close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הלכה או פתרון לבעיה

הרב יניב חניא  ג ניסן, תשסט  28/03/2009

.......................

שאלה:

לכבוד הרב שלום!
אני חרדית. הוא חרדי. כן הוא נשוי.יש לו בן בצבא. הוא חבר של בעלי ז''ל מהשכונה.
הוא לא משפחה אלא יותר ממשפחה חבר מאד קרוב. הילדים מאד אוהבים אותו. אחרי שבעלי נפטר הוא הדוודא שהוא מאוהב בי. בהתחלה הייתי בהלם. האמת לפני שש שנים שהוא התחיל איתי הייתי בהלם..אך הפקתי  בלי ביאה רק חיבוקים נשיקות והתגפפות. חייתי ברגשי אשמה נוראים והיה קשה לי להתפלל לא היה לי פנים מבושה להקב"ה. אז הפסקתי.ולקח לי הרבה זמן לחזור לעצמי מכל רגשי האשמה.אך כבר שש שנים אנחנו מתכתבים דרך פלאפון.ואני מסבירה שרק דרך קידושין. ולא כגנב בלילה ואם הוא רוצה שיבא אלי הביתה רוצה לחיות כמו כולם.אני יודעת שסתם אני כותבת לא אעשה נגד ההלכה. אך כמה אפשר לסחוף את זה הוא איש חסד.עוזר לכולם. ולי הכי הרבה.הוא מארגן לי את הבר מצוות והחתונות הוא עושה לי קניות.הילדים אוהבים אותו מאד.וחלק מהם יודעים עליו.הוא בא אלינו הוא כל כך מאוהב. שכואב לי עליו. אכפת לי ממנו.הוא החבר הכי טוב שלי.שבעלי נפטר רק לו סיפרתי הכל. שאלתי האם אין דרך נשואים דרך רב ועדים בלי פרסומת.רק כדי להיות איתו. זה נמשך שנים וימשך שנים ללא פיתרון. אך אין מצב לערב אף אדם.בבקשה כבוד הרב יסביר לי באריכות על הכל.מה שבטוח בלי היתר אני לא חוטאת. נואשת לתשובה. פרח ובבקשה שישאר אנונימי בלי לפרסם באתר. "סוף דבר כל נשמע" כדי להבאיר. אני לא מאוהבת בו. והוא לא הסגנון.היה לי אברך. ורב. אך אני מאד מעריכה אותו ורוצה לעזור לו. תודה פרח

תשובה:

תראי, כפי שכתבת, זה יותר עניין עקרוני מאשר הלכתי. נראה לי ממש לא יפה שהוא מנצל אותך ואת טוב ליבך.

כמובן שלא ניתן למצוא פתרון הלכתי לעניין... חכמים אומרים שכלה ללא כתובה אסורה לבעלה כנידה, כך שגם נישואין מול רב יהיו איסור. מלבד זאת, את הרי תכבלי את עצמך אליו בצורה נוראית (כי הוא ימשיך עם אשתו ואת תהיה אשת איש בלי להיות אשה באמת), והוא לא יכבול את עצמו. אל תשלי את עצמך שלך הוא ישמור אמונים בשמן שיש לו אישה וילדים... את תשלמי מחיר נורא ואם תרצי גט, הרי שהוא לא יחוייב לתת לך עכי על פי חוקי המדינה אסור לו להתחתן (אם יגלו את זה הוא יכנס לכלא).

באופן עקרוני יש בהלכה המושג של "פילגש" שזו אישה עם קידושין ובלי כתובה. אבל היום לא עושים את זה וחוץ מזה- האם זה מה שאת רוצה לעשות, להיות פילגש של מישהו? כמו שלמלכים בימי קדם היו פילגשים בשביל מין?
מילא אם אשתו היתה חולת נפש או משהו דומה ללא מרפא, אולי היו רבנים שהיו מתירים לו להתחתן עם אישה שניה, אבל במצב הזה את לא אחראית ליצרים של אף אחת ולא אמורה לפתור לו את הבעיה ואף רב לא יתיר ויסכים לערוך חופה כזו.


אני חושב שאת צריכה להתחתן. באמת להתחתן ולא רק בשביל יחסים, עם מישהו שאת אוהבת ותבלי איתו את חייך בכיף... למה את לא מתחתנת, תראי לאיזה מצב מטורף זה מביא אותך!