבים וטוב לנו ביחד הבעיה של שנינו שאנחנו נוגעים אחד בשני וזה כולל דבררים חמורים נפרדנו בגלל זה כמה פעמים וחזרנו כי לא יכלנו אחד בלי השני שנינו דתיים למדנו בישיבות ואולפנה מקפידים על כל המצוות ורק את זה לא מצליחים לשמור אנחנו מתכננים להתחתו בקרוב אבל לא יכולים עם המצב הזה מבקשים עזרהחשוב לציין ששנינו רוצים להפסיק ומצטערים על זה אבל לא יכולים בלי זה

תשובה:

חשוב לציין כמה דברים-
א) בעזרת ה' מדובר על משהו שהוא אפשרי, זה קשה ולא פשוט, אבל זה אפשרי במאמץ אדיר. אבל, אחרי שעושים את המאמץ פעם אחת, זה נהיה יותר קל.
ב) אם בעזרת ה' תתחתנו, הרי שיבואו זמנים יותר קשים ונסיונות יותר קשים, הצורה שבה אתם מתנהגים עכשיו בתחום הזה תשפיע עליכם מאוד על כל חיי הנישואין. תדע לך שהניסיון אחרי הנישואין יותר קשה, כי מדובר באשתך ויש תקופות ארוכות שאסור לגעת בה. גם העובדה ש"אשתך" לא שמרה על עצמה לפני החתונה תפריע לך אחרי שתתחתן (למרות שזה היה איתך, זה יפריע לך אחר כך... תמיד תבינו שלא הצלחתם להתמודד).
ג) אתם חייבים לקבל החלטה חד משמעית שאתם לא עושים את זה. זו הדרך הכי טובה, פשוט לחתוך. מלבד זאת אתם צריכים למצוא דרכים מעשיות שזה לא יקרה, דהיינו- לא להיות לבד בייחוד, לא להיפגש במקומות שזה יכול לקרות ועוד דברים טכניים כאלה, זה הכי עוזר בעולם- פתרונות טכניים.

אז כמה שלבים-
שלב ראשון- להפנים כמה זה חמור, לדעת שאתם לא עושים את זה יותר.
שלב שני- לקבל החלטה משותפת שזה נגמר ונחתך.
שלב שלישי- מבחינה טכנית להפסיק להגיע למצבים שזה יכול להוביל אליהם.


זה לא קל, זו מלחמה קשה שכולנו עוברים, אבל כפי שאמרתי כל החיים תתמודדו עם זה ואם עכשיו תיפלו- כל החיים תיפלו.

אולי כדאי שתקנה לה את החוברת "נזר" שעוסקת קצת באיסור נגיעה, אולי הפנמת הבעיה תעזור.

בהצלחה רבה!